עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 13/03/2017, 22:34
על ידי dvir4u
נקודת מבט
מטרה: זהו סיפור איתו ראוי ילדים לחנך. האמנם? אנו חושבים שמסיפור זה ניתן להשליך השלכות על חיינו כיום (לשני הכיוונים).
לדעתי הפעולה מתאימה לילדים מכיתה ז ומעלה, אני יכול לספר שאישית העברתי אותה לילדים בכיתה ז והיא הייתה הצלחה מסחררת.
הפעלות:
1)  נשמיע את השיר בלה בליסימה של הדג נחש ונספר את הסיפור
דיון קצר - האם זהו מעשה גבורה?
כיצד הייתם פועלים?

2) נציג מקרה דומה שבו לא היה אדם שיגן על המחבל (לכאורה) שבו ירו ואחר כך גם הרביצו למחבל, נשאל את החניכים האם לדעתם מה ש"ההמון" עשה לגיטימי, לאחר מכן נגיד שהמחבל (לכאורה) הוא לא באמת מחבל, והיה אריתראי שהגיע למקום בשביל לחדש את אשרת העבודה שלו.
היינו מעלים לדיון מה היה קורה אם היה אדם כמו בילה פרוינד, ונעלה שוב את אותו דיון ואת השאלה אם היא גיבורה?
3) האם מותר לפגוע באדם שרצה לפגוע בך קודם? (אנחנו מאמינים שהדיון יגיע לכיוון אלאור עזריה)

המטרה בסופו של דבר היא לעורר דיון על הגבול הדק בין ההגדרות

נספחים:
http://news.walla.co.il/item/2898535
http://m.ynet.co.il/Articles/4713428
https://youtu.be/UyWExUd7svQ