עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 12/07/2022, 21:54
על ידי יעל מלכיאור
הקאצ':
המשטרה צריכה עזרה בחקירה של מישהו שנרצח, לא ידוע שום פרט על הרוצח או הנרצח או איפה קרה הרצח, כלום. השבט צריך לעזור למשטרה למלא דו"ח )ובסוף הן מגלות שנרצח הוא אבטיח שזה ממש נחמד ויושבים ואוכלים אותו ~אז איך זה עובד? מספרים לחניכים שהיה רצח והמשטרה שמעה שאנחנו שבט רציני ויכול לעזור בזה והמשטרה ממש לא מצליחה אז היא פנתה אלינו, מביאים לחניכות דו"ח עם פרטים חסרים של: שם הרוצח, תיאור הרוצח, שם הנרצח, תיאור הנרצח, שעת הרצח, סיבת יש תחנות, בכל תחנה מקבלים שני רמזים, אחד שעונה על משהו מהדוח והשני רמז למקום הרצח, עם מה נרצח ואיפה נרצח, הבא )ששם הן מקבלות עוד שני רמזים וחוזר חלילה...( על כל רמז בכל תחנה צריך לכתוב מאחורה אם הוא עונה על הדוח או המקום הבא.. צריך לשים לב שהמקום של הרצח צריך להתגלות בתחנה האחרונה כדי שהן לא יגיעו לזירת הרצח ויגלו מיד את האבטיח כי אז הלך כל הקטע.
  • תחנה 1: החניכים מגיעים לסן סימון איפה שעשינו את הפעולת פתיחה. ומקבלים חידות שכתובות שורה אחרי שורה שהתשובות על החידות הן מספרים. החידות קשורות לשבט, למשל כמה שנים אנחנו בסניף? כמה חודשים המדריכות האחרונות כבר מדריכות? בסוף יוצא מספר טלפון והן מתקשרים. מישהו מהסגל (שדיברנו איתו לפני - עדי כהן) עונה והוא אומר להם שאסור לו לדבר בטלפון כי זה מסוכן מדי והם חייבים לבוא בשקט ובמהירות למדרגות שליד האנדרטה.
  • תחנה 2: החניכים מגיעים למדרגות שליד האנדרטה ושם נפגשים עם עדי כהן. עדי כהן מביאה לחניכים דף עם השיר (גיגיגיגונת קניות בסופר) – הרמז למקום הבא ... ומספרת להן את הזהות של הנרצח: הוא היה עגלגל וחמוד כולם אהבו אותו, אבל תמיד היה לו פרצוף ירקרק כאילו הוא רצה להקיא משהו...והולכת מהר... (כדאי שאם זה עם אנשים להגיד להם מראש שיעשו את זה מסתורי כזה..) החניכים קוראים את השיר שעדי כהן שלחה וכך מגלים שהם צריכים ללכת לקאופ שופ. בנתיים הם גילו את זהות הנרצח.
  • תחנה 3: החניכים מגיעים לסופר. אנחנו מראש הלכנו לסופר וקנינו בקבוק קולה וכתבנו מתחת שם.. (איציק סאמר למשל כי זה כאילו קיץ וזה... ©) ביקשנו מהמוכר שכשמגיעים אליו שבט ניצנים שיביא להם את הבקבוק. על הבקבוק היה פתק בו כתוב שאם הן שותות את כל הקולה הן יגלו את הרמז הבא. הן שותים שותים.. ומוצאים את השם, ממלאים בדוח. אחרי שהם גילו את השם אנחנו נותנים להם פתק עם המשפט "לכו למקום בו נמצא חברו הטוב ביותר של האדם" – הם צריכים להבין שחברו הטוב ביותר של האדם הוא כלב ולכן המקום הבא זה הפארק כלבים.
  • תחנה 4: אזור של הפארק כלבים. מוחבאת שם מעטפה והם צרכים למצוא אותה. יש במעטפה סיפור שסיפרה מישהי שראתה את הנרצח וזה מלא שעות כאלו והם צריכים לחבר ולגלות מתי הרצח... למשל: אחות של הנרצח התקשרה אליו 17 דקות אחרי שהוא קם אחרי שישן 6 שעות ו23 דקות בלילה. 12 דקות אחרי שהיא התקשרה הוא יצא מביתו לכיוונה. היא חיכתה לו 38 דקות והוא לא הגיע. היא הלכה לבית שלו ושכן שלה אמר שהוא ראה אותו יוצא לכיוון הבניין הישן 5 דקות אחרי שיצא מהבית.. והוא אכל 2 תפוזים גדולים ואז השכן שמע צרחה וראה מישהוא רץ לבית. )מנסתם הוא נרצח( והן צריכות בסוף להגיע לשעה הסופית ולמלא בדוח... השעה הסופית היא: 03:10 יש שם סכין חד"פ רמז לכך שהרצח בוצע בעזרת סכין ותמונה של מגלשה – רמז למקום הבא- ובנוסף, אזור מתקני הילדים.
  • תחנה 5: על אחד המתקנים יש מעטפה ובתוכה מודעה של נמלטים מזירת הרצח עם ציור של צוות לוויתן, משמע המדריכים הרוצחים (ואת זה החניכים ממלאים בדוח). אנחנו מראים להם תמונה של זירת הרצח והם צריכים לזהות ולהבין איפה זה...ולהגיע לשם.
  • תחנה 6: החניכים מגיעים לזירת הרצח ורואים אבטיח שמצוייר עליו פרצוף מפוחד וסכין תקועה בו . כולם יושבים ביחד ואוכלים את האבטיח, מחלקים לחניכים לוחופש, מדברים על החופש הקרב ובא... ומתפזרים הביתה. [אפשר להוסיף פיקניק, פינוקים ועוד בסוף ובמהלך המשחק כולו]

 הכנות מראש
  • להדפיס לוחות חופש
  • לארגן ולהכין את החידות
  • לסדר לפני את החידות בסן סימון
  • לקנות אבטיח ובקבוק מיץ+כוסות
  • לבדוק עם עדי כהן שהיא יכולה ולארגן איתה מראש
  • לשים את הבקבוק מיץ אצל הקופה הראשית בקאופ שופ
  • להחביא את האבטיח
  • [אם עושים פיקניק - להכין רשימת אוכל שהחניכים ישתבצו אליה]