פורסם: 13/10/2015, 21:50
בס"ד
אני חושבת שהפעולה מתאימה לכולם, אבל יכול להיות שהיא מתאימה יותר לבנות...
להכין בריסטולים שעל כל בריסטול כתוב כל אחת מהקטגוריות (גוף, שכל,רגש, משפחה, אמונה, חברה, דמיון). לשים כל אחד באמצע המעגל אחרי שדיברנו עליו או
לתלות על הקיר.
גוף: תחרות ריצה
- נמצא שספורט מרגיע חרדה
שכל: שואלים שאלות טריוויה על התנ"ך. לאחר מכן נותנים לחניכים תנ"ך ושואלים שאלות
מתוך פרק מסויים והם יכולים לבדוק את התשובה בתנ"ך (אפשר גם בדרגת קושי גדולה
יותר- לא מתוך פרק מסויים ).
- הפחד נובע מתוך בורות- חוסר ידע מה הולך לקרות. ברגע שמבינים יותר והשטח נעשה
מוכר יותר- ידוע יותר, הפחד מופחת.
רגש: רעיון א': להשמיע שיר קיצוני מאוד ברגש שלו: מצחיק מאוד, עצוב מאוד ולתת לחניכים לומר מה הם הרגישו עם השיר הזה.
רעיון ב': ליצור בפלסטלינה מה זה פחד בשבילי, חווית הפחד בשבילי, ממה אני מפחדת במצב בארץ. לעשות סבב וכל אחד מציג את מה שהוא עשה.
רעיון ג': לשחק הנדז אפ hands up , חבושים או תחרות מלחיצה.החניכים בטוח יצרחו אחד לשני ויעודדו בקול (או יוציאו רגש כלשהו )
- בעקבות פחד או לחץ מתעוררים רגשות חזקים. או שהם מתבטאים בבכי, צחוק, או צרחה או שהם מוחזקים חזק בפנים- כדי להיראות קשוח וגבר- גבר
למשל. חשוב לתת לרגשות שחרור. וחשוב מאוד לדבר עליהם ולא להשאיר בבטן.
משפחה:
מקום בו אחוש נינוחה ומאושרת
וממנה לא ארצה לצאת לאחרת.
בתוכה אחוש ביטחון
שם אעשה כל דבר ברצון.
אהיה אחת בין כולם
שם יחנכוני לכבד כל אדם.
פעמים אהיה שם הוותרן ולא אתבייש
ופעמים אם צריך, אתעקש.
אדע שם להושיט יד לעזרה
ולהיות מקור לגאוותה.
המשפחה היא מקור הווַיָתי,
שם נפתרות הבעיות, שם אני – אני !
בתוכה אני חלק משלם אחד
ובכל זאת אני יחיד ומיוחד.
היש משהו טוב יותר ממשפחה?
היא שאותי מכילה בתוכה.
שם אותי אוהבים ומכבדים
שם חיי יפים ומאירים.
משפחה היא אותו המקום
שכשאליו מגיעים, חשים בגל של חום,
כי משפחה זה לא רק ההורים שילדו אותי
אלא אותה סביבה המעניקה, החובקת והמתחשבת ברצוני...
אמונה: 1. לחניכים זורמים: הרקדה פתאומית עם שירים דוסים (יש תקווה)
2. פרק תהילים מחזק וכו'
-להאמין בקב"ה שברא הכל והכל ממנו... גם זו לטובה (יכול להיות שיתפתח דיון..)
חברה:
משחקי אמון: ליפול בעיניים עצומות ומישהו יתפוס, מעגל אמון...
- יש לנו חברה מסביבנו שתומכת בנו ורוצה בטובתנו
דמיון: דמיון מודרך. עדיף שיהיה מצחיק בסוף בשביל לשבור את האווירה
- הרבה פעמים הדמיון שלנו אוהב להשלים את החסר כמפחדים, בגלל חוסר הידיעה. והדמיון
לוקח אותנו לכל מיני מקומות מורידים ושליליים. אנחנו יכולים לשלוט בדמיון ולדמיין
דברים טובים וחיוביים.
צ'ופר: כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל :) ·
הפעולה נבנתה על המבנה גש"ר מאח"ד- חפשו באינטרנט.
חשוב להזכיר לחניכים: א. יש מקום לפחד, ולפחד זה לא להיות חלש אלא להיות אנושי. חשוב לדעת להכיל את הפחד.
ב. עפ"י היהדות הפחד שלעצמו הוא לא טוב- רק כשהוא מוביל לזהירות במעשים. פחד משתק זה לא טוב. במידה ואתם מרגישים
שהפחד כבר גדול עליכם מממש- לא להסס ולפנות לאנשים מקצועיים- יועצת בי"ס וכו'.
בהצלחה!!
מה להביא:
בריסטולים עם הקטגוריות, תנ"ך, הרבה שאלות על התנ"ך, פלאפון עם רמקול טוב/ פלסטלינה, הקטע על המשפחה, צ'ופר
אורך פעולה:
בערך שעה
אני חושבת שהפעולה מתאימה לכולם, אבל יכול להיות שהיא מתאימה יותר לבנות...
