פורסם: 09/07/2015, 18:33
פעולה א': 'לזכור'... מה זה בכלל?
בפעולה הזאת אנחנו נביא משחקי זיכרון שונים... זה יכול להיות משחק הקופסא הקלאסי ויכול להיות משחקי זיכרון מגניבים ומשודרגים הרבה יותר
כמו לדוגמא:
1.להניחו כמו מסויימת של חפצים על השולחן ולתת זמן מוגבל להם לנסות ולזכור כמה שיותר פרטים. כשהזמן נגמר,הסתירו את כל החפצים,ועל החניכים לרשום כמה שיותר פריטים שהם זוכרים. כדי לעשות את המשחק מעניין,הביאו כמות גדולה של חפצים.
2.הראו לחניכים תמונה שיש בה המון פרטים. על החניכים לזכור כמה שיותר פרטים מהתמונה בזמן מוגבל. לאחר מכן,עליהם לרשום כמה שיותר פרטים שהם זוכרים.
3.לזכור כמה שיותר פרטים של סיפור... אותו העיקרון של המשחקים הקודמים.
-דיון/שאלה: מה זה לזכור?
בקבוצות בוגרות יותר אפשר להשתמש בציטוט מויקיפדיה: "זיכרון הוא יכולתו של האורגניזם לאגור מידע מהסביבה דרך החושים ולהשתמש בו.
המילה "זיכרון" מתייחסת גם ליכולת אגירת המידע וגם למידע הנאגר עצמו.
בפסיכולוגיה קוגניטיבית והתחומים משיקים לה, כגון בינה מלאכותית, מדעי העצב וכן תחומים נוספים, זיכרון היא היכולת לקודד, לאחסן ולשלוף מידע ממאגר זיכרון."
או ניתן לתת להם ציטוט מהאתר הבא: http://www.pitgam.net/cats/145/1/0/
פעולה ב': את מי/מה צריך לזכור?-מעגל פרטי
בשביל הפעולה הזאת צריך לעשות קצת שיעורי בית...
בדקו לאיזה מהחניכים יש סבא/סבתא שהם היו קשורים אליו מאוד. או אפילו מישהו שהם היו קרובים אליו והם איבדו אותו.
אח שכול/אחיין שכול וכו'...
בקשו ממנו לספר לחניכים מי הוא היה,מה היה מיוחד בו.
אם אין לכם בשבט דבר כזה אפשר לדבר על שלושת הנערים וכד'...
להוביל את החניכים להבנה שאת האנשים שחשובים לנו אנו רוצי להנציח. לזכור אותם. את מי הם היו ומה הם ייצגו...
פעולה ג': "לא נשכח ולא נסלח"-מעגל לאומי
להראות סרט של גוש קטיף/סרטים דוקומנטרים על חלל מערכות ישראל וכד'...
לשאול את השאלה: למה זה חשוב?
בקבוצות בוגרות ניתן להשתמש בציטטות הבאות:
1. רכושו האמיתי של האדם הוא זכרונות בשום דבר אחר אינו כה עשיר או כה עני. (אלכסנדר סמית')
2. כל עוד מישהו זוכר אותנו, אנחנו חיים. (קרלוס רואיס סאפון,מתוך הספר "צלה של הרוח")
3. כך, בהבזק הזיכרון הזה ששב וגח במכת מחץ, ידעתי מי אני, מאין באתי, ולאן אני הולך. מן הזיכרון הזה שאבתי, בהיחלצי מן האין, את מעיינות חיי ששבתי ואיתרתי... כך , מחמת שובו של הזיכרון, של אסון החיים, נודיתי מן האושר המטורף שבשכחה. ועברתי מן האין הערב אל חרדת החיים. (חורחה סמפרון,מתוך הספר "הכתיבה או החיים")
ועוד שניתן למצוא באינטרנט...
פעולה ד': "נר נדרתי להיות להם לקול"-מעגל בין לאומי
להכיר לחניכים את התופעה של מכחישי שואה...
מה ההשפעות העלולות להיגרם להנצחת השואה?
פעולה ה': פעולת סיום
בפעולה הזו תקבעו עם החניכים שלכם פרוייקט אותו נייסם במהלך השבוע/חודש/שנה הקרובים.
לדוגמא:
1. טקס יום הזיכרון שיורם ע"י השבט
2. אירוע לכבוד יום הקדיש הכללי
3. יציאה למוזיאון (יד ושם,מוזיאון לוחמי הגטאות,מוזיאון אסירי המחתרות וכד')
4. הרמת אירוע לזיכרון גוש קטיף
5. להכין ספר זיכרונות לאדם נבחר
6. אנדרטת זיכרון (בשיתוף עם העירייה/המועצה) או בית זיכרון
7. פרוייקט על שם אדם נבחר
ועוד... ועוד... ועוד...
