פורסם: 21/11/2014, 13:00
*ראשית כל, פעולה זו כוללת הכנת מרק. להכין מרק עם החניכים זה פשוט וקל- אמרו להם להביא ירקות למרק, סכינים, קולפנים וקרשי חיתוך. תביאו אתם סיר, כירה, קומקום, תבלינים, מצקת וירקות שנראה לכם שהם לא יביאו. להכין מרק זה באמת הדבר הכי קל בעולם...
החצי הראשון של הפעולה יוקדש להכנת המרק- צריך לשמור על החניכים שלא יחתכו אחד את השני... אחרי שכל הירקות חתוכים והמרק מתחיל להתבשל, שבו עם החניכים ושאלו אותם: מה היה קורה אם כולם היו מביאים ירק מאוו הסוג- למשל, תפוחיאדמה? מה היה קורה אם כולם היו מביאים רק קולפנים ולא סכינים?נסו לעורר דיון קצר שמטרתו שהחניכים יבינו שחשוב שכל אחד יביא משהו אחר. ניתן להוסיף את המשל על העוגה- אם היינו רוצים להכין עוגה וכולם היו מביאים שוקולד לא היה יוצא לנו עוגה... צריך גם אנשים שיביאו ביצים וקמח.
בזמן שהמרק מתבשל אפשר לשחק עם החניכים משחקים שונים.
כאשר המרק מוכן, חלקו אותו לחניכים (אם הם קטנים, הזכירו להם את הכלל ש"מה שיוצא אני מרוצה"), ובזמן שהם עסוקים בלאכול אותו, ספר להם את הסיפור הבא:
פעם אחת בעירו של המלך פרצה שריפה. השריפה כילתה בתים רבים והתקרבה אל הארמון, אז הצליחו מספר כבאי האש שהיו באותו מקום לעצור אותה ולכבות אותה. המלך מייד הכריז שמהיום כולם בממלכה ללא יוצא מן הכלל חייבים להיות כבאים!
תארו לחניכים את התוהו ובוהו שהשתרר בממלכה, איך רמזורים הפסיקו לפעול, אוטובוסים לא עבדו, מסעדות נסגרו וכן הלאה... נסו להוציא מהם שהם יגידו בעצמם שחשוב שלכל אחד יהיה התפקיד שלו בקבוצה.
לאחר מכן אתם יכולים לסכם את המסר: כולנו שונים וטוב שכך; לכל אחד יש את מקומו בקבוצה והוא חשוב לה.
החצי הראשון של הפעולה יוקדש להכנת המרק- צריך לשמור על החניכים שלא יחתכו אחד את השני... אחרי שכל הירקות חתוכים והמרק מתחיל להתבשל, שבו עם החניכים ושאלו אותם: מה היה קורה אם כולם היו מביאים ירק מאוו הסוג- למשל, תפוחיאדמה? מה היה קורה אם כולם היו מביאים רק קולפנים ולא סכינים?נסו לעורר דיון קצר שמטרתו שהחניכים יבינו שחשוב שכל אחד יביא משהו אחר. ניתן להוסיף את המשל על העוגה- אם היינו רוצים להכין עוגה וכולם היו מביאים שוקולד לא היה יוצא לנו עוגה... צריך גם אנשים שיביאו ביצים וקמח.
בזמן שהמרק מתבשל אפשר לשחק עם החניכים משחקים שונים.
כאשר המרק מוכן, חלקו אותו לחניכים (אם הם קטנים, הזכירו להם את הכלל ש"מה שיוצא אני מרוצה"), ובזמן שהם עסוקים בלאכול אותו, ספר להם את הסיפור הבא:
פעם אחת בעירו של המלך פרצה שריפה. השריפה כילתה בתים רבים והתקרבה אל הארמון, אז הצליחו מספר כבאי האש שהיו באותו מקום לעצור אותה ולכבות אותה. המלך מייד הכריז שמהיום כולם בממלכה ללא יוצא מן הכלל חייבים להיות כבאים!
תארו לחניכים את התוהו ובוהו שהשתרר בממלכה, איך רמזורים הפסיקו לפעול, אוטובוסים לא עבדו, מסעדות נסגרו וכן הלאה... נסו להוציא מהם שהם יגידו בעצמם שחשוב שלכל אחד יהיה התפקיד שלו בקבוצה.
לאחר מכן אתם יכולים לסכם את המסר: כולנו שונים וטוב שכך; לכל אחד יש את מקומו בקבוצה והוא חשוב לה.