פורסם: 20/02/2022, 20:54
פעולת חברות
נושא כללי-ערכים
נושא ספציפי-ערך החברות
מטרות- החניך יכיר את ערך החברות. החניכות יבינו מהי חברות בתוך מסגרת/ קבוצה ומה היא דורשת.
סבב מה נשמע (5 דקות
משחק פתיחה- פיו פיו- החניכים עומדים במעגל כאשר המדריך אומר שם של חניך הוא מתיישב והחניך שמשמאלו והחניך שמימינו אומרים מלא פעמים מהר פיו פיו והראשון שנגמר לו האוויר מפסיד (6 דקות
גירוי ראשוני- משחק המראה- המדריך בוחר זוג חניכים שאחד הוא המחליט והשני הוא המראה המחליט עושה תנועות והשני אמור לחקות אותו (6 דקות
דיון- מהי חברות בשבילכן?
האם אתן חושבות שבלי חברות ועבודת צוות הפעולות היו מצליחות? (4 דקות
התנסות מרכזית:
מרוץ שליחים- נחלק את הקבוצה לשתי קבוצות ונעמיד אותם בשני טורים בקצה יהיה שני בריסטולים כל פעם אחד מכל קבוצה יצא בריצה לבריסטול וירשום על בריסטול אחד תכונה שצריך שיהיה בחבר טוב ובריסטול השני תכונה לא טובה בחבר ככה נעשה עד שכולם יוצאים (10 דקות
סיטואציות- החניכים מתחלקים לשתי קבוצות. כל קבוצה מקבלת דף בו מוצגת סיטואציה. עליהם לענות על השאלות לבד ובקבוצה ולהמחיז את הסיטואציה שקיבלו.
סיטואציה 1:
בהפסקה רון שיחק עם חברו הטוב, אור, והצטרפו גם כמה חברים שלו. פתאום החברים שלו התחילו לקלל את רון ולהגיד לי שהוא מכוער, פחדן ושלא כיף להיות בסביבתו, ושהם לא מבינים בכלל למה אור מסתובב איתו.. אור לא אמר שום דבר אז רון לקח את התיק שלו והלך הביתה בוכה.
שאלות:
מה הייתם מרגישים אם הייתם הילד שהעליבו אותו?
מה הייתם עושים אם הייתם אור?
האם לדעתכם ההתנהגות של אור הייתה פחות טובה, באותה רמה, או יותר טובה מההתנהגות של חבריו?
האם לדעתכם מה שהם אמרו יכול להשפיע עליו בצורה מסויימת? איך?
סיטואציה 2:
גאיה ילדה חדשה בכיתה,כבר שבוע שהבנות בכיתה לא רוצות לשחק איתה. שגאיה חזרה הביתה היא פתחה את המחשב וראתה שהבנות פתחו קבוצה בפייסבוק ששמה היה "לא מדברים עם גאיה" והיו שם תמונות מביכות שלה שלא הייתה מודעת להן. גאיה כיבתה את המחשב ולא רצתה להגיע לבית ספר במשך שבוע .
שאלות:
מה הייתם מרגישים אם הייתם גאיה?
מה הייתם עושים במקום הילדים בכיתה?
האם לדעתכם כשהיא תגיע הביתה, ולאחר כמה ימים, היא תמשיך להרגיש רע לגביי זה?
האם לדעתכם מה שהם אמרו יכול להשפיע עליה בצורה מסויימת? איך?
ניתוח התנסות:
האם נתקלתם במקרים דומים של אלימות מילולית בחייכם?
האם אי פעם, בכוונה או לא בכוונה, פגעתם במישהו על ידי הדברים שאמרתם לו?
מה נשאר יותר זמן בזיכרון ובמחשבות לדעתכם, אלימות מילולית / אלימות פיזית?
איך לדעתכם ניתן למנוע פגיעה באנשים על ידי מילים?
מה הייתם עושים אם הייתם נתקלים במקרה של אלימות מילולית מהצד?
( 25 דקות
סיכום:
לפני שלושה ימים היה יום האהבה וזה מתקשר גם לפעולה היום מכיוון שיש כמה סוגי אהבה שונים ולא רק אהבה בין בני זוג.
יש אהבה בין חברים וחברות
אהבה שמביאים למשפחה
ואהבה עצמית שאנחנו אוהבים את עצמנו.
נהנתם בפעולה?
האם למדתן משהו חדש?מה היה המשחק האהוב עליכן?
