על ידי reutpo2008@gmail.com
» 04/04/2025, 16:34
נושא: אמונה ויציאת מצריםציוד: אין צורך בציוד מיוחד – רק דפים---
*1. אמונה או לא?*מה עושים:המנחה מקריא סיטואציות – הילדים מרימים יד אם זו סיטואציה של אמונה, ולא מרימים אם לא.דוגמאות:- הולכים אחרי משה במדבר – אמונה- נכנסים לים לפני שהוא נפתח – אמונה- אין מים במדבר – לא אמונה- אוספים לח הרבה לימים הבאים – לא אמונהמטרה: להבין את ההבדל בין אמונה לאי אמונה ברגעים קשים.
*2. שרשרת אמונה*מה עושים:יושבים במעגל, הראשון אומר משפט על מצב קשה, הבא אחריו עונה במשפט של אמונה.דוגמאות:"הים עוד לא נפתח...""אבל אני מאמין שה' יפתח אותו!"
מאבדים לי הטלפון- (הבת אחריה יכולה לאמר-) תתפללי לה'
מטרה: לחוות את האמונה בכל אתגר.
*3. דרמה קצרה – תיאטרון אמונה*מה עושים:מחלקים את הילדים ל-3–4 קבוצות, כל קבוצה מציגה סיפור מיציאת מצרים בתיאטרון שקט או עם משפטים בודדים.סיפורים לדוגמה:- קריעת ים סוף- משה מדבר עם פרעה- סיטואציה מהחיים שלנו המשלבת אמונהמטרה: להבין את הרגעים הקשים של בני ישראל ואיך האמונה עזרה להם.
*4. הייתי שם – הזדהות עם בני ישראל*מה עושים:יושבים במעגל, כל ילד אומר: "הייתי שם כש..." ומספר איך הוא היה מרגיש במצבים שונים של יציאת מצרים.דוגמאות:"הייתי שם כשמשה הרים את המטה – הייתי בלחץ, אבל האמנתי שזה יקרה!"מטרה: לחוות את הרגשות והאמונה של בני ישראל
*5. "המעבר דרך הים"*מה עושים:מפזרים בריצפה דפים או משהו, וחניכות צריכות לעבור את ים סוף בלי לדרוך בים, רק ביבשה (הדפים)