מהלך1: לוקחים פלקט כל חניך רושם את כל האסוציאציות שיש לו מסביב למלה רה"ש..
מהלך2. נותנים לחניכים מס' סיטואציות- והם עונים כל פעם מתי לדעתם צריך לעשות את הםעולה
הנ"ל (חמש דקות לפני, שבועיים לפני וכו')
1.לסבא שלי יש יום הולדת 80 בחודש הבא, דודה רינה ביקשה ממני לכתוב ברכה ארוכה שאותה אני
אקריא בפני האורחים, מתי כדי לי להתחיל לשבת לכתוב?
2.אמא ביקשה ממני להכין ספגטי לצהריים לארוחה ב 2 מתי להתחיל לחמם את המים?
3.אחותי ביקשה שאני אקליט לה את התוכנית שיש ב 7 אני לא בטוח שיש לנו קלטת, אם אין אני
צריך לבקש מהשכנים, מתי לבדוק אם יש לנו קלטת?
4.אני אמור לארגן ליל התעוררות לקראת ר"ח חודש אלול, צריך לדאוג לכיבוד, מלווה נשק,
אנשים שידברו, דברים שיגידו.. מתי להתחיל?
5.אמא ביקשה ממני לזרוק את הזבל לפני שאבא חוזר מהעבודה (ב 5) מתי לנעול נעליים?
ועוד..כיד הדמיון הטובה...
אנחנו רואים פה, שלכל דבר צריך זמן מסויים שצריך להתכונן אליו מראש.. עפ"י החשיבות
שלו כמובן, מסבירים לחניכים שרה"ש הוא הזמן של ההתחלה של השנה החדשה,
ברה"ש אנו אמורים לבוא מוכנים ו'נקיים' לקראת השנה, ל10 ימי תשובה אנחנו
אמורים להתיחס כהזדמנות ראשונה...
חודש אלול הוא חודש שלם של הכנה שניתן לנו כדי לחזור בתשובה, בחודש הזה, הקב"ה
קרוב אלינו מתמיד,הוא הזמן להתכונן לרה"ש, הרבה פעמים אנחנו מתיחסים
לרה"ש כאל יום של חשבון נפש, בו אנו אמורים לחזור בתשובה וכו', אבל לא! זהו
יום חג שאנו חוגגים בו את השנה החדשה לאחר שאנחנו נקיים וטהורים כדי לקבל אותה
לאחר שהתכוננו אליה בחודש אלול..
מהלך3. מבקשים 4 מתנדבים, מעמדים אותם עם הגב לשאר השבט, על הגב תולים להם דפים עם האותיות א' ל'
ו' ל' (על כל גב של ילד אות אחת- לפי הסדר) בינתיים על הבטן מדביקים לכל ילד דף
שכתוב עליו (בהתאמה) א'- אני, ל'- לדודי, ו'-ודודי, ל'-לי,
שואליםאת החניכים שיושבים, מה הענין המיוחד בחודש אלול? אחרי ששומעים כמה תשובות,
מסובבים את הילדים שעומדים, שה "אני לדודי ודודי לי" יהיה מול מי שיושב,
לפתח דיון קצר על מה המשמעות של זה? צריך להדגיש שהכוונה היא בעקר שאנחנו צריכים
לפתוח פתח קטנטן כדי שהקב"ה יפתח לנו שער עצום, להדגיש מאוד את הענין שדווקא
באלול, המאמץ שלנו לחזור בתשובה קטן יותר כי המלך פה לידינו ממש.. "המלך
בשדה.."
מהלך4. מכינים מראש בקבוק דגול מלא בכרטיסים, על כל פתק כתוב משהו קטן וספציפי בו צריך להשתפר,
לדוג': לדבר להורים יותר בכיבוד, לוותר יותר לאחים הקטנים,
כלחניך בתורו מוציא 2-3 פתקים ובוחר לעצמו במה הוא החודש הזה ינסה להשתפר (באמת!),
כדי לעודד את החניכים רצוי בכל פעולה במהלך החודש להזכיר בתחילת כל פעולה את הענין
לשאול את החניכים איך הולך להם עם ההחלטה שלהם ולתת להם לספר חוויות...
מהלך5. מביאים מראש (או שאומרים לחניכים להביא) הרבה כלי נגינה (גיטרות-אפילו שהם לא יודעים
לנגן, דרבוקות, תופי מרים, וכו') מלמדים אותם את המנגינה של "המלך
בשדה", ו'מנגנים' את השיר ביחד..
התאמה לתקופת הקורונה
מערך 1- החניכים אומרים, המדריך כותב על הפלקט :) , מערך 3- תולים על הקיר את מה שאמור להיות על הבטן ומדביקים מעל מה שאמור להיות על הגב :) מערך 4- מפזרים על הרצפה את הפתקים וכל חניך עובר בין הפתקים (חשוב לשים את הפתקים לא צפופים!) ומחליט מה הוא לוקח על עצמו :) מערך 5- עדיף רק לשיר.. אם מישהו מביא כלי נגינה שרק הוא ישתמש בו :)