עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

מערך בת מצוה

מערך זה בעצם המון המון פעולות שהדביקו בסלוטייפ כדי שהחניכים יבינו את המסר כמו שצריך.
כאן תמצאו מערכים רבים וטובים!

מערך בת מצוה

הודעהעל ידי אנב » 03/12/2015, 12:40

חלק א': אני כחלק מעם ישראל- זה לא רק אני כאן!!
חלק ב': אני כחלק מהנשים בעמ"י- גם אני יכולה להיות אישה צדיקה ומשפיעה!!
חלק ג': קבלת עול מצוות- עכשיו זה באמת
חלק ד': ערב בנות כסיום נחמד :)

חלק א'- אני כחלק מעם ישראל
אנחנו רוצים שהחניכות יבינו שהם לא חיות לבד בעולם- הם חלק מעם ישראל: עם הנצח שניצח עם התורה והמסורת.

1. משחקים "הפרלמנט", ומחלקים שמות של אנשים בעמ"י: חרדיה עם 8 ילדים, תל אביבית, קיבוצניקית, מורה ללשון, הייטקיסטית, שרה, מישהי מהשכונות, מתנחלת, עירוניסטית, מסורתית וכו'... חשוב לזכור: לתת שמות קצרים ושמות לא מעליבים...

הנקודה: אם חשבנו שעם ישראל הוא אנשים אחידים- אז הוא לא. עם ישראל מורכב גם מאנשים שומרי תורה ומצוות, גם לא, גם עשירים וגם עניים. ואנחנו חלק מכולם.

אז איפה אני?

2.  כל חניך מקבל פתק שתלוי בקודמו.למשל הראשון- מקבל פתק "למחוא כפיים", השני- "כשמישהו מוחא כפיים אתה צריך לקפוץ על רגל אחת"השלישי- "כשמישהו קופץ על רגל אחת אתה עושה מוראל" וכדומה. הרעיון הוא שכל אחד תלוי בשני, ואם אחד יפסיק זה יהרוס את המשחק לשאר החניכים.  ביום שבו נולדתי הקב"ה החליט שאי אפשר בלעדי בעולם. אני חלק מהרצף.

3.
 מקריאים:
זמן מה לפני פטירתו אמר רבי זושא, כשאגיע ליום הדין ואעמוד מול בורא עולם וישאלוני
"מדוע לא היית משה רבינו?" אדע מה לענות , אך אם ישאלוני מדוע – לא היית אתה זושא, לא אדע מה לענות. 

אפשר לחלק כצ'ופר, ולדבר על זה.

חלק ב'- אני כחלק מהנשים בעמ"י
אנחנו רוצים שהחניכות יבינו שכל אחת יכולה להיות ולהשפיע מאוד בעולם.

1. בתחילת הפעולה מפזרים הרבה כתבות או תמונות של נשים יהודיות שהשפיעו : הרבנית קאפח, שרה שנירר, עדה יונת, מארי קירי,  גולדה מאיר, הנרייטה סולד, יעל , דבורה, שרה, רבקה, רחל, לאה, אסתר וכו'....

מדברים על מה כל אחת עשתה ולמה ואיך היא עשתה שינוי בעולם.

2. א. בונים פירמידה אנושית
    ב. משחקים הטבעת

ההתחלה שלנו כנשים עושות ומשפיעות בעולם היא כאן ועכשיו. ברגע זה את מתחילה את העתיד הענק שהולך להיות לך בתור מישהי שהולכת להשפיע על עם ישראל. הולכים להיות כשלונות ודברים לא מוצלחים, אבל בסופו של דבר אני חלק מהכח הנשי!

צ'ופר- 
דף צורת כנפיים: "השמיים פתוחים למי שיש כנפיים"

חלק ג': קבלת עול מצוות
1. שואלים שאלות טריוויה זה לא משנה אם טועים או מצליחים.
אח"כ- מחלקים לכל בת 5 טופים. עושים סבב של שאלות טריוויה. אם היא עונה נכון- מקבלת טופי. אם היא עונה לא נכון- לוקחים לה טופי!!

מהבת מצווה מתחילים באמת לקחת אחריות על עשיית המצוות והחטאים.

