שמירה עשיתי

פעולת שיתוף פעולה וגיבוש

מסר: ביחד אנחנו חזקים יותר
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

פעולת שיתוף פעולה וגיבוש

הודעהעל ידי GoldenDragon » 24/01/2025, 15:24

תופסת קיר אנושי – 7 דק'
מתחילים במשחק תופסת שבו יש תופס אחד. ההבדל הוא שכשמישהו נתפס, הוא לא "יוצא" אלא מצטרף לתופס - הם אוחזים ידיים והופכים ל"קיר" שרודף אחרי השחקנים שנשארו. כל מי שנתפס מצטרף לקיר, שהולך וגדל.
חשוב: אסור לקיר להתפרק או לעזוב ידיים במהלך התפיסה. המשחק נגמר כשכולם נתפסים והופכים לחלק מהקיר.
צלף ומגן – 7 דק'
כל משתתף בוחר בשקט שני אנשים מהקבוצה - אחד שהוא ה"צלף" שלו והשני ה"מגן". כשהמשחק מתחיל, כל אחד צריך לנוע כך שה"מגן" שלו יהיה תמיד בינו לבין ה"צלף". אף אחד לא יודע מי בחר בו, וכולם נעים במקביל. נוצרת תנועה מטורפת בחלל כשכולם מנסים להסתדר. אחרי כמה דקות עוצרים ובודקים מי הצליח.
חתול ועכבר – 10 דק'
משחק אחרון לפני הסיפור כי זה כבר מכניס למעגל, ואז צריך רק להתיישב בשביל הסיפור.
סיפור על שבירה – 8 דק'
כדאי אולי לתת לשישה ילדים להציג את הילדים ועוד אחד את האבא בשביל לשמור על קשב.
בעיר רחוקה חיה משפחה אב, אם ולהם שישה ילדים. כאשר האב הרגיש כי שעתו הגיעה ועליו להחזיר את נשמתו לבורא, קרא לכל ילדיו שיבואו אליו וסיפר להם כי הוא מרגיש ששעתו הגיעה וברצונו להיפרד מהם. הוא כינס את כולם ליד מיטתו והביא להם חבילת מקלות קשורה בחבל עבה. (כאן באמת מוציאים חבילת מקלות), וציווה על הבנים לשבור את החבילה. לקח אותה הבן הבכור, וניסה לשבור את המקלות, אך לשווא. כך ניסו כל הבנים, עד הבן האחרון. (מעבירים את החבילה בין החניכים ונותנים להם לשבור, מדגישים שצריך שהכל יהיה ביחד..) כאשר קבל הבן הצעיר את החבילה לידיו הוא התיר את החבל ובלא קל קושי הצליח לשבור את המקלות. (המדריך לוקח את המקלות, פותח את הקשר ושובר את כל המקלות אחד- אחד) אז אמר להם האב: כך גם בחיים אם כל אחד מכם יהיה לבד וידאג לעצמו, כל אחד שיבוא מבחוץ יוכל לשבור אותו ולהכניעו. אך אם כולכם תלכו יחדיו אחד למען הכלל וכולם למען אחד, אף אחד לא יוכל לשבור אתכם או להכניעכם כמו שלא הצלחתם לשבור את חבילת המקלות הקשורה יחדיו!
 

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!