פורסם: 25/07/2023, 11:55
רעיון המערך: כל דבר שאנו עושים בעולם מונע מתוך צורך שלנו לעשותו- לפעול. לכן לפני שמתחילים לדבר על כל מיני רעיונות ואידיאלים חשוב שנראה להם שהם צרכים וכולים לפעול.
רעיון הפעולה: לאחר שראינו את הרעיון של "לפעול" מכל מיני סיבות ונקודות מבט חשוב להדגיש שרק שכולם ביחד נוכל לפעול בצורה הטובה ביותר.
משחק: א) מחלקים אותם לקבוצות. נותנים לכל קבוצה חומרים להכנת סלט (אפשר אמיתי או לא) הם צריכים לבחור מתוך הדברים האלו 5 דברים שמהם הם יכינו את הסלט. הסלט הטעים ביותר מנצח. הרעיון של המשחק הוא להראות להם שהסלט המגוון ביותר הוא הטעים ביותר.
ב) אומרים להם שהם צריכים לבנות פרמידה מכוסות וכמובן נותנים להם מספיק כוסות. להרעיון של המשחק הוא להראות להם שרק אם יש את כל הכוסות הפרמידה יכולה לעמוד יציב.
נשמיע את השיר "שני חלקים בתוך השלם" (עם קטנים זה לא בטוח יעבוד).
סיפור: בארץ רחוקה רחוקה, לפני שנים רבות, חיי לו מלך. המלך אהב מאוד שוקולד. בבוקר הוא היה שותה שלוש כוסות שוקו. בהצריים היה אוכל צפרדעי שוקולד. ובערב היה אוכל חמש חבילות של פרלינים. יום אחד פנה המלך לאדריכל הממלכה ואמר לו: "אני רוצה ארמון שיהיה עשוי משוקולד!". הלך אדריכל ובנה לא ארמון עם מפלי שוקולד וחדר להכנת שוקולד, הוא נטע המון עצי קקאו בגן ועוד חומרים להכנת שוקולד. ביום חנוכת הארמון בא המלך לראותו. איך שחזו עיניו בארמונו התרגז המלך ואמר למהנדס: "שוטה שכמוך, אני ביקשתי ארמון משוקולד, לא ארמון עם שוקולד! בנה לי ארמון חדש!" האדריכל ניסה להסביר למלך שזה לא אפשרי אבל המלך בשלו. בסופו של דבר בנה האדריכל ארמון משוקולד, למזלו זה היה בתקופת החורף. אך כשבא המלך לראות את הבית יצאה השמש מבין העננים וכל הבית נמס.
סיכום: נניח על הרצפה את הציטוט מספר שופטים (נספח) ונסכם: רק כאשר כולם ביחד אפשר לשעות דברים. רק כאשר הכל משתלב לדבר אחד הדבר הזה חזק. בית שעשוי רק משוקולד לא יעמוד ולא יהיה חזק ויציב כי בית צריך להיות עשוי מכמה חומרים. פרמידה עם חלקים חסרים לא עומדת וסלט רק עם מלפפונים הוא לא כל כך טעים. לכן חשוב כל כך לקחת את כל הדברים ולחבר אותם ביחד. כשאנחנו פועלים אנחנו צריכים לחשוב על הכל כי רק ככה נוכל לפעול בצורה הטובה היותר.
רעיון הפעולה: לאחר שראינו את הרעיון של "לפעול" מכל מיני סיבות ונקודות מבט חשוב להדגיש שרק שכולם ביחד נוכל לפעול בצורה הטובה ביותר.
משחק: א) מחלקים אותם לקבוצות. נותנים לכל קבוצה חומרים להכנת סלט (אפשר אמיתי או לא) הם צריכים לבחור מתוך הדברים האלו 5 דברים שמהם הם יכינו את הסלט. הסלט הטעים ביותר מנצח. הרעיון של המשחק הוא להראות להם שהסלט המגוון ביותר הוא הטעים ביותר.
ב) אומרים להם שהם צריכים לבנות פרמידה מכוסות וכמובן נותנים להם מספיק כוסות. להרעיון של המשחק הוא להראות להם שרק אם יש את כל הכוסות הפרמידה יכולה לעמוד יציב.
נשמיע את השיר "שני חלקים בתוך השלם" (עם קטנים זה לא בטוח יעבוד).
סיפור: בארץ רחוקה רחוקה, לפני שנים רבות, חיי לו מלך. המלך אהב מאוד שוקולד. בבוקר הוא היה שותה שלוש כוסות שוקו. בהצריים היה אוכל צפרדעי שוקולד. ובערב היה אוכל חמש חבילות של פרלינים. יום אחד פנה המלך לאדריכל הממלכה ואמר לו: "אני רוצה ארמון שיהיה עשוי משוקולד!". הלך אדריכל ובנה לא ארמון עם מפלי שוקולד וחדר להכנת שוקולד, הוא נטע המון עצי קקאו בגן ועוד חומרים להכנת שוקולד. ביום חנוכת הארמון בא המלך לראותו. איך שחזו עיניו בארמונו התרגז המלך ואמר למהנדס: "שוטה שכמוך, אני ביקשתי ארמון משוקולד, לא ארמון עם שוקולד! בנה לי ארמון חדש!" האדריכל ניסה להסביר למלך שזה לא אפשרי אבל המלך בשלו. בסופו של דבר בנה האדריכל ארמון משוקולד, למזלו זה היה בתקופת החורף. אך כשבא המלך לראות את הבית יצאה השמש מבין העננים וכל הבית נמס.
סיכום: נניח על הרצפה את הציטוט מספר שופטים (נספח) ונסכם: רק כאשר כולם ביחד אפשר לשעות דברים. רק כאשר הכל משתלב לדבר אחד הדבר הזה חזק. בית שעשוי רק משוקולד לא יעמוד ולא יהיה חזק ויציב כי בית צריך להיות עשוי מכמה חומרים. פרמידה עם חלקים חסרים לא עומדת וסלט רק עם מלפפונים הוא לא כל כך טעים. לכן חשוב כל כך לקחת את כל הדברים ולחבר אותם ביחד. כשאנחנו פועלים אנחנו צריכים לחשוב על הכל כי רק ככה נוכל לפעול בצורה הטובה היותר.