פורסם: 11/07/2022, 09:43
מתודה א- להתאים פרח לשם. (להדפיס מראש תמונות של פרחים מוכרים כמו כלנית, רקפת, צבעוני, נרקיס וכדומה). חניכים שמתקשרים במיקוד מבט או בכרטיסיות PCS או לוחות תקשורת- להכין מראש פתקים עם שמות הפרחים שהם יוכלו לבחור בין שני שמות את הפרח הנכון.
מתודה ב- ים יבשה\ פרח מוגן ופרח לא מוגן: ניתן שמות של פרחים (אפשר גם פרחים מהמתודה הקודמת) ונכין שלטים של מוגן ולא מוגן וננחי אותם בצדדים שונים של החדר. כאשר הפרח שהצגנו הוא פרח מוגן, החניכים ילכו לייד השלט שכתוב עליו "מוגן" ולהפך.
מתודה ג- סביון: כל חניך יקבל ציור של סביון ויגיד מה הוא רוצה להפיץ לעולם כמו שזרעי הסביון מופצים ברוח. אם הפעולה לא נערכת בשבת ניתן לכתוב ולצייר ואף ולהביא דברים לחברי הקבוצה כדי להראות מה הם רוצים להפיץ דווקא להם.
מתודה ד- מה הייתי נותן בשביל: ניתן לחניכים כל מיני מוצרים כמו סוכריות, פרסים קטנים ונשאל אותם מה הם היו נותנים בשביל לקבל את המוצרים הללו. אחר כך נראה שקית של חול והנשאל אותם ונסביר שהיו כאלה שמסרו את נפשת כדי להתקרב לחול הזה לפני 80 שנה- את החול של ארץ ישראל, ארץ הקודש.
מתודה ב- ים יבשה\ פרח מוגן ופרח לא מוגן: ניתן שמות של פרחים (אפשר גם פרחים מהמתודה הקודמת) ונכין שלטים של מוגן ולא מוגן וננחי אותם בצדדים שונים של החדר. כאשר הפרח שהצגנו הוא פרח מוגן, החניכים ילכו לייד השלט שכתוב עליו "מוגן" ולהפך.
מתודה ג- סביון: כל חניך יקבל ציור של סביון ויגיד מה הוא רוצה להפיץ לעולם כמו שזרעי הסביון מופצים ברוח. אם הפעולה לא נערכת בשבת ניתן לכתוב ולצייר ואף ולהביא דברים לחברי הקבוצה כדי להראות מה הם רוצים להפיץ דווקא להם.
מתודה ד- מה הייתי נותן בשביל: ניתן לחניכים כל מיני מוצרים כמו סוכריות, פרסים קטנים ונשאל אותם מה הם היו נותנים בשביל לקבל את המוצרים הללו. אחר כך נראה שקית של חול והנשאל אותם ונסביר שהיו כאלה שמסרו את נפשת כדי להתקרב לחול הזה לפני 80 שנה- את החול של ארץ ישראל, ארץ הקודש.