עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

פעולת מוגנות

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

פעולת מוגנות

הודעהעל ידי יסכהגלבוע » 04/04/2024, 15:51

  אצלנו עלה הצורך לעשות פעולה על מוגנות, וראיתי שאין באתר פעולה על זה..
הפעולה ממש טובה והלכה אצלנו ממש טוב! (אני מדריכה של נבטים-כיתה ד)
*דורשת השקעה לפני וכמובן גם לדעת את כל זה בעצמנו..* - מצרפת הנחיות כלליות בנספח 1

לפני הפעולה תולים בחדר על קיר אחד כותרות שמכוונות את הפעולה (לא חובה, אבל מרכז ממש את הבנות כזה מול העיניים)- מצרפת את העיצוב של הקיר שאני עשיתי וכמובן את הדפים להדפיס בנספחים 2-3
לפני תחילת הפעולה לתלות על הקיר 3 ל‘.
בתחילת הפעולה שואלים אותן אם מישהי יודעת מה זה? למה זה קשור? וכו.
מסבירים להם- שלושת הלמדים: לא, לברוח ולספר.הלמדים האלה זה דרך הפעולה כשנמצאים בסיטואציה לא נעימה (לדוגמה אדם זר ברחוב מתחיל לדבר איתי)זה אומר:
לא- מסרבים. אומרים לא/צועקים או פשוט לא משתפים פעולה.
לברוח- ללכת משם כמה שיותר מהר. לא להישאר שם לרגע. ללכת למקום בטוח.
לספר- לספר לאדם גדול שאני סומכת עליו, את מה שקרה. לא להישאר עם החוויה לבד! אפשר לספר להורים, למורה, ליועצת וכמובן גם למדריכות או לקומונרית.אבל הכי חשוב- לספר!

לדבר איתן- מה הן יודעות על כללי מוגנות? ממה צריך להיזהר? קצת לשמוע אותן..

 סיטואציות:להציג סיטואציה ולבקש כל פעם ממישהי אחרת להגיד מה היא הייתה עושה.דוגמאות:

  • אני הולכת ברחוב ופוגשת בן אדם זר, הוא נראה נחמד ואולי פגשתי אותו כבר פעם. הוא אומר לי: תזכירי לי איך קוראים לך? איפה את גרה? אני חושב שאני מכיר את אבא שלך..
  • את נמצאת במפגש משפחתי ובן דוד שלך מבקש שתבואי איתו לחדר כי הוא רוצה להגיד לך משהו אישי, אבל הוא יגיד אותו רק כשהדלת סגורה..
  • את נמצאת עם אמא ברחוב, וניגשת אליה חברה מהעבודה ומדברת איתה. אחרי כמה דקות היא מציעה לכן להיכנס אליה רגע הביתה ושתביא לך הרבה ממתקים..
  • את חוזרת עם חברות מהבית ספר, ובדרך הביתה אתן פוגשות אישה מבוגרת עם הרבה קניות, שאומרת לכן שממש כבד לה ושהבית שלה נמצא ממש קרוב לכאן, ושהיא צריכה עזרה ומתחננת שתבואו כמה דקות לעזור לה, היא מבטיחה שתתן לכן כסף בתמורה..
(צריך להסביר להן את הבעייתיות בכל מקרה אם זה לא מובן..)משחקים ‘הרוח נושבת’. כשמסיימים מסבירים להם שיש כמה התנהגויות שהגוף פועל באופן אוטומטי כשהוא מזהה דבר חריג/ סיטואציה לא נעימה.
את זה מסבירים דרך הקיר) להילחם- להתנגד לפעולה שקוראית, דרך מכות או מילים.
לברוח- ללכת מהסיטואציה כמה שיותר מהר, לרוץ ולברוח מהמקום.
לקפוא- הגוף בהלם ולא מצליח לתפקד.
כל ההתנהגויות נורמליות! (הכי טוב זה לברוח ולצעוק אבל הכל נורמלי!)לא משנה מה- את לא אשמה!

סיפור- שיר על החיבוק- בנספח 4
להסביר כשהחיבוק לא נעים לי- אני מסרבת. להבדיל בין חיבוק שכיף לי - חיבוק של אמא/חברה לבין חיבוק של איש זזר או מישהו קרוב שלא נעים לי בו.

עכשיו מסבירים את הקירות..
סוד- לשאול אותן מה זה סוד נעים (דוגמאות) ואחכ גם מה זה סוד לא נעים (דוגמאות)
בסוף אפשר להסביר להן את ההבדל או לתת להם לענות (אצלנו ענו תשובות מדהימות..), בגדול ההבדל הוא שסוד נעים יביא למטרה טובה בסופו של דבר (סוד נעים- מסיבת הפתעה לאמא- דבר טוב) וסוד לא נעים- אחרי שהוא יתגלה הוא לא יביא לדבר טוב..

