1.משחקים "כיבוש הדגל" / כדורגל / כדורסל/ הטבעת. (או כל משחק שיש בו שייכות לקבוצה מסויימת).
2.
דיון: מה הרגשתם כשהקבוצה הפסידה? ניצחה?
למה הרגשתם שייכים כ"כ?
3. בריסטולים על הרצפה של כל מיני מעגלי שייכות: משפחה, חברים, סניף,בי"ס, עם.
למי אתם מרגישים יותר שייכים? מצמצמים אפשרויות: למשל שייכים יותר לעם או לכיתה?
משו כזה..
4. למה אני שייכ/ת לעם היהודי? מה זה אומר?
קטע להעצמת הדיון:מדוע אני אוהב את איטליה?... אני אוהב את איטליה משום שאימי איטלקייה,מפני שהדם הזורם בעורקי הוא איטלקי, מפני שאיטליה היא האדמה שבה קבורים המתים שאמי מבכה ואבי מוקיר, מפני שעיר הולדתי, לשון דיבורי, הספרים שעליהם אני מתחנך- הם איטלקיים. מפני שאחי, אחותי, חברי, והעם הגדול שבמחיצתו אני חי, והטבע היפה הסובב אותי וכל הנגלה לעיני, כל שאוהב אני, שאני לומד, ואני מעריץ- כל זה הוא איטלקי.(קטע מתוך ספרו של אדמונדו דה- אמיצ'יס, "הלב", עמ' 105)
5. קודש וחול בשייכות לעם: אז מה זה בעצם אומר שאני שייכ/ת לעם ישראל?שאני פשוט אוהב/ת אותו (או לא) או שיש עוד דברים שמחייבים (איטלקיים פשוט שייכים ולא מחוייבים למשל במצוות..)
6. מסר: (לא חייבים להגיד, אפשר פשוט שאחד האנשים יעלה עליו..)
עם ישראל זה עם מיוחד,שהשייכות אליו מחייבת אותנו בעוד דברים חוץ מאהבה וקשר משפחתי, אלא גם מחויבות לקשר עם הקב"ה, ערבות הדדית וכו'.
מה להביא: בריסטולים עם מעגלי שייכות, הקטע
התאמה לתקופת הקורונה
1- משחקים לא נפסיק לשיר/ 3 מקלות או אף פעם לא (עושים קבוצות- בסיום המשחק החניך שניצח נותן נקודה לקבוצה שלו)