פורסם: 20/05/2016, 17:11
- הפעולה עצמה בהקשר חג החנוכה אך ניתן לעשותה לא רק בחג החנוכה.
מספרים לחניכים 2 סיטואציות.
סיטואציה מספר 1 - דני : תלמיד .
דניע לה על האוטובוס היומי , שילם כפי שהיה צריך לנסיעה אך הנהג החזיר לו יותר מידי עודף.
חבריו של דני אמרו לו שהוא הרוויח כסף והוא אינו צריך להחזיר את הכסף.
יום למחרת דני שילם שוב והחזיר לנהג את העודף מיום לפניו.
סיטואציה מספר 2 : ניר פורז - קצין בצהל.
ניר , קצין סיירת מטכל שפרץ בראש הכוח לבית בכפר ביר נבאללה שבו הוחזק החייל נחשון וקסמן.
נחשון זכרו לברכה היה חייל שהוחזק בשבי החמאס ונרצח בשנת 1994 ע״י חוליית חמאס.
באותה תקופה , פורז היה בחופשת השחרור שלו אך התנדב לבוא למבצע ועמד בראש הכוח.
וקסמן ופורז נרצחו בעת נסיון החילוץ.
אביו של פורז נהרג במלחמת יום הכיפורים כאשר ניר היה בן שנתיים וחצי.
ניר לא היה אמור להיות לוחם קרבי בשל היותו היותו בן שכול אך עשה זאת למרות הכל.
פתיחת דיון - מה דעתכם ? מי גיבור ? מי לא ? האם שניהם ?
- מה הם תכונות של גיבור ? ( הקרבה,אחריות)
- איזה גיבורים אתם מכירים?
- האם יש לכם גיבור שאתם מתחברים אליו ?
- מה קובע אם מעשה מסויים הוא מעשה גבורה או המטרה שלשמה הוא נעשה ?
- האם מישהו מרגיש עצמו גיבור ?
- מי רוצה להיות גיבור ? אם כן , איזה ( גיבור על לדוגמא )
- ספרו סיפור גבורה שקרה לכם או שאתם מכירים .
שאלה למחשבה
האם רק מי שמנצח הוא גיבור ? האם הגיבור תמיד מנצח?
תשובה : לא כל קרב או מלחמה מסתיימים בניצחון. בר כוכבא היה גיבור אך המרד שלו הסתיים בתבוסה.
גם הקרבות שניהל יהודה המכבי לא תמיד הסתיימו בניצחון.(באחד הקרבות הללו הוא עצמו נהרג).