עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 25/07/2021, 15:58
על ידי שם משתמש100
מטרת הפעולה: 
  • שהחניכים יבינו את מורכבות היחסים בין החלקים השונים בעמ"י.
  • החניכים יזהו ויפגשו את נקודות הקשר שלהם לעמ"י.
  • העברת המסר כי הרבה סטיגמות שליליות הן תוצאה של חוסר מפגש ישיר עם חלקי העם השונים.
מהלך הפעולה: 
  •  פיזור תמונות שונות של עמ"י, מאירועים שונים העבר ובהווה במרכז החדר. יש לבקש מהחניכים לסדר את התמונות בסדר עולה
  • דיון: מדוע התמונות סודרו באופן שסודרו? האם יש חלקים מויימים בעם/בהיסטוריה שחשובים יותר מהאחרים?
  • חלוקת כתבות המייצגות אוכלוסיות וחלקים שונים בחברה הישראלית. על כל משתתף לייצג את הכתבה שקיבל ולהסביר את עמדת האוכלוסיה המופיעה בכתבה.
  • הקראת משפטים וכל חניך שמזדהה עם משפט מתקדם צעד אחד קדימה (כולם עומדים בשורה אחת בצד של החדר):
    - אני חלק מעמ"י
    -אני שמח מזה שאני חלק מעמ"י
    -החרדים מעצבנים אותי
    -החילונים מעצבנים אותי
    -אני אוהב את מי שלא כמוני
    -אני יכול לאהוב רק את מי שדומה לי
    -אם הייתי יכול הייתי מוציא חלק מסוים מהעם
    -אם הייתי רואה יהודי שצריך עזרה, הייתי עוזר לו לא משנה מי הוא
    -כשאני שומע שיש אנשים שלא מוכנים לגור ליד חרדים אני מבין אותם
    -כשאני שומע שיש אנשים שלא מוכנים לגור ליד חילונים אני מבין אותם
    *ניתן להוסיף משפטים רלוונטים נוספים. 
  • דיון: מדוע יש פער גדול כ"כ בין האמירות שכולנו מכירים בע"פ כמו: "עם ישראל חי" ו"כל ישראל אחים" לבין התחושות שמלוות אותנו בד"כ ביום יום מול מגזרים שונים בעם ישראל? מדוע במציאות, אנחנו לא באמת מתחברים לכל העם? האם זה טוב? האם אנחנו רוצים ויכולים לשנות את זה? 
סיכום ומסר:
במהלך הפעולה "פגשנו" בחלקים שונים מהעם אך בעיקר בחלקים המוקצנים שבהם, בין אם במציאות או בין אם הם מוקצנים ע"י התקשורת. ראינו מהו עמ"י עבור כל אחד מאיתנו ומה הקשר האישי של כל אחד מאיתנו לעם.