חלק 1 – פתיחה (5 דקות)
מורה שואל:- מי אוהב סרטים קצרים?
- מה אפשר ללמוד מסרט של 5 דקות בלבד?
מטרת השיעור: נלמד על רגשות, על קבלת השונה, פחדים וטעויות דרך שלושה סרטים – בלי דיאלוג, רק דרך התבוננות. חלק 2 – הקרנת הסרטים (10 דקות)
- "Piper"
- התמודדות עם פחדים, סקרנות ואומץ
- "The Present"
- "Snack Attack"
- שיפוט מהיר, הומור, למידה מטעויות
הקרנה ברצף או עם הפסקות לשיח קצר בין הסרטים (תלוי בזמן הכיתה). חלק 3 – שיח כיתתי מונחה (15–20 דקות)שאלות לדיון לפי סרט:
Piper:
- ממה Piper פחד?
- איך הוא התמודד עם הפחד?
- מתי אתם פחדתם אבל ניסיתם שוב?
The Present:
- למה הילד לא רצה את הכלב בהתחלה?
- מה גילינו עליו בסוף?
- איך הכלב עזר לו להשתנות?
Snack Attack:
- מה חשבה הסבתא? מה באמת קרה?
- למה חשוב לבדוק עובדות לפני ששופטים מישהו?
- האם לכם קרה מצב דומה?
✏️ חלק 4 – פעילות סיכום (10–15 דקות)אפשרות א: כתיבה אישית / ציור
- שכל אחד יחשוב ויצייר סוף אחר שהוא היה נותן לסרט שהוא הכי אהב ויציג אותו לכיתה
- אפשר לבקש מהילדים לצייר רגע אחד מכל סרט שהכי נגע בהם ולכתוב כיתוב קצר.
אפשרות ב: משחק תיאטרון קצר
- בקבוצות קטנות, כל קבוצה משחזרת סצנה מסרט (בלי מילים) – שאר הכיתה מנחשת איזה סרט.