עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

פעולת תוכן-שיתוף פעולה

מסר: החניכים ילמדו שהרבה יותר טוב לעבוד ביחד מאשר לבד
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

פעולת תוכן-שיתוף פעולה

הודעהעל ידי שלומיתבונהסוכה » 06/12/2021, 23:52

משחק פתיחה:
פיו פיו פיו (10 דק')
  • כולם עומדים במעגל כאשר חניך אחד באמצע. הוא צריך להגיד שם של אחד מהחניכים שבמעגל. מי שהשם שלו נאמר צריך להתכופף כמה שיותר מהר, ו2 הילדים שמצידו צריכים להתעורר כמה שיותר מהר ולהתחיל לירות אחד על השני. האדם שלא יור בזמן, או שנגמר לו האוויר ראשון נפסל ונכנס אל תוך המעגל.
תוכן:
מתודה 1: הסבר (5 דק')
  • המדריך מבקש מאחד החניכים לקרוע כמה דפים כל אחד לבד שנותן לו. לאחר מכן נותן לו חבילת דפים ומבקש לקרוע גם אותם. החניכים שמים לב שהרבה יותר קשה לקרוע את הדפים ביחד
  • מה היה לך יותר קשה?
  • למה לדעתכם יותר קשה לקרוע את הדפים ביחד ולא לחוד?
המטרה של הדבר הזה, היא לדמות את הדף למטאפורה שהיא בעצם הילד. כאשר אנו עובדים ביחד הרבה יותר קשה לשבור איתנו מאשר שכל אחד יעבוד לחוד.

זמן צופיות (10 דק')
קשר אזיקים
15 חבלים של 2 ידיים- חבל 4
  1. לוקחים את החבל ויוצרים שתי לולאות כאשר בשתיהן החבל הימני של החבל עולה על החלק השמאלי.
  2. נניח את הלולאה הימנית על הלולאה השמאלית.
  3. נכניס את חלקה הימנית של הטבעת השמאלית, לטבעת הימנית.
  4. מהדקים

מתודה 2: משחק הדמייה (10 דק')
  • לפי המשחק נביא לחניכים פתק ובו כתוב "רק עבודת צוות תביא אתכם לפיתרון, וכדי למצוא את ההפתעה תעברו כמה משימות שייבחנו כמה אתם יכולים לעבוד ביחד. בהצלחה!"
 
  • בעזרת קשר האזיקים שלמדנו מקודם. המטרה של החניכים היא להגיע לקצה השני של החלקה. אך הם קשורים אחד לשני ברגליים בעזרת קשר האזיקים.
(החניכים יראו שהרבה יותר קל כשעובדים בשיתוף פעולה)

מתודה 3: התבוננות (5 דק')
  • נתבונן בפעילות שנעשתה ונשאל:
  • איך הרגשתם? היה לכם קל?
  • מה הייתה השיטה שהשתמשתם בה?
  • ברגע שעבדתם ביחד, זה עזר לכם?
 
  • לאחר מכן נמסור להם עוד פתק: "כל הכבוד שהצלחתם במשימה! מוכנים למשימה הבאה? עליכם להגיע לצד השני של הדשא, אך אסור בשום פנים ואופן לדרוך עליו. כל פעם שתגעו בו תצטרכו להתחיל מההתחלה. יש לכם רק 7 דפים. בהצלחה!"

מתודה 4: משחק הדמייה (15 דק')
דפים, פתק משימה
  • על החניכים להגיע מקצה אחד של הדשא, לקצה השני. אך מבלי לגעת במים. הדבר היחידי שיש להם הוא כמה דפים.
בצידו השני של הדשא מחכה פתק, שרק אם יצליחו לעבוד ביחד יוכלו להגיע אליה.

בפתק יהיה כתוב "יש לכם מספר דקות למצוא 12 פתקים המפוזרים באזור, רק עבודת צוות תביא אתכם לניצחון, אם תצליחו אולי כל העבודה תשתלם והפתעה זכו לקבל".  (נדאג להחביא לפני הפעולה פתקים שיסתתרו באזור)  

מתודה 5: עשייה (10 דק')
חלקי פאזל, הפתעה
  • על החניכים לחפש את כל חלקי הפאזל אשר ירכיבו ביחד את המילה "מגרש כדורגל חול" (יכול להיות כל מיקום מסוים באזור הפעולה), הם יצטרכו ללכת ולחפש באזור קופסא ובה יחכה להם פתק: "כל הכבוד, הצלחתם למצוא את הקופסא, אך האם עבדתם בצוות? בואו נבדוק זאת."
מתודה 6: משחק הדמייה (5 דק')
  • כל החניכים יעמדו בשורה בעיניים מכוסות, המטרה שלהם היא להתקם צעד בכל פעם שהם חושבים שהמשפט הוא נכון
  • אני חושב שתרמתי לקבוצתי במשימות
  • אני יודע לעבוד בשיתוף פעולה
  • הרבה יותר קל לי לעבוד עם מישהו
  • אני אוהב תחרויות
  • אני אוהב לנצח
  • יותר קל לי לעבוד ביחד מאשר לבד
  • אני ושב שעבדנו בשיתוף פעולה
לאחר מכן כל אחד יראה לאן יתקדם ונגלה ביחד שהם חושבים שעבדו בשיתוף פעולה. אחלק לכל אחד מהם את ההפתעה ונשב לשיחה.



סיכום:
מתודה 5: שיתוף (10 דק')
  • כל חניך משתף בחוויה שלו מהפעולה
  • איך היה לעבוד בצוות?
  • אתם חושבים שתרמתם להצלחה של הקבוצה?


משחק אקסטרה:
תפסוני (10 דק')
  • כל קבוצה עומדת במרחק אחת מהשנייה. בכל פעם שולים נציג אשר נותן כיפים לקבוצה השנייה... "תפ" , "סו" , " ני". הילד שנגעו בו אחרון צריך להתחיל במרדף בניסיון לתפוס את הנציג של הקבוצה השניה.

 

  • אנונימית 16/01/2023, 19:00
    וואו פעולה ממש טובה!
  • אנונימי 2 12/02/2024, 20:16
    תגובה: מטורף לקחתי תודה רבה
  • תגובה מהירה:



    חזור אל פעולות

    השארו מעודכנים!