עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 19/02/2016, 16:27
על ידי אנב
כמה זמן: שעה
גילאים: ג-ו
מה להביא? 2 חפצים לכיבוש הדגל, קשים, בריסטולים/ דפים עם היגדים.

1) משחקים משחקים עם קשים:
- עומדים בטור וצריך להעביר קש מהתחלה ועד סוף הטור. אסור להשתמש בפה או בידיים.
- מסתדרים בשורה וכל אחד מקבל קש. צריך לנשוף על הקשים במטרה להגיע לקצה הקטע. הראשון שמגיע מנצח.

הנקודה: לשמח ולשמוח בכל דרך שהיא. לשמוח זה כל כך חשוב. "עצבות נועלת שערי שמיים, תפילה פותחת שערים נעולים והשמחה בכוחה לשבר חומות!!" (הבעשט). תמיד צריך למצוא דרכים לשמוח, אפילו שזה כל כך  קשה (קשים). למצוא דרכים מקוריות- לשמוח ולשמח אחרים.

2)המהלך הזה לקוח מאתר בנ"ע
דיון: מה זו שמחה לדעתכם?
מפזרים בריסטולים על הרצפה עם היגדים. החניכים בוחרים את האחד שהכי מתחבר אליהם ומסבירים למה. 
ההיגדים:
- מי שעובד את הקב"ה הוא בנאדם שמח.
- מי שמצליח (במבחן, בעסקים, במעשים) הוא אדם שמח.
- שמחה, היא ההרגשה שיש לנו כשאנו נותנים ועוזרים לאחרים.
- מי שיודע לקחת כל דבר בקלות בחיים הוא אדם שמח.
- מי שטוב לו בחיים- הוא אדם שמח.
- השמחה האמיתית היא כשאדם מסופק ממה שעשה. [הסבר לחניכים קטנים: הוא מרגיש שהצליח לעשות הכל הכי טוב שהוא יכול].

כדי להעצים את הדיון נותנים לחניכים לנסות לשכנע למה הם צודקים, וכו'.

3) תופסת שרשרת. תופסת רגילה, רק שמי שהתופס תפס הוא מתחבר אליו, ואסור לעזוב. לאט לאט נוצרת שרשרת. (כל תפוס מצטרף).

הנקודה: שמחה מידבקת. השתדלו לשמוח ולשמח!

4) כיבוש הדגל
הנקודה: שמחה יכולה לאחד אנשים ולגרום להם לעשות הרבה ביחד. כשיש שמחה משותפת, כמו למשל אירוע משפחתי- כל אחד במשפחה מרגיש קשור ושמח. בואאו נרחיב את מעגל השמחה!

- בפעולה הבאה אפשר לחלק טופים לאנשים עם פתק משמח. :) [ישום הפעולה]

בהצלחה!!

הודעהפורסם: 22/03/2019, 16:42
על ידי שני14
מעורר מחשבה והתפעלות♥☺☻