2. מציגים סיטואציות מהחיים. מה אתם הייתם עושים?
- מתחילים עכשיו לבחור בחירות חשובות. בת מצווה זה לא רק שמלה יפה ואירוע ענק- זו התחלה של חיים אחרים.

3. מכינים לו מספרים ענק כשכל פעם בת צריכה למצוא מספר.
- הקב"ה הביא לנו את התורה בשביל שנדע איך להתנהג ולמקד אותנו לדרך הטובה. היה מאוד קשה למצוא את המספרים בלי להתמקד באיזור מסוים...

חלק ד': ערב בנות :)
אתם יודעות כבר מה לעשות... :) 
קטעים ותוכן שאפשר להוסיף- 
פעם היה איש שביקש צדק. הואהלך לארמון המשפט, אך בשער הוא נתקל בחייל ששמר בפתח.מכיוון שהחייל לא פנה אליובדברים, לא העז האיש לפנות אליו בעצמו, והמתין.הוא המתין יום שלם, אך החייללא פנה אליו.“אםאשאר כאן, הוא יבין שאני מבקש להיכנס”, חשב האיש ונשאר במקום.חולפים ימים, חולפים שבועותושנים… והאיש עדיין ממתין מול שערי הארמון, והחייל עדיין עומד על משמרתו.חולפות עשרות שנים.האיש מזדקן וכבר קשה לולזוז. עד שלבסוף, כשהוא חש במותו המתקרב, הוא אוסף את שארית כוחותיו ושואל את
החייל: “באתי לבקש צדק. מדוע לא נתת לי להיכנס?”
“אנילא נתתי לך?”, עונה החייל המופתע. “אתה עמדת שם ולא עשית דבר! השערים היו פתוחים
לרווחה, כל שהיית צריך לעשות הוא לדחוף אותם ולהיכנס. מדוע לא נכנסת?”
(פראנץקפקא)
מעשה באישה שהייתה לה ביצהאחת.ישבה האישה וחשבה לעצמהועשתה חישובים בראשה:“מהביצהתבקע תרנגולת שתטיל לפחות עשרים ביצים שמהן יבקעו עוד עשרים תרנגולות והן יטילו
ארבע מאות ביצים שמהן יבקעו עוד ארבע מאות תרנגולות שיטילו שמונת אלפים ביצים שמהן
יבקעו שמונת אלפים תרנגולות שמהן יבקעו…”
וכך היא המשיכה והמשיכהוהפליגה בחישוביה ובתרנגולותיה…עד שלבסוף נפלה הביצה ונשברה…(מקורלא ידוע)


בהצלחה!!



 

  • אורח 19/12/2017, 23:48

    משהו יכול להסביר מזה הפרלמנט?

  • יודעת שזה אחרי מלא זמן ובטוח לא רלוונטי.. אבל אם מישו בכל זאת צריך..
    הסבר למשחק הפרלמנט/מתוך האתר..

    לשמונה ומעלה.

    גרסאת המתחילים:
    יושבים במעגל כאשר שישה (או ארבעה אם יש פחות מעשרה חניכים) יושבים במרחק מובדל. החניכים עצמם מחולקים לשתי קבוצות. המקומות של השישה המובדלים הם הפרלמנט, ויש בו שלושה מקבוצה א' ושלושה מקבוצה ב'. המטרה של כל קבוצה היא לכבוש את כל הפרלמנט, כלומר שכולם יהיו מאותה הקבוצה.
    לכל חניך פתק עם השם שלו. חניך אחד מתחיל ואומר שם של מישהו ואז הם מתחלפים במקומות. לאחר מכן, מי שמשמאל לזה שאמר את השם אומר שם אחר.
    אבל... הם גם מחליפים פתקים! ועכשיו הם התחלפו בשמות. למשל, אם דני אמר :"יוסי", אז הוא ויוסי מתחלפים במקומות ובשמות. ואז שמואל, שיושב משמאלו של דני אומר "דני"- ומחליף מקום עם יוסי!

    גרסאת המתקדמים:
    אותו הדבר, רק שלאחר כל החלפה כל הפתקים זזים אחד ימינה.
  • תגובה מהירה:



    חזור אל מערכים

    השארו מעודכנים!