פורסם: 11/03/2021, 11:08
"כשאדם מדליק נר מנר, הנר דולק וחברו אינו חסר"
(במדבר רבה,פרשה י"ג).
-אנחנו לא מפסידים ממעשים טובים
-מעשה טוב אחד שעשינו יכול להשפיע בצורה טובה על כל כך הרבה אנשים בלי שהתכוונו לזה
1. מתודת התפוז והמלך:
מחלקים את החניכים ל2 קבוצות. נותנים לכל אחת סיפור על מלך אהוב שחולה מאוד ורק תפוז יכול להציל אותו.
הקטע הוא שלקבוצה א' כותבים שזה קליפת תפוז ולקבוצה ב' אומרים שזה מיץ תפוזים.
שמים תפוז באמצע ולא מגלים לקבוצה האחרת מה יש לקבוצה השניה.
יש 2 אפשרויות:
א. החניכים יריבו וכו'.. (להתערב בזמן הנכון)
ב. החנכים ידברו ויקשיבו אחד לשני וכך יבינו שהם לא סותרים וכל אחד יכול לקבל משהו.
מכאן אפשר להבין שלמרות שזה נראה כאילו מעשה טוב לוקח ממך משהו, הוא בעצם נותן לך בדיוק את מה שאתה צריך!!
2. סיפור בהמשכים:
מעבירים דף בין כל החניכים. כל חניך כותב משפט כלשהו ומעביר לחניך שלידו. החניך הבא צריך לראות אך ורק את המשפט הקודם ולא את כל הסיפור. וכך יוצרים סיפור מצחיק
מכאן אפשר להבין שמעשה טוב אחד שעשינו כמו לכתוב משט יכול להוביל לכל כך הרבה מעשים טובים אחרים בלי שהתכוונו אליהם בכלל, כמו הסיפור שיצא
3. בחלק הזה של הפעולה, אפשר או לבחור לשחק עוד משחקים שידגימו את המסר (כמו שעשינו עד עכשיו),
או
שאפשר לתכנן פרויקט של חסד שהשבט לוקח על עצמו:
ארגון בר מצווה או בת מצווה לילדים חסרי יכולת, התרמות כסף ואוכל לארגוני חסד, הכנת חבילות לחיילים, תליית שלטים מחזקים בעקבות המצב, חונכויות לשבט קטן יותר, שימוח בבתי חולים, שימוח בבית אבות, תרומות שיער לחולי סרטן, קליטת עליה בתוך הסניף וכו'...
(במדבר רבה,פרשה י"ג).
-אנחנו לא מפסידים ממעשים טובים
-מעשה טוב אחד שעשינו יכול להשפיע בצורה טובה על כל כך הרבה אנשים בלי שהתכוונו לזה
1. מתודת התפוז והמלך:
מחלקים את החניכים ל2 קבוצות. נותנים לכל אחת סיפור על מלך אהוב שחולה מאוד ורק תפוז יכול להציל אותו.
הקטע הוא שלקבוצה א' כותבים שזה קליפת תפוז ולקבוצה ב' אומרים שזה מיץ תפוזים.
שמים תפוז באמצע ולא מגלים לקבוצה האחרת מה יש לקבוצה השניה.
יש 2 אפשרויות:
א. החניכים יריבו וכו'.. (להתערב בזמן הנכון)
ב. החנכים ידברו ויקשיבו אחד לשני וכך יבינו שהם לא סותרים וכל אחד יכול לקבל משהו.
מכאן אפשר להבין שלמרות שזה נראה כאילו מעשה טוב לוקח ממך משהו, הוא בעצם נותן לך בדיוק את מה שאתה צריך!!
2. סיפור בהמשכים:
מעבירים דף בין כל החניכים. כל חניך כותב משפט כלשהו ומעביר לחניך שלידו. החניך הבא צריך לראות אך ורק את המשפט הקודם ולא את כל הסיפור. וכך יוצרים סיפור מצחיק
מכאן אפשר להבין שמעשה טוב אחד שעשינו כמו לכתוב משט יכול להוביל לכל כך הרבה מעשים טובים אחרים בלי שהתכוונו אליהם בכלל, כמו הסיפור שיצא
3. בחלק הזה של הפעולה, אפשר או לבחור לשחק עוד משחקים שידגימו את המסר (כמו שעשינו עד עכשיו),
או
שאפשר לתכנן פרויקט של חסד שהשבט לוקח על עצמו:
ארגון בר מצווה או בת מצווה לילדים חסרי יכולת, התרמות כסף ואוכל לארגוני חסד, הכנת חבילות לחיילים, תליית שלטים מחזקים בעקבות המצב, חונכויות לשבט קטן יותר, שימוח בבתי חולים, שימוח בבית אבות, תרומות שיער לחולי סרטן, קליטת עליה בתוך הסניף וכו'...