1. בשלב זה,
ניתן לאחד החניכים לבחור משחק של כ-5 דק. הוא אחראי לבחור משחק ולהסביר לכולם איך משחקים. נשחק במשחק שהוא בחר.
ניתן
לחזור על זה מספר פעמים.
-
נשים לב ליחס החניכים במהלך זמן זה: האם התלוננו? היה רעש? בלגן? או שכיבדו?
2. נוציא החוצה 3 חניכים. נשחק
המלך אמר, כשכל פעם נכניס חניך אחד שיהיה מי שאומר את המשפטים. לפני כל חניך שנכניס, ניתן לחניכים
הוראה איך להתייחס לדבריו.פעם 1: לא להקשיב לו בכלל, להתעסק בדברים אחרים
פעם 2: לעשות הפוך ממה שהוא אומר
פעם 3: לעשות מה שהוא אומר
-
נפתח דיון עם החניכים שיצאו ושהיו במשחק: איך הרגישו שלא הקשיבו להם? איך הרגישו שלא התייחסו למה שהחבר שלהם אומר למרות שהוא ניסה לעשות לטובתם שהמשחק יעבוד?
אפשר
לשאול את החניכים האם התנהגות כזו פוגשת אותנו גם ביום יום בסיטואציות שונות? אפשר להעלות למחשבה את ההתנהגות שהיתה בחלק הראשון של הפעולה.
3. נקריא לחניכים את
הסיפור 'שקופים' של הרב ליאור אנגלמן
https://www.kipa.co.il/%D7%97%D7%93%D7% ... %99%D7%9D/4.
נסכם- חשוב לכבד כל אדם באשר הוא. חשוב שנשים לב לזה ונשתדל בעניין. גם כבוד לאנשים הקרובים אלינו- הורים, חברים, מדריכים, וגם לאנשים שאנחנו סתם פוגשים..
כמה טוב זה עושה גם לאדם אותו אנו מכבדים וגם לנו, מאפשר להתבונן על המציאות בצורה עמוקה.