עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

בטיחות ברשת

מסר: גלישה אחראית ברשת
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

בטיחות ברשת

הודעהעל ידי madrichat_tet2024 » 19/02/2024, 16:31

מתודה 1: קוץ ופרח
זמן: 10 דקות
מתודה 2 : מותחים על הרצפה ציר זמן: 10 דקות, 20 דקות, 30 דקות…..110 דקות, 120 דקות, למעלה מ-120 דקות.
שואלים את החניכים שאלות ומטרתם לעמוד על הציר במקום התשובה הנכונה לדעתם.
  1. כמה זמן לוקח להכין עבודה כשנעזרים באינטרנט?
  2. כמה זמן לוקח להכין עבודה בלי להיעזר באינטרנט?
  3. כמה זמן לוקח להעביר קשר לכל הקבוצה דרך המייל/האתר הסניפי?
  4. כמה זמן לוקח להעביר קשר לכל הקבוצה בטלפון?
  5. כמה זמן לוקח למצוא מידע בנושא שמעניין אותי כשמחפשים באינטרנט?
  6. כמה זמן לוקח למצוא מידע בנושא שמעניין אותי כשלא מחפשים באינטרנט?
  7. כמה זמן לדעתכם מתאים לגלוש באינטרנט ביום?
  8. כמה זמן אתם גולשים בפועל באינטרנט כל יום (פחות או יותר)?
מפתחים דיון:
  • בשאלות הראשונות ראינו שהאינטרנט חוסך זמן- בהכנת עבודות, העברת קשר, חיפוש מידע ועוד. מצד שני- הרבה פעמים אנחנו גולשים יותר זמן ממה שתכננו.
    הנה עולה השאלה, האינטרנט חוסך זמן או מבזבז זמן?
נדון ביחס לשאלות 7-8:
  • מדוע יש פער בין הדברים? איך קורה לנו שאנחנו גולשים יותר ממה שתכננו?
  • כיצד האינטרנט גורם לנו להישאב אליו?
  • איזו הרגשה יש לנו כשאנחנו נמצאים באינטרנט יותר ממה שמתאים?
  • מי שלא גולש יותר מהמתוכנן- איך אתם מצליחים לעמוד בזמן שקבעתם לעצמכם?
הערה:
אם אין חניכים שגולשים יותר מהמתוכנן- לפרגן בגדול! אבל לשאול האם זה קל או קשה לעמוד בזמן שהקציבו לעצמם? יש פעמים שלא מצליחים לעמוד בזה?
הקפידו גם לפרגן לחניכים שחיים בלי אינטרנט, סוף סוף זו עמדה בריאה לחלוטין.
זמן : 13 דקות

מתודה 3: עשיתי\לא עשיתי בנוגע לשימוש ברשת – נספח א
זמן: 7 דקות

מתודה 4: נייצר ציר על הרצפה בין שתי קצוות החדר/המרחב, בכל פעם נציב בקצוות הציר 2 כותרות (ניתן להגיד בעל פה או לכתוב מראש על דף), נבקש מהחניכות לעמוד על הרצף בהתאם לדרך בה הן נוהגות או פועלות. בכל פעם לאחר שהקבוצה תיעמד ננסה ביחד לשאול שאלות הקשורות לשתי הקצוות ולהבין ביחד מה ההתנהגות שלנו ברשת ובכלל.
במידה והקבוצה לא מכירה את המילים רצוי לעשות הסבר קצר כדי לוודא שהן יכולות לבחור מתוך הבנה. 

- דיון בשאלה:
נבין ביחד עם הקבוצה כיצד נראת גלישה בטוחה ברשת
- איפה הרוב עמדו? 
- האם האינטרנט הוא העולם האמיתי? כמה ממה שאנחנו מציגות זה האמת? כמה ממה שאנחנו מציגות זה מה שאנחנו חושבות שהיו רוצות לראות מאיתנו?
- האם יש משהו שלנו ברשת שהיינו רוצות שלא יהיה שם?
- עד כמה אנחנו לוקחות חלק בשיח פוגעני ברשת? האם אנחנו מדווחות?
ננסה להבין ביחד עם הקבוצה האם יש שאלות בהן רוב הקבוצה עמדה במקום אחד ולמה? וגם להפך, האם יש שאלות שהקבוצה היתה ממש מפוזרת על הציר? מה זה אומר? מה גורם לי לפעול כך או אחרת?
נספח ב
זמן: 20 דקות





נספח א-
פתחתי עמוד פקטיבי
אישרתי מישהו שאני לא מכירה
העלתי תמונות בביקיני\בגד ים
ראיתי פוסט שצוחק על מישהי\ מישהו
העברתי תמונה מצחיקה של מישהו
היה לי פרופיל פתוח
צילמתי מסך לשיחה אישית
נכנסתי לאומיגל
חסמתי מישהו
נפגשתי עם מישהו מהאינטרנט
השתתפתי בטרנד בטיקטוק
העלתי תמונה עם המיקום של הבית שלי או בית הספר
יצאתי עם מישהו שהכרתי מהאינטרנט (זוגיות)
הייתי בקבוצת וואצאפ עם אנשים שאני לא מכירה
עשיתי לייק לתגובה פוגענית
כתבתי תגובה פוגענית
דיווחתי על מישהו
פתחתי קישור מפוקפק
ראיתי סדרה\סרט באתר פיראטי
עשיתי ריפליי עם מישהו שאני מכיר רק מהאינטרנט
קניתי משהו כי משפיענית המליצה עליו
נספח ב-
  • זה בסדר להשתתף בטרנדים לא משנה מה התוכן שלהם, העיקר שזה טרנדי
  • זה מגניב לצחוק על מישהי\ מישהו
  • זה בסדר לשתף דברים אישיים עם אנשים שאתה לא מכיר
  • צריך הגבלה לתכנים באינסטגרם
  • זה בסדר לצחוק על מישהו באינטרנט כי זה לא פנים מול פנים
  • אני מרגיש בנוח לשתף פרטים אישיים בסטורי
  • אני מרגישה שאני מתנהלת בטוח ברשת
  • אני מרגישה בנוח לדווח על משהו שהוא פוגעני

ציוד: ציר זמן, דפים (מסכים\לא מסכים\ככה ככה), מקלות ארטיק של לייק ודיסלייק
 

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!