עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

איטרנט

מסר: האיטנרט הוא גם טוב וגם רע
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

איטרנט

הודעהעל ידי הרשגדית » 09/02/2022, 13:22

איטרנט
(נק למדריך: 1. להסביר לפני לחניכים על מה הפעולה היום 'סכנות ברשת' 2. תנו להם רק את המקרים והם יחשבו על הסכנות/פתרון 3. תשנו את זה לפי איך שאתם רוצים בהתאמה לגדוד אבל שהמסר יעבור )

  • כל אחד מקבל 2 פתקים- טוב ורע. ואומרים והם אומרים אם זה דבר טוב או רע  (משפטים היו בעמוד הבא, לא חייב פתקים)
#דיון: אינטרנט הוא טוב או רע? למה טוב? למה רע? 
  • מי מפחד מהדב הגדול
 
  • נותנים לחניכים לקרוא את המקרים ואז  שואלים מה הבעיה במקרה/מה הסכנות ואיך אפשר לפתור אותו/לעבור אותו בשלום.
  1. לעילאי יש מצלמת אינטרנט במחשב.
מה הסכנות? שיראו אותו בכל מיני מצבים או את הבית שלו..
  1. יפעת הכירה מישהו באינסטגרם והם רוצים להפגש.
מה הסכנות? יפעת לא מכירה את המישהו, היא לא יודעת הרבה פרטים עליו חוץ ממה שסיפר לה. אולי הם לא נכונים בכלל? אולי אם יפגשו הוא יפגע בה .
  1. אביתר רוצה להזמין משחק מהאתר לא מוכר.
מה הסכנות? אביתר יתן את כרטיס האשראי שלו (או של ההורים) וחלילה יכולים להשתמש לו בכרטיס ולקנות דברים.
  1. מוריה גלשה באינטרנט ופתאום הופיעה מודעה :" הרשמי פה וקבלי 500 שקל לחנות שיין ". שיין היא החנות האהובה על מוריה ולכן היא קוראת את הפרטים שצריך למלא: " העיר שאתם מתגוררים בה, הכתובת שלכם ,שמכם האמיתי, מספר הטלפון שלכם ואיפה אתם לומדים/ עובדים".
מה הסכנות? שהפרסומת לא נכונה, ויכולים להשתמש בפרטים שלה לדברים לא טובים
  1. ידידיה מצא תמונה מפדחת של חברו אליה. ידידיה מחליט לשלוח את התמונה לקבוצה של הכיתה. הכיתה צוחקת וחלקם מעבירים לחברים משותפים ולעוד קבוצות ואיתם גם אליה.
מה הסכנות? אליה יפגע , הכיתה והחברים מפיצים וצוחקים מאחורי הגב על אליה…
  1. תהילה גלשה באינטרנט והגיע לאתר שבו יש תכנים שמיועדים לגיל 18+. כשתהילה נשאלה באתר האם היא מעל גיל 18 היא לחצה על כן למרות שזה לא גילה האמיתי.
מה הסכנות? תהילה תראה דברים מזיקים, דברים שיפגעו בה.7.יובל כתב לנריה בצאט' שהוא ממש מעצבן אותו ופוגע בו תמיד. יובל לא התכוון אבל יצא לו...למרות שבמציאות לא היה אומר זאת לעולם.מה הסכנות?נריה יפגע , הם יריבו ..8. לשירה יש מבחן מחר ומלא ש.ב . היא חוזרת מהבית ספר ואומרת לעצמה שבשעה 17:00 תתחיל ללמוד למבחן ועד 17:00 תראה פרק אחד של "זזים", הסדרה האהובה עליה.מה הסכנות? שירה תראה פרק ועוד פרק והזמן יעבור ולא תלמד למבחן ותעשה את הש.ב שלה 
  • 5 טיפים לגלישה בטוחה - בפנטומימה (חניך מציג רק את המשפט שמסומן קו והשאר מנחשים ואז מסבירים)
  1. חושבים לפני שמשתפים- בודקים עם עצמנו איזה תוכן אנחנו מעלים, משתפים או מעבירים בפעולות, וכמובן שלא חושפים מידע רגיש על אף אחד. 
  2.    זהירות, זיופים! - נזהרים מאתרים לא מאובטחים ומתרמיות אחרות, וכמובן שאם יש פעילות חריגה מדווחים לגורם אחראי. 
  3. שומרים על הסודות שלנו- יוצרים סיסמאות חזקות ושומרים עליהן בדיסקרטיות, וכך מגינים על מידע חשוב באחריות. 
  • 4. מגניב להיות אדיב- מפיצים ומעבירים גישה חיובית ומכבדת, אם נתקלים בהתנהגות פוגעת ברשת- מפסיקים אותה ומדווחים עליה. לא צופים מהצד- מתערבים! 
5. אם לא בטוחים- מדווחים!- מגינים על עצמנו ועל החניכים, וברגע שנתקלים בהתנהגות פוגעת/ בלתי הולמת/ חשודה ברשת מדברים עם מבוגר או אדם אחראי אחר. 
  • אם יש זמן מראים להם את הסרטון הבא - https://www.youtube.com/watch?v=igAeJ-TPOsg
  •  ושואלים מי שלח פעם משהו באיטרנט ומתחרט? מכירים משהו שנפגע מדבר כזה\ אתם? מה אתם חושבים על הסרטון הזה? וכו וכו
מסר:בחלק הראשון דיברנו על הטוב והרע של האינטרנט. האינטרנט הוא טוב- ניתן להשיג בו מידע בצורה נגישה, זמינה ומהירה בניגוד לפעם האינטרנט הוא גם רע- ניתן להגיע למצבים לא נעימים, להתמכר אליו. במשחק מי מפחד מהדוב הגדול ברחנו מהדוב, שהוא הסכנה. ניסינו לא להיתפס, להתרחק. ממש כמו ברשת, יש דברים שלא מתאימים לנו ואנחנו צריכים להתרחק מהם.במקרים נחשפנו למצבים שיכולים לקרות לנו בגלישה באינטרנט. הבנו מה הסכנות בדברים האלה, מה אפשר לעשות כדי למנוע/ לעצור אותם.
דברים טוביםנולד אחיומולדתחתונהאירוע משפחתיפעולהלפגוש חבריםיום כיף  דברים רעיםביטול פעולהמלחמות פיגועיםדברים שאנחנו מפחדים מהםגם וגם איטרנט

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!