על ידי בניה פלס:)
» 27/07/2020, 11:43
פעולה 1: פנים אל פנים:)
מניחים על הרצפה בשני צידי הקיר 2 פתקים.
בפתק אחד כתוב "הכי חשוב", ובפתק אחד כתוב "הכי פחות חשוב".
לאחר מכן מחלקים לכל חניך פתק, שהוא צריך למקם אותו איפה שהוא חושב שהפתק צריך להיות בין שני הצדדים.
לדוגמה: אם מישהו מקבל פתק שכתוב בו: שיהיה שלום בעולם, הוא צריך למקם אותו איפה שהוא חושב בין "הכי חשוב" לבין "הכי פחות חשוב".
אחרי שכולם גומרים למקם את הפתקים, כולם יושבים עם הפנים אליכם, ואתם אומרים להם שעכשיו אתם פותחים פתק, ואתם רוצים שהם יחשבו הרבה לפני שהם עונים לכם איפה למקם את הפתק.
תפתחו את הפתק שלכם ותגידו: "בית המקדש".
תבחרו כמה חניכים שישתפו את כולם בדעתם איפה צריך למקם את הפתק הזה, ולמה.
כעת אתם מוזמנים לפתח איתם דיון, על בית המקדש. כמה זה חשוב לנו? איפה זה פוגש אותנו ביומיום? מה אנחנו צריכים לעשות כדי שבית המקדש ייבנה שוב?
לאחר מכן, נשחק משחק. כולם צריכים לעמוד כמו פסלים בצד אחד של הקיר והם צריכים להגיע לצד השני בלי לזוז.
כנראה שהחניכים יעקמו אף, כי אי אפשר להגיע לצד השני ללא תזוזה.
נסביר לחניכים שבשביל שאנחנו נגיע לבית המקדש, כלומר הצד השני, אסור לנו להיות פסלים! אנחנו חייבם תזוזה. התזוזה שלנו כיהודים זה מצוות ומעשים טובים.
כל מעשה טוב שכל אחד מאיתנו יעשה מקדם את כולנו לבית המקדש;)
לבסוף, מוזמנים לשחק משחק הכתרים עם החניכים שעל הכתר יש מושגים מבית המקדש. סנהדרין, כהנים, כיר, שולחן לחם הפנים וכד'.
בהצלחה!!
______________________________________________________________________
התאמה לימי הקורונה - הפעולה בזום:
מקרינים על המסך בזום פתק אחד שכתוב בו "הכי חשוב", ופתק אחד "הכי פחות חשוב".
לאחר מכן אתם אומרים כל מיני דברים חשובים שחשוב שיהיו בעולם/ יחזרו לעולם, שהחניכים צריכים לכתוב בצ'אט מ1-10 איפה הם חושבים שהדבר צריך להיות ממוקם בין "הכי חשוב" לבין "הכי פחות חשוב".
למשל, אתם אומרים: שיהיה שלום בעולם. אז כל אחד צריך לכתוב בצ'אט מאחד עד עשר, האם זה הכי חשוב או לא חשוב בכלל.
אחרי שאתם גומרים לומר את כל הדברים לכולם, ואחרי שכולם גמרו לכתוב בצ'אט, אתם אומרים להם שעכשיו אתם אומרים דבר נוסף, ואתם רוצים שהם יחשבו הרבה לפני שהם עונים לכם איפה למקם את הדבר הזה.
תחכו לשקט, ותאמרו: "בית המקדש".
תבחרו כמה חניכים שישתפו את כולם בדעתם איפה צריך למקם את הדבר הזה, ולמה.
כעת אתם מוזמנים לפתח איתם דיון, על בית המקדש. כמה זה חשוב לנו? איפה זה פוגש אותנו ביומיום? מה אנחנו צריכים לעשות כדי שבית המקדש ייבנה שוב?
לאחר מכן, תספרו להם ששמעתם פעם על משחק, שבו כולם צריכים לעמוד בקצה אחד של החדר ולהגיע לצד השני, אבל במשחק הזה הם חייבים להישאר לעמוד במקום שלהם כמו פסלים.
כנראה שהחניכים יעקמו אף, כי אי אפשר להגיע לצד השני ללא תזוזה.
נסביר לחניכים שבשביל שאנחנו נגיע לבית המקדש, כלומר הצד השני, אסור לנו להיות פסלים! אנחנו חייבם תזוזה. התזוזה שלנו כיהודים זה מצוות ומעשים טובים.
כל מעשה טוב שכל אחד מאיתנו יעשה מקדם את כולנו לבית המקדש;)
לבסוף, מוזמנים לשחק משחק הכתרים עם החניכים שעל הכתר יש מושגים מבית המקדש. סנהדרין, כהנים, כיר, שולחן לחם הפנים וכד'.
בהצלחה!!