עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

שמשון הגיבור (צרעה לאשתאול)

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

שמשון הגיבור (צרעה לאשתאול)

הודעהעל ידי עידו לוי » 23/06/2019, 15:28

מתודה 1: דיון+ פעילות 20 דקות
המדריך מראה לחניכים קלפים שכתוב עליהם כוחות על (לעוף, מהירות על, קריאת מחשבות ) המדריך אומר שעליהם לבחור קלף. ברגע שהם בחרו קלף הם מקבלים משימה שקשורה לכוח על שלהם. אבל יש קטצ' במקום הכוח שהם בחרו הם איבדו תכונה מסויימת.
הכוח לעוף (על עצמך)- המשימה שלך היא ללכת לאנשים ולנסות לקבל מהם כמה שיותר מחמאות אסור לך לומר להם למה. (איבדו צניעות).
מהירות על - המשימה שלך היא לפתור את הקובייה ההונגרית הזאת (איבדו סבלנות).
קריאת מחשבות -  המשימה שלך היא לקחת ארבעה קלפים שכתוב עליהם ארבע ולעשות "קסם" של קריאת מחשבות למישהו. עליך לבקש ממנו לבחור קלף ואז לומר לו שזה 4. ( איבדו יושרה)
שאלות לדיון:
אם הייתם יכולים לבחור כוח על כלשהו, מה הייתם בוחרים?
מה הכוח שלכם (התכונה הכי טובה בכם) בחיים האמיתיים?  (דבקות במטרה, חוש הומור, שמחה וכו')
האם גיבור חייב להיות בעל כוח על?
מתודה 2: סיפור שימשון 10 דקות
המכיר אתה את שמו של האיש הגיבור ביותר שחי אי־פעם? היה זה השופט שמשון. יהוה הוא שנתן לשמשון את כוחו. אפילו עוד לפני שנולד שמשון, אמר יהוה לאמו: ’עוד מעט ייוולד לך בן. הוא ינהיג את עם־ישראל ויציל אותו מידי הפלישתים’.‏
הפלישתים היו אנשים רעים שחיו בארץ־כנען. היו להם אנשי־צבא רבים, והם עשו בעיות רבות לבני־ישראל. פעם, כאשר שמשון היה בדרכו למקום שבו חיו הפלישתים, בא לקראתו אריה גדול שואג. אבל שמשון הרג את האריה בידיו. הוא גם הרג מאות פלישתים רעים.‏
אחר־כך התאהב שמשון באשה בשם דלילה. מנהיגי הפלישתים הבטיחו לדלילה שכל אחד מהם יתן לה 1,100 שקלי כסף, אם היא תספר להם מה גורם לשמשון להיות כה גיבור. דלילה היתה מעוניינת בכל הכסף הזה. היא לא היתה ידידה נאמנה של שמשון. לכן, היא שאלה שוב ושוב את שמשון מה גורם לו להיות כזה גיבור.
לבסוף הצליחה דלילה להוציא מפיו של שמשון את סוד גבורתו. ’מעולם לא גזרו את שער ראשי’, הוא אמר. ’כאשר נולדתי, בחר בי אלוהים שאהיה משרת מיוחד שלו, שנקרא נזיר. אם יגזרו את שערי, אאבד את כוחי’.‏
כאשר שמעה זאת דלילה, היא הרדימה את שמשון בחיקה. אחר־כך היא קראה לאיש אחד כדי שיגזור את שערו. כאשר התעורר שמשון, הוא מצא שאיבד את כוחו. אז נכנסו הפלישתים ותפסו אותו. הם ניקרו את שתי עיניו, ועשו אותו לעבד.                                                                                                        יום אחד עשו הפלישתים משתה גדול לכבוד האליל שלהם, דגון. הם הוציאו את שמשון מבית־הכלא, כדי לעשות אותו לצחוק. בינתיים, שוב צמח שערו של שמשון. שמשון אמר לנער שהוביל אותו: ’תן לי לתמוך בעמודי הבניין הזה’. אז התפלל שמשון ליהוה שייתן לו כוח, ותפס את העמודים. אחר־כך קרא: ’תמות נפשי עם פלישתים!’ באותו משתה היו 3,000 פלישתים, וכאשר נשען שמשון בכל כוחו על העמודים, נפל הבניין והרג את כל האנשים הרשעים שהיו בו.‏
שאלות לדיון:
איזה תכונה של גיבור זיהיתם בסיפור? (אומץ, הקרבה)
למה שמשון בחר למות ביחד עם הפלישתים? (הוא העדיף שאם הוא הולך למות אז שלפחות ימות כגיבור ואיתו כמה פלישתים)
איזה תכונה היא המרכזית שהופכת את שמשון לגיבור? (התכונה שאותה הם ייבחרו. אומץ/נחישות)
מה הופך את שמשון לגיבור (כל דבר שהוא לא הכוח שלו יתקבל בברכה)
מתודה 3: משחק- 10 דקות
משחקים הנסיכה והדרקון רק בגרסת (שמשון והפלישתי) על אחד מהחניכים אני שם פאה (כי השיער נתן לשמשון את הכוח) ואז הוא צריך לברוח מהפלישתי. ברגע שהפלישתי תפס אותו , שמשון מביא לו את הפאה והוא הופך לפלישתי. ( 10 דקות)

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!