על ידי חוה
» 30/07/2013, 13:23
שלב ראשון:
מביאים לחניכים ספרי אנגלית חשבון ומבקשים מכל ילד לקום ולזרוק בתורו את הספר על הרצפה. לבסוף מביאים תנ"ך.
כמובן שעוצרים אותם לפני הזריקה על הרצפה.
שאל את החניכים- מדוע אסור לזרוק תנ"ך והרי הוא בנוי כמו כל ספר אחר-מדפים ודיו?
נסה להגיע ע"י תשובותיהם למסקנה שדפים אלו אינם סתם דפים, הם מייצגים ע"י אותיות קודש אלו-משמעות גדולה עבורנו, משמעות מכובדת המעצבת את חיינו.
שלב שני:
הכן 2 משולשים מבריסטול או כל דף אחר.
הניח על הרצפה משולש אחד ואמור לחניכים שלא השתתפו עדיין לדרוך עליו...לאחר שידרכו הניח את המשולש השני [על המשולש השני - הפוך. שיצור את הדגל.] ואמור להם לדרוך.
חזור על שאלתך הקודמת - מדוע לא דורכים על הדגל והרי הוא עשוי משני משולשים עליהם כבר דרכו החניכים?
לאחר שהם עונים את תשובותיהם עבור לשלב 3 כאשר השאלה נותרה כפתוחה.
שלב שלישי:
הזמן 2 חניכים עליהם לקרוא את הדו שיח.
[אם זה לא מתאים שהם יקריאו הקרא בעצמך]
דגל היום זה לא מה שהיה פעם
-סליחה אדוני השוטר,אפשר להתלונן?
-בבקשה.
-יש לנו שכן ערבי,אנו גרים בבית משותף.
-אז מה?
-הוא תלה על המרפסת דגל אש"ף ענק.
-אז מה?
-אדוני השוטר,אבל זה דגל ענק 2 מטר על 3.
"-ביג דיל", דגל היום זה לא מה שהיה פעם. מה אכפת לך שעוד חתיכת בת מתנופפת לה במרפסת?
-אבל אדוני...
-מצטער, אני עסוק בעבודה, אל תפריע לי יותר.
-אפשר עוד שאלה קטנה?
-מהר, אין לי זמן!
-אנחנו נוסעים השבוע, וצריכים לעבור דרך יריחו, ורצינו לשאול אם אפשר לתלות על האוטו דגל.
-דגל ישראל?(בתהדמה)
-כן,אבל...קטן.כזה שתולים על האוטו ביום העצמאות!
-השתגעת? דגל ישראל? ביריחו?
-אפילו לא דגלון של עוגת יום הולדת?
-דגל היום זה לא מה שהיה פעם, היום דגל הוא פצצה לאומית..
סיכום
למה צריך דגל? מה משמעותו? למה צריך לכבד אותו?
דגל מסמל לאומיות, מסמל את היותנו עם, ואף יותר מזה-הנפת דגל ישראל פירושה גאווה לאומית, אנחנו כאן, בגאווה, אנחנו מדינה וארץ. לא עוד קבוצות בודדות,אלא עם אחד עם דגל.
צריך לכבד את הדגל ואת כל סמלי הלאום שהם אינם חפצים רגילים, הם מסמלים משהו חשוב ומכובד ועל כן צריך לכבדם.
לא סתם חתיכת בד, אלא דגל לאום..