(נק למדריך: 1. להסביר לפני לחניכים על מה הפעולה היום 'סכנות ברשת' 2. תנו להם רק את המקרים והם יחשבו על הסכנות/פתרון 3. תשנו את זה לפי איך שאתם רוצים בהתאמה לגדוד אבל שהמסר יעבור )
- כל אחד מקבל 2 פתקים- טוב ורע. ואומרים והם אומרים אם זה דבר טוב או רע (משפטים היו בעמוד הבא, לא חייב פתקים)
- מי מפחד מהדב הגדול
- נותנים לחניכים לקרוא את המקרים ואז שואלים מה הבעיה במקרה/מה הסכנות ואיך אפשר לפתור אותו/לעבור אותו בשלום.
- לעילאי יש מצלמת אינטרנט במחשב.
- יפעת הכירה מישהו באינסטגרם והם רוצים להפגש.
- אביתר רוצה להזמין משחק מהאתר לא מוכר.
- מוריה גלשה באינטרנט ופתאום הופיעה מודעה :" הרשמי פה וקבלי 500 שקל לחנות שיין ". שיין היא החנות האהובה על מוריה ולכן היא קוראת את הפרטים שצריך למלא: " העיר שאתם מתגוררים בה, הכתובת שלכם ,שמכם האמיתי, מספר הטלפון שלכם ואיפה אתם לומדים/ עובדים".
- ידידיה מצא תמונה מפדחת של חברו אליה. ידידיה מחליט לשלוח את התמונה לקבוצה של הכיתה. הכיתה צוחקת וחלקם מעבירים לחברים משותפים ולעוד קבוצות ואיתם גם אליה.
- תהילה גלשה באינטרנט והגיע לאתר שבו יש תכנים שמיועדים לגיל 18+. כשתהילה נשאלה באתר האם היא מעל גיל 18 היא לחצה על כן למרות שזה לא גילה האמיתי.
- 5 טיפים לגלישה בטוחה - בפנטומימה (חניך מציג רק את המשפט שמסומן קו והשאר מנחשים ואז מסבירים)
- חושבים לפני שמשתפים- בודקים עם עצמנו איזה תוכן אנחנו מעלים, משתפים או מעבירים בפעולות, וכמובן שלא חושפים מידע רגיש על אף אחד.
- זהירות, זיופים! - נזהרים מאתרים לא מאובטחים ומתרמיות אחרות, וכמובן שאם יש פעילות חריגה מדווחים לגורם אחראי.
- שומרים על הסודות שלנו- יוצרים סיסמאות חזקות ושומרים עליהן בדיסקרטיות, וכך מגינים על מידע חשוב באחריות.
- 4. מגניב להיות אדיב- מפיצים ומעבירים גישה חיובית ומכבדת, אם נתקלים בהתנהגות פוגעת ברשת- מפסיקים אותה ומדווחים עליה. לא צופים מהצד- מתערבים!
- אם יש זמן מראים להם את הסרטון הבא - https://www.youtube.com/watch?v=igAeJ-TPOsg
- ושואלים מי שלח פעם משהו באיטרנט ומתחרט? מכירים משהו שנפגע מדבר כזה\ אתם? מה אתם חושבים על הסרטון הזה? וכו וכו
דברים טוביםנולד אחיומולדתחתונהאירוע משפחתיפעולהלפגוש חבריםיום כיף דברים רעיםביטול פעולהמלחמות פיגועיםדברים שאנחנו מפחדים מהםגם וגם איטרנט