להכין בריסטולים שעל כל בריסטול כתוב כל אחת מהקטגוריות (גוף, שכל,רגש, משפחה, אמונה, חברה, דמיון). לשים כל אחד באמצע המעגל אחרי שדיברנו עליו או
לתלות על הקיר.
גוף: תחרות ריצה
- נמצא שספורט מרגיע חרדה
שכל: שואלים שאלות טריוויה על התנ"ך. לאחר מכן נותנים לחניכים תנ"ך ושואלים שאלות
מתוך פרק מסויים והם יכולים לבדוק את התשובה בתנ"ך (אפשר גם בדרגת קושי גדולה
יותר- לא מתוך פרק מסויים ).
- הפחד נובע מתוך בורות- חוסר ידע מה הולך לקרות. ברגע שמבינים יותר והשטח נעשה
מוכר יותר- ידוע יותר, הפחד מופחת.
רגש: רעיון א': להשמיע שיר קיצוני מאוד ברגש שלו: מצחיק מאוד, עצוב מאוד ולתת לחניכים לומר מה הם הרגישו עם השיר הזה.
רעיון ב': ליצור בפלסטלינה מה זה פחד בשבילי, חווית הפחד בשבילי, ממה אני מפחדת במצב בארץ. לעשות סבב וכל אחד מציג את מה שהוא עשה.
רעיון ג': לשחק הנדז אפ hands up , חבושים או תחרות מלחיצה.החניכים בטוח יצרחו אחד לשני ויעודדו בקול (או יוציאו רגש כלשהו )
- בעקבות פחד או לחץ מתעוררים רגשות חזקים. או שהם מתבטאים בבכי, צחוק, או צרחה או שהם מוחזקים חזק בפנים- כדי להיראות קשוח וגבר- גבר
למשל. חשוב לתת לרגשות שחרור. וחשוב מאוד לדבר עליהם ולא להשאיר בבטן.
משפחה:
מקום בו אחוש נינוחה ומאושרת
וממנה לא ארצה לצאת לאחרת.
בתוכה אחוש ביטחון
שם אעשה כל דבר ברצון.
אהיה אחת בין כולם
שם יחנכוני לכבד כל אדם.
פעמים אהיה שם הוותרן ולא אתבייש
ופעמים אם צריך, אתעקש.
אדע שם להושיט יד לעזרה
ולהיות מקור לגאוותה.
המשפחה היא מקור הווַיָתי,
שם נפתרות הבעיות, שם אני – אני !
בתוכה אני חלק משלם אחד
ובכל זאת אני יחיד ומיוחד.
היש משהו טוב יותר ממשפחה?
היא שאותי מכילה בתוכה.
שם אותי אוהבים ומכבדים
שם חיי יפים ומאירים.
משפחה היא אותו המקום
שכשאליו מגיעים, חשים בגל של חום,
כי משפחה זה לא רק ההורים שילדו אותי
אלא אותה סביבה המעניקה, החובקת והמתחשבת ברצוני...
אמונה: 1. לחניכים זורמים: הרקדה פתאומית עם שירים דוסים (יש תקווה)
2. פרק תהילים מחזק וכו'
-להאמין בקב"ה שברא הכל והכל ממנו... גם זו לטובה (יכול להיות שיתפתח דיון..)
חברה:
משחקי אמון: ליפול בעיניים עצומות ומישהו יתפוס, מעגל אמון...
- יש לנו חברה מסביבנו שתומכת בנו ורוצה בטובתנו
דמיון: דמיון מודרך. עדיף שיהיה מצחיק בסוף בשביל לשבור את האווירה
- הרבה פעמים הדמיון שלנו אוהב להשלים את החסר כמפחדים, בגלל חוסר הידיעה. והדמיון
לוקח אותנו לכל מיני מקומות מורידים ושליליים. אנחנו יכולים לשלוט בדמיון ולדמיין
דברים טובים וחיוביים.
צ'ופר: כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל :) ·
הפעולה נבנתה על המבנה גש"ר מאח"ד- חפשו באינטרנט.
חשוב להזכיר לחניכים: א. יש מקום לפחד, ולפחד זה לא להיות חלש אלא להיות אנושי. חשוב לדעת להכיל את הפחד.
ב. עפ"י היהדות הפחד שלעצמו הוא לא טוב- רק כשהוא מוביל לזהירות במעשים. פחד משתק זה לא טוב. במידה ואתם מרגישים
שהפחד כבר גדול עליכם מממש- לא להסס ולפנות לאנשים מקצועיים- יועצת בי"ס וכו'.
בהצלחה!!
מה להביא:
בריסטולים עם הקטגוריות, תנ"ך, הרבה שאלות על התנ"ך, פלאפון עם רמקול טוב/ פלסטלינה, הקטע על המשפחה, צ'ופר
אורך פעולה:
בערך שעה