על ידי צופיה גולד
» 01/05/2024, 10:41
פעולה על סטיגמות - צופיה גולד משחקים ארבע פינות
(כל מי שבפינה מסויימת נפסל יוצא מהמשחק , כמו שאנחנו פוסלים ומוציאים "כל מי ש..." על בסיס סטיגמות)משחקים המלך אמר
(סטיגמות לפעמים לאו דווקא על מה שאנחנו חושבים אלא על מה שאמרו לנו)בוחרים 4 חניכים וכל אחד צריך לעשות "הצגה" קצרה על הדמות שהוא קיבל:1. יונה, בת 40 גרה בבני ברק2. תמר, בן 36 גר בתל אביב3. יענקי, בן 10 גר באמריקה4. אלין, בת 17 לומדת בבית ספר פרטי
מושיבים את החניכים ומקריאים את ההגדרה של סטיגמה:
דעה קדומה; שיוך תכונה מסוימת לכל האנשים בקבוצה שיש לה מאפיין משותף, כגון מוצאם או מראם, ללא קשר בין התכונה לבין מאפייני הקבוצה.שם רע שיצא לאדם עקב מנהגיו, מעשה שעשה, או ארוע בחייו.
שואלים את החניכים אם יש להם דוגמאות לסטיגמות שעשו עליהם או שהם עשו לאחרים.
מחלקים צ'ופר- השיר ויקיפדיה של חנן בן הארי
ויקיפדיה/חנן בן אריכמה נוח לזרום עם המוח בהתניות אוטומטיות שלא דורשות לטרוחרק לתייג ולנבוח, להסית ולזבוח לאלילי הרייטינג אייטמים בכל הכוחהכול כבר מסודר לנו בראש מגירות-מגירותלא ניתן למציאות להפריע לנו לראותשכל שמאלני הוא בוגד, כל ערבי מחבל מתאבדכל חרדי הוא שודד וכל המתנחלים רצחו את רביןכל תל אביב טבעונית, כל נתיבות מסורתית עממיתכל הדתיים פרימיטיביים עם ציצית ועל הדרך מחקו את דארוויןאל תכלאוני בשום כלובאל תסכמו אותי ב- ויקיפדיהאני הכול, אני לא-כלוםאור אינסוף לבוש בגוףאז אל תכלאוני בשום כלובתקראו לי דון קישוט שמעז לקרוא תיגרשימו לי פרס על הראש וגיליוטינה בכיכרהשדים זמנם עבר והמלך הוא עירוםתמחקו את כל מה שידעתם עליי עד היוםלא, אני לא המתנחל, לא נציג של אלוהיםלא דוס שמדיר נשים, לא גשר בין המגזריםיישרפו המגזרים, תשרפו דעות קדומותלכל אחד יהיה סיכוי לכתוב את הסיפור שלוכי אם הכול גלוי וידוע מראש קלישאות-קלישאותלא ניתן למציאות להפריע לנו לראותשכל מזרחי מקופח, כל חילוני הוא כופר מלוכלךכל הנשים למטבח וכל הרוסים הרוסים על סטאליןכלו כבר כל הקיצים, כל חבר כנסת קופה של שרציםכל האתיופים רצים ואלו שלא שרים עם רייכלאל תכלאוני בשום כלובאל תסכמו אותי ב- ויקיפדיהאני הכול, אני לא-כלוםאור אינסוף לבוש בגוףאז אל תכלאוני בשום כלובעוד יבוא יוםעוד יבוא יוםיום יבוא ולא תכלאוני בשום כלובלא תסכמו אותי ב- ויקיפדיהאני הכול, אני לא-כלוםעירום באתי ואשובאז אל תכלאוני בשום כלובלא תכלאוני בשום כלוב
שואלים את החניכים:מה אנחנו יכולים לעשות כדי ש "עוד יבוא יום" ?