פורסם: 19/07/2022, 15:19
מערך פעולה:
מביאים להם על פתקים סטגימות על יהודים.
אף גדול,אחראים לכל דבר בעולם,רחמנים,חכמים,שתלטנים,הכלהכל..
הם צריכים לנפץ את הסטגימה,או להגיד מה הן חושבות שמתאים וצודק על יהודים. מרגיש לך שבאמת אף גדול מגדיר את כל היהןדים?
משחק-צור את היהודי המושלם.
רושמים על פתק- היהודי האדיאלי!
ומביאין המוןהמון תכונות. מנוגדות אפילו.
לדןג-מאמין בלוותר לפעמים על הערכים שלו בשביל שלום. מנגד-מאמין בלא לוותר בחיים על ערכיו היהודים,גם אם דורש מלחמה.
הם צדריכים כקבוצה לדון והלחליט מה לשים ביהודי המושלם.(הם יריבו ויתווכחן עלזה,זה מקסים.)
דנים עלזה..
אפילו המדריך יכול לבוא ולהעלות פתק מסויים ששמו.
למה אתם חושבים שיהודי צריך להיות שונה?שיניה כמו כולם.
ואז יוצר דיון,ודיון יוצר תשןבות.
שאלה-מזה בעצל יהודים? מה אנחנו שונים? מה שונה בתפיסת עולם?
-דיון-
לנתב אותם למה הדגש של היהדות..
סיכום:
היהדות מאוד מיוחדת.היא קוראת לנו לשים אל הנשמה.פנימה. יש משפש שאומר: בייון כל מה שיפה קדוש,אצל היהודים כל מה שקדוש-יפה."
אנחנו לא שמים דגש על יופי,או על עבודה זולה. אלא על משהו הרבה יותר עמוק. על הנשמה עצמה. על איך אנצנן מתקים אותה ונהיים טוביח יותר כל החיים.בשאיםת התקדמות. (מסבירים על הספר מסילת ישרים,שכל התכלית שלו זה להפוך לטוב יותר.)
מציגית את המשפט-"חובת האדם בעולמו,כל עוד הנשמה בקרבו,היא להיות הולך ןגדל:)"
+הקטע של הרבנית.
הקטע:"להיות יהודיה"
כמה הידיעה הזאת צריכה לשמח אותנו, עצם הידיעה בלבד. להשפיע על חיינו, על כל תחום בחיינו. הנשמה שלנו היא טהורה ועלינו לחיות על פיה לפי דבר ה'.איזו בשורה היהודים מביאים לעולם? האם אנחנו עם ככל העמים? עם ישראל הוא לא ככל אומות העולם. הוא מביא בשורה אחרת. הוא עם שחי את דבר ה'. לא עם שחי על פי איזה ספר חוקים מעניין אלא עם שחי את הנשמה שלו.את התיקון.את הלהיות טוב יותר. את הנשמה הטהורה והיהודית שבקרבו. התורה הגיעה כדי להדריך אותנו כיצד להתנהג את מה שאנחנו. התורה חקוקה לנו בפנים, בלב. אברהם אבינו התנהג על פי התורה עוד לפני שבכלל קיבלו תורה. כליותיו נהיו לו לרבניו. התורה היא מראה שמראה לנו מי אנחנו. כיצד להתנהג על פי מה שראוי לנו באמת. מה אנחנו מוסיפים לעולם? ברור שאנחנו יכולים לפתח אותו כמו הגויים, אנחנו גם נהיה מעולים בזה. אבל זה לא החידוש שלנו בעולם. עלינו להתנהג על פי מי שאנחנו.הרב קרליבך אמר פעם,
לא כל יהודי הוא קדןש.אבל כל יהודי הוא קדוש קודשים!משהי עצום!! יכול להיות שלפעמים יהיו חסימות וזה לא יבוא לנו בטבעיות, ולכן כדאי ללמוד איך להסיר את החסימות האלה ולהגיע אל הלב שלנו. יכול להיות שזו תהיה עבודה אבל בסוף זה יבוא בצורה טבעית ונשמח בזה. כי זה מי שאנחנו.
