שלב 1 -ננסה להמחיש את המצב בו אנחנו נמצאים.
נשחק תופסת, אבל עם קאץ׳, אם מישהו נתפס, אני יכול לשחרר אותו רק אם אהפוך להיות תפוס בעצמי ובכך הוא ישוחרר.
משחק פעיל ( אמור לקחת 10 דק, כמה סבבים )
שלב 2 -נשב במעגל על הרצפה ונספר לחניכים משל.ביער רחוק רחוק, חי זאב.
ולזאב היה הכל. שטח גדול, מאורה ענקית, אוכל, מים וגם אבן יקרה ששמר אותה וגנז אותה. ובאותו היער, חי גם עורב. לעורב לא היה את כל הדברים האלו, והוא קינא מאוד בזאב.
ובאחד הימים, פרצו הזאבים והעורבים בריב גדול. הם נלחמו אחד בשני, שאגו והשתוללו. העורב שלנו, ניצל את ההזדמנות ולקח את האבן היקרה של הזאב, החביא אותה ושמר אותה.
לאחר המלחמה, הזאב הצטער כל כך ובכה על האבן האבודה.
העורב אמר לזאב, אם תרצה את האבן תצטרך לתת לי את כל המאורה שלך, כל האוכל והמים שלך וכל השטח שלך.
נשאל את החניכים מה לדעתם צריך הזאב לעשות?
לתת את הכל תמורת האבן החשובה והיקרה?
או לוותר עליה ולהישאר עם שאר הרכוש?
לאחר הסיפור נסביר לחניכים בעדינות רבה על הבנים השבויים ונדבר איתם על כך.
שלב 3 -נעלה דיון. מה אנחנו יכולים לעשות?
איך אנחנו יכולים לקדם ולהעלות את המודעות בקשר להשבת הבנים?
נשמח לשמוע את התגובות לאחר העברת הפעולה,
בהצלחה רבההה!!