עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

כוחן של מילים

מסר: מילים יכולות לפגוע, לגרום לחניכים להבין שלמה שאנחנו אומרים יש כוח ואנחנו צריכים יותר לשים לב למילים שאנחנו אומרים.
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

כוחן של מילים

הודעהעל ידי odeyaojalvo » 31/12/2021, 12:19

  • משחקים כן לא שחור לבן- צריך לשים לב למה שאנחנו אומרות
  • קוף קופיקו-  התופסת צריכה לחשוב טוב על איזה צבע היא אומרת
  • מוציאים שתי בנות מהמעגל (אחת יותר מהירה ואחת פחות) אומרים לבנות שהן הולכות לרוץ ושבהתחלה מעודדים את שתיהן ואז בשלב כלשהו מתחילים להגיד לזאתי שרצה יותר לאט שהיא לא מספיקה ושהשנייה מנצחת אותה ושתתייאש, מחזירים את הבנות, אומרים להם שהם צריכות לרוץ בדקה מנקודה מסוימת לאחרת כמה פעמים, הבנות מעודדות ורואים שהבת שאומרים לה להפסיק רצה יותר לאט או עוצרת (אם היא לו אז שואלים אותה בסוף הפעולה איך היא הרגישה שאמרו לה להפסיק?)
  • שמים שני פתקים על הרצפה במרחק יחסית גדול, באחד כותבים "יום טוב" בשני "יום פחות טוב" נותנים כל מיני מקרים שיכולים לקרות אבל כל המקרים זה דברים שאומרים לנו, אחרי כל הגדרה הם זזות על הסרגל לכיוון היום טוב או פחות טוב לפי עד כמה ההגדרה משפיעה עליהם, רואים שכנראה רובם יסיימו ביום פחות טוב.
הגדרות:
  1. החמיאו לי על החולצה
  2. חברה שלי אמרה לי שהשיער שלי לא נראה יפה היום
  3. עזרתי לחברה בשיעורי בית והיא אמרה לי שאני ממש חכמה
  4. סיפרתי לחברה סוד שהתביישתי בו והיא צחקה עליי
  5. אח שלי אמר לי שאני האחות ההכי טובה בעולם
  6. רבתי עם מישהי מהכיתה והיא אמרה לי מילים שהעליבו אותי
  • סיפור: להקה של צפרדעים טיילו להם ביער, לפתע נפלו שני צפרדעים לתוך בור עמוק מאוד. כל שאר הצפרדעים התגודדו יחד סביב הבור. כשהם ראו עד כמה הבור עמוק הם צעקו לצפרדעים שנפלו: "חבר'ה, אין לכם שום סיכוי שתצאו מכאן בחיים... אתם נחשבים כבר למתים... חבל לכם בכלל להתאמץ!" לצפרדעים שנפלו לא היה שום חשק לוותר על חייהם בכזאת קלות. שני הצפרדעים התעלמו מהצעקות והסימנים של חבריהם מלמעלה וניסו לקפוץ החוצה בכל כוחם, בשעה שהצפרדעים שמחוץ לבור ממשיכים לצעוק להם ולסמן להם בכל מיני דרכים עם הידיים שאין להם סיכוי... "בחיים לא תצאו מכאן..." אחד הצפרדעים שמע בעצתם של הצפרדעים, אפסו כוחותיו, הוא פשוט נכנע ומת בקרקעית הבור. הצפרדע השני, לא ויתר, הוא ניסה והמשיך בכל כוחו בשעה שהצפרדעים מסמנים לו בתנועות וצועקים מפתח הבור "חבל על המאמץ... אין לך שום סיכוי בעולם...". "הפסק את המאמץ והסבל שלך, ופשוט תמות". בכל זאת הצפרדע המשיך לנסות, הוא קפץ אפילו חזק יותר... ובסופו של דבר, הוא נתן ניתור כזה חזק שהצליח לצאת החוצה מהבור כשהוא יצא החוצה, שאלו אותו חבריו הצפרדעים: "איך עשית את זה? הבור היה ממש עמוק..." בשפת הסימנים הסביר להם הצפרדע הזה כי הוא חירש... הוא לא שמע מה אומרים לו, ובטעות פירש את קריאותיהם הנרגשות כמילות עידוד...
  • שואלים את הבנות אם מילים יכולות לפגוע? האם המילים שאנחנו אומרות משפיעות על אנשים שסביבנו? מה זה משנה בכלל מה אנחנו אומרות? אלו רק מילים, זה לא כאילו אני הכאבתי למישהו באמת... שואלים את הידה מהמשחק של הריצה איך היא הרגישה שאמרו לה שהיא לא מצליחה, מסבירים שבמשחק הזה לא היה שום תחרות בין הבנות, שתיהן יכלו לנצח, מקשרים את המשחקים למסר, שואלים מה אנחנו יכולות לעשות כדי לא לפגוע בחברות שלנו (לשים לב יותר למילים שאנחנו אומרות, לבקש סליחה מחברה אם אמרנו לה משהו שהעליב אותה)

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!