בפעולה הזאת אנחנו נביא משחקי זיכרון שונים... זה יכול להיות משחק הקופסא הקלאסי ויכול להיות משחקי זיכרון מגניבים ומשודרגים הרבה יותר
כמו לדוגמא:
1.להניחו כמו מסויימת של חפצים על השולחן ולתת זמן מוגבל להם לנסות ולזכור כמה שיותר פרטים. כשהזמן נגמר,הסתירו את כל החפצים,ועל החניכים לרשום כמה שיותר פריטים שהם זוכרים. כדי לעשות את המשחק מעניין,הביאו כמות גדולה של חפצים.
2.הראו לחניכים תמונה שיש בה המון פרטים. על החניכים לזכור כמה שיותר פרטים מהתמונה בזמן מוגבל. לאחר מכן,עליהם לרשום כמה שיותר פרטים שהם זוכרים.
3.לזכור כמה שיותר פרטים של סיפור... אותו העיקרון של המשחקים הקודמים.
-דיון/שאלה: מה זה לזכור?
בקבוצות בוגרות יותר אפשר להשתמש בציטוט מויקיפדיה: "זיכרון הוא יכולתו של האורגניזם לאגור מידע מהסביבה דרך החושים ולהשתמש בו.
המילה "זיכרון" מתייחסת גם ליכולת אגירת המידע וגם למידע הנאגר עצמו.
בפסיכולוגיה קוגניטיבית והתחומים משיקים לה, כגון בינה מלאכותית, מדעי העצב וכן תחומים נוספים, זיכרון היא היכולת לקודד, לאחסן ולשלוף מידע ממאגר זיכרון."
או ניתן לתת להם ציטוט מהאתר הבא: http://www.pitgam.net/cats/145/1/0/
פעולה ב': את מי/מה צריך לזכור?-מעגל פרטי
בשביל הפעולה הזאת צריך לעשות קצת שיעורי בית...
בדקו לאיזה מהחניכים יש סבא/סבתא שהם היו קשורים אליו מאוד. או אפילו מישהו שהם היו קרובים אליו והם איבדו אותו.
אח שכול/אחיין שכול וכו'...
בקשו ממנו לספר לחניכים מי הוא היה,מה היה מיוחד בו.
אם אין לכם בשבט דבר כזה אפשר לדבר על שלושת הנערים וכד'...
להוביל את החניכים להבנה שאת האנשים שחשובים לנו אנו רוצי להנציח. לזכור אותם. את מי הם היו ומה הם ייצגו...
פעולה ג': "לא נשכח ולא נסלח"-מעגל לאומי
להראות סרט של גוש קטיף/סרטים דוקומנטרים על חלל מערכות ישראל וכד'...
לשאול את השאלה: למה זה חשוב?
בקבוצות בוגרות ניתן להשתמש בציטטות הבאות:
1. רכושו האמיתי של האדם הוא זכרונות בשום דבר אחר אינו כה עשיר או כה עני. (אלכסנדר סמית')
2. כל עוד מישהו זוכר אותנו, אנחנו חיים. (קרלוס רואיס סאפון,מתוך הספר "צלה של הרוח")
3. כך, בהבזק הזיכרון הזה ששב וגח במכת מחץ, ידעתי מי אני, מאין באתי, ולאן אני הולך. מן הזיכרון הזה שאבתי, בהיחלצי מן האין, את מעיינות חיי ששבתי ואיתרתי... כך , מחמת שובו של הזיכרון, של אסון החיים, נודיתי מן האושר המטורף שבשכחה. ועברתי מן האין הערב אל חרדת החיים. (חורחה סמפרון,מתוך הספר "הכתיבה או החיים")
ועוד שניתן למצוא באינטרנט...
פעולה ד': "נר נדרתי להיות להם לקול"-מעגל בין לאומי
להכיר לחניכים את התופעה של מכחישי שואה...
מה ההשפעות העלולות להיגרם להנצחת השואה?
פעולה ה': פעולת סיום
בפעולה הזו תקבעו עם החניכים שלכם פרוייקט אותו נייסם במהלך השבוע/חודש/שנה הקרובים.
לדוגמא:
1. טקס יום הזיכרון שיורם ע"י השבט
2. אירוע לכבוד יום הקדיש הכללי
3. יציאה למוזיאון (יד ושם,מוזיאון לוחמי הגטאות,מוזיאון אסירי המחתרות וכד')
4. הרמת אירוע לזיכרון גוש קטיף
5. להכין ספר זיכרונות לאדם נבחר
6. אנדרטת זיכרון (בשיתוף עם העירייה/המועצה) או בית זיכרון
7. פרוייקט על שם אדם נבחר
ועוד... ועוד... ועוד...