עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 28/10/2022, 13:18
על ידי צופיה ויינר
יש דברים רבים שאנו צריכים לשים לב אליהם בהעברת הפעולה מעבר למהו המסר ולמהם השחקים שבה. אז הנה כמה כלים פרקטיים להעברת פעולה:
אז קודם כל, קתימב"ה נ"ס. מה זה אומר?
ק - קול. עלינו לשים לב באיזה קול אנו משתמשים, פיזית. לא לדבר באופן מונוטוני, באוטו טון וללא כל רגש. תעלו ותורידו את טון הדיבור תוך כדי. עלינו להביע בקולנו את הערך של מה שאנו מנסים להעביר לחניכים. צרו הפסקות במהלך הדיבור שלכם, זה יוצר עניין ומרתק את המבטים. ככל שיש יותר אנשים בקהל, ככה הקצב צריך להיות איטי. 
ת - תנועה. תנסו לדמיין אדם שעומד ומספר סיפור מולכם. אותו אדם עומד כמו בול עץ, לא זז, מדי פעם פוסע צעד אחד. איך זה מרגיש? משעמם, נכון? עלינו ליצור תנועה, גם כדי להדגים לחניכים וגם בשביל ליצור עניין. המחישו בעזרת הגוף: זחילה, קפיצה, עמידה על כיסא.. אל תעמדו במקום.
י - ידיים. זה קצת מתקשר לנו לתנועה - תנועות ידיים עוזרות להבין למה האדם מתכוון. דברו עם הידיים, החישו בעזרתן דברים, צרו עניין!
מ - מבט - הסתכלו לכל חניך בעיניים. זה גורם לשייכות והקשבה.
ב - ביטחון. עמדו, דברו ושדרו ביטחון! חניך שמרגיש שהמדריך שלו חושש - ינצל זאת.
ה - התלהבות. דברו בצורה מעניינת, כזו שמלהיבה את החניכים.
נ -  ניסוח. אל תדברו בשפה גבוהה שהחניכים לא מבינים. הם יאבדו עניין ויפסיקו להקשיב.
ס - סביבה. לפני התחלת הפעולה, התיישבו בצד של החניכים ובדקו מה הם רואים. אם הם רואים משהו מעניין מאחוריכם, הם יסתכלו עליו ולא עליכם. אתם צריכים להיות הדבר הכי מעניין שהם רואים.

עוד קצת כלים...
פתיחה - פתחו את הפעולה בצורה מעניינת, מסקרנת, מושכת תשומת לב. אפשר להתחיל בשאלה או בחידה, במשפט מותח ומסקרן, בתיאור סיטואציה מתוך סיפור, בשפת גוף מסקרנת. היעזרו בחפצים (מומלץ כמה שיותר מוזרים) למשיכת עניין ולהמחשת דברים.
הדגשת מילים - הדגישו את המסר ואת המילים החשובות.
מסר - התמקדו בנקודת שיא קולעת. חשבו על מסר קצר, משמעותי וחד. לא משהו ארוך ומשעמם.

בהצלחה!!