עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 07/10/2022, 11:14
על ידי Tair Turvall
בעז"ה ובהשתדלותינו


יום הזכרון לשואה ולגבורה- פעולה מס' 39

גואש, דפים,אורז, חמצוצים
מטרות: לתת לחניכות תוכלן ליום השואהשיהיה מתאים ומיועד לגיל שלהן.
הפעילות תכיל את ההלם והקושי להכיל את השואה.
לזכור את השואה
להבין מה זה שואה?


מתחילים עם משחק הגואש, והדפים- אחת המדריכות טובלת את היד שלה בגואש ומניחה דף מעל- ואז בוחרים מתנדבות שישימו את הכף היד שלהם על הנייר,וכל פעם מניחים דף מעל, ובודקים כמה צבע עבר ליד. ככל שמתקדמים יורד פחות צבע על היד.
ומסבירים להן- שחייבים לזכור את השואה ואתן לחקן הקטן יש עוד ניצולי שואה שהם מכירים, אבל זה דור שהולך ונעלם, ותפיקדנו הוא לזכור את השואה ולעביר הלאה.

סבב- שואלים אותן מה זה השואה? מה אתן יודעות על השואה? מה עשו שם?
  • אולי להשמיע שיר שקשור.


סבב תמונות- פורסים כל מיני תמונות ומצבים של השואה-ושואלים אותם מה זה כל תמונה-וכמובן שאנחנו מסבירות להן.

הדגמת האורז- כל חניכה מקבלת- חופן של אורז והיא צריכה לספור 100 גרגירי אורז הראשונה שמצליחה שתרים יד- ומסבירים להן שהכמות יהודים שנספתה בשואה זה 6,000,000 מיליון יהודים זאת כמות בלתי  נתפסת אז לחשוב עלזה, שכאן כולה ספרתן 100 גרגירי אורז והתייאשתן- תארו לכן כמה זה 6 מיליון יהודים שנרצחו, כמות בלתי נתפסת.
לדבר על זה קצת..


סיפור- "אמא, מה את תופרת"
איך אתן חושבות שחנה הרגישה?
למה אמא תפרה במהירות ובעצבנו?
מה הייתה האוריה בבית? מה היית האווירה בחוץ?
מה מסמל התלאי הצהוב?מדוע כל כך קשה לאמא לתפור?

סיכום:-להשלים
~קרדיט לשירה ברזל והדסה דאום⭐