לספר-לשאול אותן את השאלות שיש על הקיר (נספח 3).

אם נשאר זמן מוזמנים לשחק את המשחק- המלכה אמרה לא- משחק שמחדד את האפשרות לומר לו: https://liatstories.com/%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9B%D7%94-%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%A9%D7%97%D7%A7-%D7%9E%D7%95%D7%92%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D/

צופר- אנחנו הכנו סימניות מהממות שהבאנו להן, יצא ממש יפה:)
מצרפת לנספח 5

בתכלס, חשוב ממש שתגיעו לפעולה מוכנים, כשאתם יודעים את כל הכללים וכו, כדי שתעמדו בעמדה ברורה מול החניכים

ועוד דבר, שימו לב שיכול להיות שמהלך הפעולה החניכים ישתפו סיפורים שקרו להם/שאלות על זה- תנו ממש מקום לזה! לא להשתיק או להגיד שהסיפור לא הגיוני וכו.. וכמובן לשבח אותם כשהם אומרים שסיפרו אחכ להורים וכו..
בהצלחה ענקית!!



נספחים
נספח 1- הכללים בגדול:

  • רוב האנשישם הם אנשים טובים, אבל יש מעט שלא וצריך להיזהר מהם
  • תמיד צריך לבקש רשות כשמשנים תוכניות (לדוגמה הולכים למקום אחר/אנשים אחרים)
  • אם נאבדים או צריך עזרה, עדיף לפנות לאישה עם ילדים
  • לא לוקחים מתנות וממתקים מאנשים זרים אם ההורים לא נמצאים ביחד איתכם.
  • הגוף שלי הוא רק שלי ואין לאף אחד בעולם זכות לגעת בו או לראות אותו. וזה נכון גם לגוף של מישהו אחר, גם אם הוא בוחר לחשוף אותו.
  • ההבדל בין סוד להפתעה- ההפתעה בסופה להתגלות והיא נעימה ומביאה תוצאות טובות.
  • אם קרה משהו- חייב להתייעץ עם מבוגר כלשהו- אם קשה לספר לאבא ואמא אפשר לספר למורה, ליועצת או למדריכה.
  • אם יש התנהלות שנראית חריגה- אפשר להתייעץ ולהתלבט עם מבוגר.
  • לפעמים יש משהו שמתחיל כמשהו נעים ולפעמים מרגיש כשמשהו נעים אבל הוא עדיין לא תקין. עדיף לשאול 10 שאלות יותר מידי מאשר שאלה אחת פחות.

נספח 2- מעלה קובץ (עיצוב קיר פעולת מוגנות)
נספח 3- מעלה קבצים (קיר פעולת מוגנות ושלושת הלמדים)
נספח 4- /ליאת מנור אפשטיין
סיפורים מעופפים

ישנם סוגים של חיבוקים
אילו מהם אתם אוהבים?

יש חיבוק של דוב
חם עוטף נעים וטוב
שאותו אנו חולקים רק עם מישהו קרוב

יש חיבוק של נימוסים
מרוחק, מעט קריר,
וחשוב מאוד לזכור:
ברשותנו בו לבחור

וניתן גם לסרב
אם חיבוקים אינך אוהב
יש חיבוק של תשומת לב-
חיבוק של בקשה
בו חובקים רגלה של אמא
שעכשיו קצת עסוקה

יש חיבוק של נחמה
וחיבוק של פרידה
יש חיבוק של לילה טוב
וחיבוק של פרץ אהבה

והחיבוק הכי שווה
הוא החיבוק שאתה מעניק לעצמך

 נספח 5- מי שרוצה לעצב בקנווה- לשנות שם, להוסיף וכו: https://www.canva.com/design/DAGBdB8Cbs0/74KVqaJbD1kDaIinCSxzgQ/view?utm_content=DAGBdB8Cbs0&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink&mode=preview

ומי שרוצה אני מצרפת גם קובץ PDF


בהצלחה ענקית!!!
קבצים מצורפים
עיצוב קיר פעולת מוגנות.png
נספח 2
עיצוב קיר פעולת מוגנות.png (225.11 KiB) נצפה 307 פעמים לחצו להורדה
קיר פעולת מוגנות.zip
נספח 2
(1.39 MiB) הורד 10 פעמים
3 (2).png
נספח 2
3 (2).png (75.84 KiB) נצפה 307 פעמים לחצו להורדה
4 (2).png
נספח 2
4 (2).png (166.82 KiB) נצפה 307 פעמים לחצו להורדה
סימניות לפעולת מוגנות.pdf
נספח 2
(816.94 KiB) הורד 198 פעמים

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!