מסכמים(: ושבתשלום!
מביאים להם על פתקים סטגימות על יהודים.
אף גדול,אחראים לכל דבר בעולם,רחמנים,חכמים,שתלטנים,הכלהכל..
הם צריכים לנפץ את הסטגימה,או להגיד מה הן חושבות שמתאים וצודק על יהודים. מרגיש לך שבאמת אף גדול מגדיר את כל היהןדים?
משחק-צור את היהודי המושלם.
רושמים על פתק- היהודי האדיאלי!
ומביאין המוןהמון תכונות. מנוגדות אפילו.
לדןג-מאמין בלוותר לפעמים על הערכים שלו בשביל שלום. מנגד-מאמין בלא לוותר בחיים על ערכיו היהודים,גם אם דורש מלחמה.
הם צדריכים כקבוצה לדון והלחליט מה לשים ביהודי המושלם.(הם יריבו ויתווכחן עלזה,זה מקסים.)
דנים עלזה..
אפילו המדריך יכול לבוא ולהעלות פתק מסויים ששמו.
למה אתם חושבים שיהודי צריך להיות שונה?שיניה כמו כולם.
ואז יוצר דיון,ודיון יוצר תשןבות.
שאלה-מזה בעצל יהודים? מה אנחנו שונים? מה שונה בתפיסת עולם?
-דיון-
לנתב אותם למה הדגש של היהדות..
סיכום:
היהדות מאוד מיוחדת.היא קוראת לנו לשים אל הנשמה.פנימה. יש משפש שאומר: בייון כל מה שיפה קדוש,אצל היהודים כל מה שקדוש-יפה."
אנחנו לא שמים דגש על יופי,או על עבודה זולה. אלא על משהו הרבה יותר עמוק. על הנשמה עצמה. על איך אנצנן מתקים אותה ונהיים טוביח יותר כל החיים.בשאיםת התקדמות. (מסבירים על הספר מסילת ישרים,שכל התכלית שלו זה להפוך לטוב יותר.)
מציגית את המשפט-"חובת האדם בעולמו,כל עוד הנשמה בקרבו,היא להיות הולך ןגדל:)"
+הקטע של הרבנית.
הקטע:"להיות יהודיה"
כמה הידיעה הזאת צריכה לשמח אותנו, עצם הידיעה בלבד. להשפיע על חיינו, על כל תחום בחיינו. הנשמה שלנו היא טהורה ועלינו לחיות על פיה לפי דבר ה'.איזו בשורה היהודים מביאים לעולם? האם אנחנו עם ככל העמים? עם ישראל הוא לא ככל אומות העולם. הוא מביא בשורה אחרת. הוא עם שחי את דבר ה'. לא עם שחי על פי איזה ספר חוקים מעניין אלא עם שחי את הנשמה שלו.את התיקון.את הלהיות טוב יותר. את הנשמה הטהורה והיהודית שבקרבו. התורה הגיעה כדי להדריך אותנו כיצד להתנהג את מה שאנחנו. התורה חקוקה לנו בפנים, בלב. אברהם אבינו התנהג על פי התורה עוד לפני שבכלל קיבלו תורה. כליותיו נהיו לו לרבניו. התורה היא מראה שמראה לנו מי אנחנו. כיצד להתנהג על פי מה שראוי לנו באמת. מה אנחנו מוסיפים לעולם? ברור שאנחנו יכולים לפתח אותו כמו הגויים, אנחנו גם נהיה מעולים בזה. אבל זה לא החידוש שלנו בעולם. עלינו להתנהג על פי מי שאנחנו.הרב קרליבך אמר פעם,
לא כל יהודי הוא קדןש.אבל כל יהודי הוא קדוש קודשים!משהי עצום!! יכול להיות שלפעמים יהיו חסימות וזה לא יבוא לנו בטבעיות, ולכן כדאי ללמוד איך להסיר את החסימות האלה ולהגיע אל הלב שלנו. יכול להיות שזו תהיה עבודה אבל בסוף זה יבוא בצורה טבעית ונשמח בזה. כי זה מי שאנחנו.
מסכמים(: ושבתשלום!