עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

ט"ו בשבט

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

ט"ו בשבט

הודעהעל ידי Noamm0012 » 28/12/2021, 14:52

מצרכים לפעולה: להכין כרטיסיות מהשאלות של הטריווה (מתודה 2) , להדפיס דפים עם תמונות של עצים (כמה תמונות כדי שלא יהיה תואם) , טושים , עטים , זוהרים ,אפילו מדבקות - כל מה שאפשר להביא.
רשות - תמונה של כל חניך לבד (כמספר החניכים)

שאלת פתיחה: איזה חג מאוד מיוחד מתקרב אלינו?
(ט"ו בשבט)
מתודות:
1. סלט פירות - להושיב את כל החניכם במעגל ולעבור ילד ילד (או ילדה ילדה) ולחזור על שמות קבועים (בננה , תפוח , מלון , תמר, אגס , תפוז , לימון - תלוי בכמות החניכים) , וכל פעם (לפי בחירה) לקרוא בשם של פרי מסוים וכל אלו שקיבלו את הפרי הזה יתחלפי ביניהם במקומות (בלי התראה מראש). אפשר להגיד כמה פירות , וכשאומרים "סלט פירות" כולם מתערבבים.
2. טריוויה (16 כרטיסיות.) השאלות:
-מה משמעות המילה ט"ו בט"ו בשבט? (את האופציות כל מדריך יבחר בהתאם לגיל ולרמה של השבט.) תשובה - 15
- חודש שבט הוא חודש מספר __ לפי התורה (חודש ראשון ניסן). תשובה - 11
- מי מהבאים לא נמצא בשבעת המינים? תשובה - תפוח(או כל פרי אחר לבחירה שלא כלול בשבעת המינים)
- על איזה פרי מברכים "בורא פרי האדמה"? (בחירת האופציות תלויה במדריך). תשובה - עגבניה
- מהם שבעת המינים שכולנו מכירים? (כאן תעתיקו בכל אופציה את שבעת המינים ותשנו 1 - לא לשכוח להוסיף את התשובה הנכונה). תשובה - חיטה,שעורה,גפן,תאנה,רימון,זית ותמר (דבש)
- איזה עוד אירוע יש בט"ו בשבט? תשובה- יום הולדת לכנסת
- כמה ימים מפרידים בין ט"ו בשבט לפורים? תשובה- 30 ימים
- מהם המנהגים של ט"ו בשבט? (הערה: תעשו כמה תשובות נכונות-בחירה) תשובה - אכילת פירות יבשים,נטיעת עצים ושתילת פרחים
3. פינג-פונג ט"ו בשבט: בוחרים 2 מתנדבים ומעמידים אותם ברכז. זורקים מילה שקשורה לט"ו בשבט (דוג'- פרחים , עצים , פירות...) והם צריכים (כל אחד בתורו) לזרוק כמה שיותר מילים שקשורות למילה הזאת.
דוגמא - העמדתי את רינה ואת אוריאן ואמרתי את המילה "פרחים". רינה צריכה לומר מילה שקשורה לפרח (יכול להיות גם סוג של פרח) , ואח"כ תורה של אוריאן. מי שנגמרו לה המילים קודם נפסלה , והשנייה מנצחת.
* אפשר לעשות כמה סבבים)
4. "עץ המשפחה/חברים שלי"  - להביא את התמונות המודפסות של העצים ולחלק באופן אקראי את התמונות (או בכל אופן שהוא - שלא יהיו ויכוחים על התמונות) , לתת 6 דקות שבו כל אחד יעצב את העץ שלו (מי שהדפיס תמונות אישיות של החניכים יכול להביא להם אותם ושידביקו בעץ) , להושיב את כל החניכים במעגל (סביב שולחנות) ושכל חניך (כשיסיימו לעצב את העץ שלהם) יעביר את הדף ימינה/שמאלה ושכל אחד ירשום ברכה לחבר/ה שלו/ה לט"ו בשבט.
תוצאה: כל אחד יקבל חזרה (במעגל) את העץ שלו עם ברכות מחבריו לשבט

בהצלחה 3>

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!