הפעולה מנוסחת בלשון נקבה אבל מתאימה ל2 המינים.
פעולה על בית המקדש בעז"ה- לגילאים צעירים:
- משחקים תופסת חסידה (סתם בשביל להוציא אנרגיות ולהתחיל בטוב). מה זה תופסת חסידה? תופסת רגילה אבל כולם זזות על רגל אחת. הן ממש יהנו
3. לתת להן להרכיב את הפאזל של ביהמ"ק (מדפיסים מראש תמונה של ביהמ"ק, מדביקים אותה על קרטון, חותכים לפאזל).
4. לשאול אותן מה זה ביהמ"ק בשבילן?למה הוא כזה חשוב לנו? (לפתח דיון קצר)
5. פעילות: צמא במדבר.
נאמר לחניכות: הנכם אדם המהלך ימים רבים במדבר, וצמא מאד למים, משום שלא שתיתם זה זמן רב.
לאחר שכבר כמעט תשו כוחותיכם לחלוטין, ראיתם כי למולכם ניצב מוכר עם ארגז בקבוק שתייה.
(בשלב זה המדריכה מוציאה בקבוקים, עדיף בטעמים שונים, כדי לאתגר את החניכים, ומניחה לפניהם)
אתם מתרגשים ממש, ומבקשים מהמוכר שייתן לכם לשתות מעט מים, אחרת אתם עלולים למות בצמא...
אלא שהמוכר עונה לכם, כי הוא איננו נותן מתנות חינם ושואל אתכם: "מה תתנו לי עבור הבקבוק?".
כאן המדריכה מפסיקה את הסיפור ושואלת את החניכים מה היו מוכנים לשלם בעד הבקבוק.
המדריכה שומעת את תשובות החניכים והשבט יכריע מי מהחניכים הציע את ההצעה הראויה ביותר –ויזכה בבקבוק המרווה והטעים. צפוי שנגיע עם החניכים למסקנה,
שעל ההלך לשלם עבור הבקבוק בכל מה שנמצא ברשותו, אחרת ימות.
כעת המדריכה מרוקנת את תוכן הבקבוקים לעיני החניכים
ומבקשת מהחניכים את התמורה שהבטיחו עבור הבקבוק... הריק...
יש להניח שהחניכים יתנגדו לשלם עבור הבקבוק הריק.
למרות שהדבר נראה ברור, נבקש מהם להגדיר מדוע אין ערך לבקבוק הריק,
והרי כל הדיון שלעיל נסב סביב ה"בקבוק", אז מדוע הם מסרבים 'לשלם' עבורו?!
נבין עם החניכים שהבקבוק הוא רק מחזיק התוכן, אך אין לו ערך מחייה בפני עצמו.
החיות טמונה במשקה המוכל בבקבוק. כשהתוכן אינו קיים, הבקבוק חסר ערך כשלעצמו,
ולא נהיה מוכנים להסתפק בבקבוק בלבד.
נסביר לחניכים כי סיפור-דיון זה הוא משל להבנת ערכו הרוחני של בית המקדש.
בבקבוק כשלעצמו איננו מוכנים להסתפק.
האם אנחנו מוכנים להסתפק בקיומו של עמ"י ללא רוח החיים המפעמת בו, ללא בית-המקדש???
7. מסר- החשיבות של ביהמ"ק!
אפשר לחלק צ'ופר עם תמונה של ביהמ"ק עם הכיתוב- בציפיה לבניין אריאל.