נושא כללי-ערכים
נושא ספציפי-ערך החברות
מטרות- החניך יכיר את ערך החברות. החניכות יבינו מהי חברות בתוך מסגרת/ קבוצה ומה היא דורשת.
סבב מה נשמע (5 דקות
משחק פתיחה- פיו פיו- החניכים עומדים במעגל כאשר המדריך אומר שם של חניך הוא מתיישב והחניך שמשמאלו והחניך שמימינו אומרים מלא פעמים מהר פיו פיו והראשון שנגמר לו האוויר מפסיד (6 דקות
גירוי ראשוני- משחק המראה- המדריך בוחר זוג חניכים שאחד הוא המחליט והשני הוא המראה המחליט עושה תנועות והשני אמור לחקות אותו (6 דקות
דיון- מהי חברות בשבילכן?
האם אתן חושבות שבלי חברות ועבודת צוות הפעולות היו מצליחות? (4 דקות
התנסות מרכזית:
מרוץ שליחים- נחלק את הקבוצה לשתי קבוצות ונעמיד אותם בשני טורים בקצה יהיה שני בריסטולים כל פעם אחד מכל קבוצה יצא בריצה לבריסטול וירשום על בריסטול אחד תכונה שצריך שיהיה בחבר טוב ובריסטול השני תכונה לא טובה בחבר ככה נעשה עד שכולם יוצאים (10 דקות
סיטואציות- החניכים מתחלקים לשתי קבוצות. כל קבוצה מקבלת דף בו מוצגת סיטואציה. עליהם לענות על השאלות לבד ובקבוצה ולהמחיז את הסיטואציה שקיבלו.
סיטואציה 1:
בהפסקה רון שיחק עם חברו הטוב, אור, והצטרפו גם כמה חברים שלו. פתאום החברים שלו התחילו לקלל את רון ולהגיד לי שהוא מכוער, פחדן ושלא כיף להיות בסביבתו, ושהם לא מבינים בכלל למה אור מסתובב איתו.. אור לא אמר שום דבר אז רון לקח את התיק שלו והלך הביתה בוכה.
שאלות:
מה הייתם מרגישים אם הייתם הילד שהעליבו אותו?
מה הייתם עושים אם הייתם אור?
האם לדעתכם ההתנהגות של אור הייתה פחות טובה, באותה רמה, או יותר טובה מההתנהגות של חבריו?
האם לדעתכם מה שהם אמרו יכול להשפיע עליו בצורה מסויימת? איך?
סיטואציה 2:
גאיה ילדה חדשה בכיתה,כבר שבוע שהבנות בכיתה לא רוצות לשחק איתה. שגאיה חזרה הביתה היא פתחה את המחשב וראתה שהבנות פתחו קבוצה בפייסבוק ששמה היה "לא מדברים עם גאיה" והיו שם תמונות מביכות שלה שלא הייתה מודעת להן. גאיה כיבתה את המחשב ולא רצתה להגיע לבית ספר במשך שבוע .
שאלות:
מה הייתם מרגישים אם הייתם גאיה?
מה הייתם עושים במקום הילדים בכיתה?
האם לדעתכם כשהיא תגיע הביתה, ולאחר כמה ימים, היא תמשיך להרגיש רע לגביי זה?
האם לדעתכם מה שהם אמרו יכול להשפיע עליה בצורה מסויימת? איך?
ניתוח התנסות:
האם נתקלתם במקרים דומים של אלימות מילולית בחייכם?
האם אי פעם, בכוונה או לא בכוונה, פגעתם במישהו על ידי הדברים שאמרתם לו?
מה נשאר יותר זמן בזיכרון ובמחשבות לדעתכם, אלימות מילולית / אלימות פיזית?
איך לדעתכם ניתן למנוע פגיעה באנשים על ידי מילים?
מה הייתם עושים אם הייתם נתקלים במקרה של אלימות מילולית מהצד?
( 25 דקות
סיכום:
לפני שלושה ימים היה יום האהבה וזה מתקשר גם לפעולה היום מכיוון שיש כמה סוגי אהבה שונים ולא רק אהבה בין בני זוג.
יש אהבה בין חברים וחברות
אהבה שמביאים למשפחה
ואהבה עצמית שאנחנו אוהבים את עצמנו.
נהנתם בפעולה?
האם למדתן משהו חדש?מה היה המשחק האהוב עליכן?