פורסם: 16/06/2015, 14:43
שלב א – משחקים :
קושרים לכל חניך איבר בגוף, (למשל את היד, מכסים את העיניים, קושרים את הרגליים זו לזו) ומשחקים משחקים שונים שצריכים שימוש בגוף. לדוגמא: תופסת , דג מלוח, מסירות, קוף באמצע.
שלב ב – פאזל :
לתת לחניכים להרכיב פאזל שבו חסר חלק אחד. ( לעשות בחדר )
שלב ג – ציור :
נותנים לחניכים דפים וצבעים ומבקשים מכולם לצייר בית , מי שמצייר הכי יפה מקבל פרס
אז שישקיעו , ולתת להם 10 דקות , שהם מסיימים לקחת את כל הציורים ולקרוע אותם .
שלב ד – שמש :
שואלים את החניכים מה אומר להם גוש קטיף ולכתוב את זה בצורת שמש.
שלב ה – קטע :
גוש קטיף היה גוש של 21 יישובים יהודים ברצועת עזה. רוב היישובים היו דתיים. למקום
היה חשיבות ביטחונית כיוון שהיה "חגורת הגנה" שהפרידה בין העיר הערבית
עזה לבין שאר יישובי ארץ ישראל.
הרבה מהתושבים עסקו בחקלאות שהייתה בגוש קטיף והכילה כ 4500 דונם אדמה, רובם חממות, וייצרו 320 אלף טון תוצרת חקלאית בשנה 65% ייצוא ירקות החממה האורגניים בישראל ו-90% מירקות העלים ללא חרקים בישראל גודלו בגוש קטיף. בגוש היו ישיבות הסדר, מכינה אולפנא ועוד. בנוסף 2 סניפי אריאל: נוה דקלים ועצמונה. התושבים מסרו את נפשם למרות המרחק הפיזי וקסאמים ופצמ"רים שנפלו בגוש קטיף. ב"ה תושבי הגוש ראו ניסים וכמעט ואף אחד לא נפגע.
עם הפינוי מגוש קטיף פונו גם ארבעה יישובים בצפון השומרון. (שאינו קרוב כלל לעזה הנמצאת בדרום הארץ).
שלב ו – דיון :
מה אתם חושבים על גוש קטיף ? טוב או לא טוב ?
שלב ז – סיכום :
כמו שבהתחלה ראיתם שאי אפשר לשחק בלי להשתמש באיבר אחד , ואי אפשר להשלים פאזל בלי
חלק אחד , ככה גם ישראל לא יכולה בלי גוש קטיף , וכמו שאחרי שאתם משקיעים , באים
והורסים לכם הכל וכמה זה כאב לכם , זה אולי חלק מאוד מאוד מאוד קטן ממה שהאנשים שם
הרגישו .
קושרים לכל חניך איבר בגוף, (למשל את היד, מכסים את העיניים, קושרים את הרגליים זו לזו) ומשחקים משחקים שונים שצריכים שימוש בגוף. לדוגמא: תופסת , דג מלוח, מסירות, קוף באמצע.
שלב ב – פאזל :
לתת לחניכים להרכיב פאזל שבו חסר חלק אחד. ( לעשות בחדר )
שלב ג – ציור :
נותנים לחניכים דפים וצבעים ומבקשים מכולם לצייר בית , מי שמצייר הכי יפה מקבל פרס
אז שישקיעו , ולתת להם 10 דקות , שהם מסיימים לקחת את כל הציורים ולקרוע אותם .
שלב ד – שמש :
שואלים את החניכים מה אומר להם גוש קטיף ולכתוב את זה בצורת שמש.
שלב ה – קטע :
גוש קטיף היה גוש של 21 יישובים יהודים ברצועת עזה. רוב היישובים היו דתיים. למקום
היה חשיבות ביטחונית כיוון שהיה "חגורת הגנה" שהפרידה בין העיר הערבית
עזה לבין שאר יישובי ארץ ישראל.
הרבה מהתושבים עסקו בחקלאות שהייתה בגוש קטיף והכילה כ 4500 דונם אדמה, רובם חממות, וייצרו 320 אלף טון תוצרת חקלאית בשנה 65% ייצוא ירקות החממה האורגניים בישראל ו-90% מירקות העלים ללא חרקים בישראל גודלו בגוש קטיף. בגוש היו ישיבות הסדר, מכינה אולפנא ועוד. בנוסף 2 סניפי אריאל: נוה דקלים ועצמונה. התושבים מסרו את נפשם למרות המרחק הפיזי וקסאמים ופצמ"רים שנפלו בגוש קטיף. ב"ה תושבי הגוש ראו ניסים וכמעט ואף אחד לא נפגע.
עם הפינוי מגוש קטיף פונו גם ארבעה יישובים בצפון השומרון. (שאינו קרוב כלל לעזה הנמצאת בדרום הארץ).
שלב ו – דיון :
מה אתם חושבים על גוש קטיף ? טוב או לא טוב ?
שלב ז – סיכום :
כמו שבהתחלה ראיתם שאי אפשר לשחק בלי להשתמש באיבר אחד , ואי אפשר להשלים פאזל בלי
חלק אחד , ככה גם ישראל לא יכולה בלי גוש קטיף , וכמו שאחרי שאתם משקיעים , באים
והורסים לכם הכל וכמה זה כאב לכם , זה אולי חלק מאוד מאוד מאוד קטן ממה שהאנשים שם
הרגישו .