עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 22/09/2024, 14:39
על ידי דביר שורץ
רעיון המערך: כבוד זה הדבר הבסיסי ביותר בערכים והוא זה שמניע את העולם, לכן חשוב להראות לחניכים את ערכו של הכבוד וללמוד עליו. (ממולץ לעשות את המערך בימי ספירת העומר).

רעיון הפעולה: להראות שבכל דבר יש כבוד והא מסובב ומרכיב את הכל.
משחק: א) מחלקים אותם לזוגות ונותנים לכל זוג פתק עם סטואציה שבה יש כבוד (לקום לרב, לפנות לזקנים את המקום וכדומה- נספח 1). על כל זוג להציג לשבט את המקרה. [הרעיון הוא שהם יבינו עד כמה הנושא הזה רחב וגדול]   ב) משחקים המלך אמר (כדאי ממש להכין כתר למלך).אפשר להוסיף ולעשות הצגה קטנה של איך מתנהגים למלך וניתן אף להוביל דיון על הסיבה שמתנהגים אליו ככה (כבוד וכח). למלך יש כח וסמכות שאם מישהו אינו מצייט לחוקיו הוא יכול להשתמש בהם אבל רוב האזרחים אינם מגיעים למצב כזה. מדוע? מה מניעה אותנו לשמור את חוקי המדינה גם כשלא מעמידים עלינו איום? מה גורם לנו להקשיב להורים, למורים, למדריך, לחבר? מה גורם לנו לקיים מצוות?
נניח את הציטוט של האבן עזרא (נפסח 2) ונקריא אותו. נבין שבעצם הכבוד הוא מהותו של אלוקים. כבודך- עצמותך.
סיכום: ראינו שישנם המון מקרים שבהם אנחנו פועלים מתוך תחושה של כבוד. המשכנו תוך הבנה שהכבוד הוא דבר חשוב ולכל דבר בעולם (אפילו אלוקים) יש כבוד והוא שמגדירו ונותן לו סיבה להתקיים. בפעולות הבאות נתייחס לכבוד מנקודות מבט שונות המייצרות שביל העולה בין הדברים בעולמנו.