1.משחק הנסיכה- כולם יושבים על כיסאות חוץ מחניך אחד, כך שיש כיסא פנוי במעגל.
המטרה של החניך היא להתיישב על הכיסא פנוי, אבל מותר לו ללכת רק בצורה של עקב לבוהן (כמו נסיכה..). מטרת השבט היא למנוע מהחניך לשבת על הכיסא ע"י כך שחניך אחר יישב עליו (כך שמיד יש כיסא אחר פנוי, וכך המשחק ממשיך הלאה..)
אם החניך הצליח להתיישב - בוחרים חניך אחר ומשחקים שוב.
2. כל החניכים עומדים בשורה ומקריאים כל מיני הגדים. כל חניך שחשוב לו הדבר הזה שאותו אמרת או שהוא מאמין בערך הזה מתקדם צעד קדימה. אחרי שסיימת לקרוא את כל ההגידים דאג שכל החניכים יזכרו לאיפה הם הגיעו.(נספח א')
מחזירים את החניך שוב לשורה הראשונה, וקוראים עוד משפטים. עכשיו בקש מכל חניך שמקיים את ההגד הזה (אבל באמת!!) להתקדם צעד אחד קדימה.(נספח ב')
3. מקריאים את "מתקן החלומות" של אורי אורבך ז"ל.
4. מראים לחניכים תמונה של אורי אורבך ושואלים אותם אם הם יודעים מי זה? ואז מספרים עליו קצת (נספח ג')
מסר- כל פעם היה כיסא פנוי והיה צריך חניך אחר שיקום,ייקח יוזמה ויישב על הכיסא הפנוי כדי שכל שאר החניכים לא יפסלו (כדאי להדגיש את העובדה שכל פעם מישהו אחר ישב על הכיסא וזה לא אותו אחד שלקח יוזמה), כך גם בחיים אנו צריכים לקחת אחריות על סביבתנו כדי שדברים ייעשו. אומנם דברים חשובים לנו. אבל מה אנחנו באמת עושים?
מראים לחניכים את הפער בין מה שחשוב לנו לבין מה שאנחנו עושים בפועל.
ולמה זה ככה? כי אנחנו לא לוקחים יוזמה, אנחנו עושים הכל רק בתיאוריה, מחכים שמישהו אחר יעשה בשבילנו את הדברים החשובים.
חברה, לא לחכות שמישהו אחר יעשה במקומכם את העבודה, פשוט לקחת אחריות!
5. צופר לסיום "במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש"
נסביר לחניכים שפירוש המשפט הוא שבמקום שאין אנשים - כלומר, אין אף אחד שיעשה דבר מסוים, השתדל להיות איש כלומר, תעשה את זה אתה.
*מצורף קובץ עם הנספחים...