עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 14/12/2022, 18:29
על ידי נריה:)
משחקים משחק עם מילות ההמנון של בני עקיבא שחיבר הרב נריה זצ''ל -
עומדים במעגל וכל אחד מקבל מילה לפי סדר ההמנון של בני עקיבא (חניך אחד יהיה "יד", השני יהיה "אחים" השלישי "לכם", וכן הלאה...). מסתובבים בחדר, וכל פעם שפוגשים מישהו מחליפים איתו מילה. אחרי כמה זמן וכמה החלפות עוצרים, ובודקים בכמה זמן ייקח לחניכים להסתדר שוב בסדר הנכון של ההמנון, הפעם עם השמות החדשים שלהם - אחרי ההחלפות. לחניכים קטנים יותר או סתם כדי להקל אפשר לכתוב את המילים על פתקים וכל פעם שנפגשים עם מישהו מחליפים פתק.

מסבירים שהרב משה צבי נריה הוא זה שכתב את ההמנון של בני עקיבא, ויום הפטירה שלו הוא היום. ועכשיו נלמד קצת על הרב נריה.
מתודה:
מחלקים את הקבוצה לשניים. כותבים פרטים על הרב נריה וחייו ומחלקים את הסיפור/ הטקסט ל-7 דפים (לפי הסדר) [יש טקסט מחולק מוכן להדפסה בקובץ מצורף]. ממספרים את האחורה של הדפים, ומתחת למספר כותבים משהו שהחניכים צריכים להביא כדי שיוכלו לקבל את הדפים ולקרוא אותם. זו תחרות בין שתי הקבוצות וכל פעם שקבוצה מביאה את מה שצריך היא מקבלת את הדף ומקריאה אותו לחברי הקבוצה, ואז עוברים לדף הבא. הקבוצה הראשונה שמגיעה לסוף וקוראת את הדף השביעי מנצחת.
דוגמא למה שאפשר לכתוב מאחורי הדפים (המספר שכתוב מאחורי הדפים מציין גם את הכמות של הדברים שצריך להביא):
1 טישו (או כל דבר אחר שממש קשה למצוא אצלכם בסניף)
2 סוודרים סניפיים (או כובעים, מעילים וכו...)
3 שעונים
4 שרוכים (של חולצת תנועה)
5 סיכות כיפה (או קליפסים של שיער לבנות)
6 סידורים שונים
7 נעליים

אחרי שלמדנו קצת על הרב נריה, נתכנס שוב, נשב במעגל ונפזר ציטוטים של הרב נריה על הרצפה ונקרא אותם.
ציטוטים של הרב משה צבי נריה (יש קובץ מצורף עם הציטוטים שכתבתי בכתב יד אם תרצו להדפיס):
-"בתחנת הרכבת ישנה מפה גדולה של העיר עם חץ המציין 'אתה נמצא כאן'. אדם היודע היכן נמצא יכול להחליט לאן עליו לנסוע, לאן צריך לפנות, ואז מסוגל לכוון דרכו."
-"אדם השואל 'מה חובתי' ולא 'מה זכותי'- עולמו שונה לגמרי"
-"לוחם שאינו חולם אינו אלא בעל מחלוקת. חולם שאינו לוחם אינו אלא בטלן"
-"המילה הבלתי מובנת לי ביותר היא 'אלוקים', ודווקא משום כך היא מסבירה לי את הכל"
- "גדולים החולמים חלומות והופכים חלומות למציאות".
-"לא האדם מקיים את המצוות. המצוות מקיימות את האדם "
-"צריך אדם להיות זקן בעת צעירותו כדי שיהיה צעיר לעת זקנותו"

דיון: האם אתם מזדהים עם מה שהוא אומר? איזה מן אדם נראה לכם שהוא היה לפי דבריו ותפקידיו?
כל אחד יכול לבחור ציטוט אהוב ולהסביר למה בחר בותמונהReplyForward