- לשאול אותם מה שלומם, סיפורים מצחיקים מהבידוד או משהו
- סרטון החזיר והעוגיות: https://www.youtube.com/watch?v=cXWUSwu0r9Q
- לשאול את החניכים - למה נראה להם שהחזיר כל כך מתאמץ להגיע לעוגיות?
- מתודה: לתת לחניכים איזה שתי דקות לחפש בבית את הדבר הדומם שהם הכי אוהבים בו או משהו שקשור אליו ולהביא אותו (אם זה משהו גדול כמו מקרר, אז שיביאו משהו מתוכו או משו)
- שכל אחד יגיד מה זה, ומה הדבר הכי מטורף שהוא היה עושה כדי להשיג אותו.
- עכשיו לשאול אותם האם הם היו נותנים חצי מהכסף של כל המשפחה שלהם + להיקבר בתוך ערימת שלג עד המוות רק בשביל הדבר הזה
- הסיפור על הלל הזקן: (בנספח)
- מסר: לכל אחד יש דברים חשובים בחיים… אבל צריך לחשוב על הפרופורציות בין ההשקעה שלך בהם לבין השווי האמיתי שלהם (דוגמא: בזבוז זמן על משחקי מחשב) יכול להיות שבשביל הלל זה היה הגיוני! קיצר זאת קריאה לחניכים להסתכל על ההשקעה שלהם בדברים מול התוצאה שלהם
- קוד: בחר הכל
עוֹשֶׂה
- קוד: בחר הכל
טְרַפָּעִיק
- קוד: בחר הכל
חֶצְיוֹ הָיָה נוֹתֵן לְשׁוֹמֵר בֵּית הַמִּדְרָשׁ
פַּעַם אַחַת לֹא מָצָא לְהִשְׂתַּכֵּר וְלֹא
- קוד: בחר הכל
הִנִּיחוֹ
עָלָה וְנִתְלָה וְיָשַׁב עַל פִּי
- קוד: בחר הכל
אֲרֻבָּה
- קוד: בחר הכל
שְׁמַעְיָה וְאַבְטַלְיוֹן
אָמְרוּ: אוֹתוֹ הַיּוֹם עֶרֶב שַׁבָּת הָיָה, וּתְקוּפַת טֵבֵת הָיְתָה, וְיָרַד עָלָיו שֶׁלֶג מִן הַשָּׁמַיִם.
כְּשֶׁעָלָה עַמּוּד הַשַּׁחַר אָמַר לוֹ שְׁמַעְיָה לְאַבְטַלְיוֹן:
אַבְטַלְיוֹן אָחִי, בְּכָל יוֹם הַבַּיִת מֵאִיר וְהַיּוֹם אָפֵל, שֶׁמָּא יוֹם מְעֻנָּן הוּא?
- קוד: בחר הכל
הֵצִיצוּ עֵינֵיהֶם
עָלוּ וּמָצְאוּ עָלָיו רוּם
- קוד: בחר הכל
שְׁלֹש אַמּוֹת
- קוד: בחר הכל
פְּרָקוּהוּ
אָמְרוּ:
- קוד: בחר הכל
רָאוּי זֶה לְחַלֵּל עָלָיו אֶת הַשַּׁבָּת.