שמירה עשיתי

בלי מילים – להבין רגשות דרך סרטים

מסר: חיזוק ערכים של קבלה, סבלנות, אומץ לב ואמפתיה פיתוח מודעות רגשית ויכולת שיח על רגשות עידוד ביקורת עצמית וחשיבה מחדש על סיטואציות
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

בלי מילים – להבין רגשות דרך סרטים

הודעהעל ידי ShumShen » 13/07/2025, 01:06

חלק 1 – פתיחה (5 דקות)מורה שואל:
  • מי אוהב סרטים קצרים?
  • מה אפשר ללמוד מסרט של 5 דקות בלבד?
מטרת השיעור: נלמד על רגשות, על קבלת השונה, פחדים וטעויות דרך שלושה סרטים – בלי דיאלוג, רק דרך התבוננות. חלק 2 – הקרנת הסרטים (10 דקות)
  1. "Piper" 
    • התמודדות עם פחדים, סקרנות ואומץ
  2. "The Present" 
    • קבלת השונה, העצמה, חמלה
  3. "Snack Attack" 
    • שיפוט מהיר, הומור, למידה מטעויות
הקרנה ברצף או עם הפסקות לשיח קצר בין הסרטים (תלוי בזמן הכיתה). חלק 3 – שיח כיתתי מונחה (15–20 דקות)שאלות לדיון לפי סרט: Piper:
  • ממה Piper פחד?
  • איך הוא התמודד עם הפחד?
  • מתי אתם פחדתם אבל ניסיתם שוב?
The Present:
  • למה הילד לא רצה את הכלב בהתחלה?
  • מה גילינו עליו בסוף?
  • איך הכלב עזר לו להשתנות?
Snack Attack:
  • מה חשבה הסבתא? מה באמת קרה?
  • למה חשוב לבדוק עובדות לפני ששופטים מישהו?
  • האם לכם קרה מצב דומה?
✏️ חלק 4 – פעילות סיכום (10–15 דקות)אפשרות א: כתיבה אישית / ציור
  • שכל אחד יחשוב ויצייר סוף אחר שהוא היה נותן לסרט שהוא הכי אהב ויציג אותו לכיתה
  • אפשר לבקש מהילדים לצייר רגע אחד מכל סרט שהכי נגע בהם ולכתוב כיתוב קצר.
אפשרות ב: משחק תיאטרון קצר
  • בקבוצות קטנות, כל קבוצה משחזרת סצנה מסרט (בלי מילים) – שאר הכיתה מנחשת איזה סרט.

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!