עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

יום המעשים הטובים

מסר: מעשה טוב, אפילו הכי קטן שיש, יכול לעשות כל כך הרבה טוב לאחר
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

יום המעשים הטובים

הודעהעל ידי kfir05200 » 21/01/2022, 15:24

פעילות ליום המעשים הטובים- אפקט הפרפר
10 משחק פתיחה- מומלץ משחק של מלא ריצה שיוציאו אנרגיה
אפקט הפרפר: כ- 25 דק
דיון:
האם אתן/ם יודעות/ים מה זה בעצם אפקט הפרפר? 

הן/ם אמורות/ים לענות ולחשוב ביחד מה זה אפקט הפרפר ואם הן/ם לא יודעות/ים אז מסבירים להן/ם בעצמינו או אומרים להם לפתוח ויקיפדיה ולהקריא את השורה הראשונה.

אחרי זה מספרים להן סיפור:
היום בבוקר קמתי, יצאתי מהמיטה, הייתי עצבני כי אתמול קיבלתי ציון לא טוב במתמטיקה. הלכתי לצחצח שיניים, התלבשתי, אכלתי מעדן, לקחתי בננה ויצאתי לבית ספר. נכנסתי למעלית ולחצתי אפס, ירדתי שתי קומות ופתאום נכנסה מישהי ואמרה בקול חמוד ״בוקר טוב״, והחזרתי לה. יצאנו מהמעלית והתפצלנו שנינו- אני לבית הספר והיא לעבודה. הלכתי לכיוון ההסעה ונסעתי לבית ספר. הגעתי לשם ובהפסקה ראיתי מישהי בשכבה מעליי שנפלו לה הספרים והלכתי לעזור לה. הרמנו ביחד את הספרים וכל אחד המשיך לדרכו. בסוף השיעור הבא היא אמרה למורה שלימדה אותה שהשיעור היה מעניין. בסוף היום המורה הזאת ראתה תלמיד שאין לו דרך להגיע הביתה והציעה לו טרמפ. הוא ירד מהאוטו והלך לכיוון הבית שלו. בדרך הוא ראה איש זקן עם שקיות כבדות שחזר מהסופר והציע לו לסחוב את השקיות. הם הגיעו לבניין של הזקן. הזקן הגיע עם חיוך הביתה והחליט לצאת לטיול. בזמן הטיול הוא פגש שתי בנות שניסו ללמוד למבחן בהיסטוריה אבל לא הצליחו להבין את החומר, אז הוא החליט לשבת איתן ולעזור להן ללמוד (הוא היה בתקופה הזאת). הם סיימו והזקן חזר הביתה. אחת הילדות גם חזרה הביתה כשהיא מבינה את החומר למחר. היא חיכתה לאמא שלה שתחזור הביתה וכשהגיעה היא אמרה לה לילה טוב ונתנה לה חיבוק. האמא הלכה לישון עם חיוך וקמה בבוקר למחרת. היא יצאה מהבית ובמעלית אמרה לילד אחר ״בוקר טוב״... 

ואז יש דיון:
-מה היה פה בעצם? (הם אמורים להגיע למסקנה שהיה בעצם מעגל שכל מעשה טוב גרם למעשה טוב אחר)
-מה גרם לכל האנשים האלה לעזור אחד לשני?-האם האנשים האלה שונים מאיתנו?
-אילו מעשים הם עשו?
עכשיו מוציאים מהתיק דף ועל הדף המדריך רושם את כל המעשים הטובים שהחניכים אומרים
-איזה עוד מעשים טובים יש? גם אותם מכניסים לרשימה (דוגמאות: להגיד בוקר טוב, להחזיק את המעלית, להחזיק את הדלת לאנשים שרוצים להיכנס, לעזור למישהו שקשה לו, להגיד תודה על דברים שאנשים עושים בשבילי...)
 האם המעשים האלה דרשו מהם משהו? כסף? כוח?
מה כל אחד הרוויח מהמעשה שהוא עשה? 

אתם אפילו לא יודעים עד כמה מעשה טוב שאתם עושים, אפילו הכי קטן, יכול לשנות גורם לכל כך הרבה שינויי-זה הרעיון של אפקט הפרפר. כל מעשה טוב שאתן עושות יכול להשפיע על כל כך הרבה אנשים. יש אנשים שהמילה הקטנה הזאת, יכולה להפוך את היום שלהם להרבה יותר טוב. 

עכשיו מצלמים את הרשימה, שולחים להם לוואטסאפ ואומרים לכל הקבוצה שבשלושה ימים הקרובים (עד הפעולה הקרובה) הן צריכות כל יום לעשות לפחות שלושה מעשים מהרשימה או מעשים אחרים שעולים להן לראש. אתן לא חייבות ללכת לעזור לחיילים בודדים או להתנדב בבית חולים (למרות שזה מאוד מומלץ) אלא מספיקות מילים חמות בבוקר, תודה לאנשים, מעשים טובים קטנים וכו...

כך נהפוך את העולם לטוב יותר!
תודה שקראתם

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!