על ידי הלל ו
מנהלת לשעבר תודה על תרומתך!
» 17/03/2021, 11:18
מטרת הפעולה לעורר את החניכים למחשבה- מה זה אני? מה מגדיר אותי באמת? עם איזה חלק בתוכי אני מזוהה? לאן אני שואף?
1. נעביר מראה בין החניכים, כל חניך יצטרך לתאר במילה אחת מה הוא רואה
2. נשחק עם החניכים טאבו. המילה האחרונה שניתן כהגדרה תהיה 'אני'.
3. נקרא עם החניכים את הסיפור על מר איקס. (במהלך הסיפור החניכים שותפים ולפי הסימנים- מוחאים כפיים או רוקעים ברגל) *מצורף כקובץ
נפתח דיון- איך מגדירים אני? מה זה כולל האני?
3. נפזר על הרצפה הרבה דברים שאפשר אולי להגדיר בעזרתם מהו ה'אני', ננסה להגיע למסקנה משותפת ולפתח את הדיון- מה הכי מגדיר את האני?
לדוג- מראה,תכונות, רצונות, בגדים, חברים, שאיפות,התנהגות, משפחה..
נגיע למסקנה שאני זה כולל את העולם הפנימי שלנו, התכונות והשאיפות..
4. נשחק משחק עם החניכים- כל פעם נאמר לחניכים איבר מסויים ובמקביל ניגע באיבר אחר. החניכים יצטרכו לגעת באיבר שנאמר ולא באיבר שניגע בו, מבלי להתבלבל.
-נעלה נקודה לדיון- אם אומרים לגעת ב'אני'? אפשר להתייחס ל'אני' החיצוני, מה שרואים. אבל צריך לדעת שיש הרבה מעבר למה שרואים כלפי חוץ.
5. נספר את הסיפור על האוצר מתחת לגשר.
נסביר שאפשר לחפש מי אנחנו בחוץ, ביחס של הסביבה או אפילו בהתנהגויות שלנו.. אבל בסופו של דבר התשובה נמצאת עמוק בתוכנו פנימה.
6. נחלק לסיכום קטע מתוך דבריו של הרב קוק, "עלה למעלה עלה". נסביר שמתוך זה שאנחנו יודעים את עצמנו ואת עולמנו- מתוך זה אנחנו יכולים לעלות למעלה ולהתקדם. לכן חשוב שנברר לעצמנו מה אנחנו באמת רוצים ומה חשוב לנו ומה הכוחות המיוחדים שקיבלנו וכך נוכל להמשיך להשתפר ולהתקדם לעבר החלומות שלנו ולחיות יותר את עצמנו.
"דע את עצמך, ואת עולמך, דע את הגיוני הלב שלך, ושל כל הוגה וחושב.
מצא את מקור החיים שבקרבך, ושממעל לך, שמסביבך, את פארי הדרות החיים, שאתה שרוי בתוכם...
עלה למעלה עלה, כי כח עז לך, יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים. אל תכחש בם, פן יכחשו לך, דרש אותם, וימצאו לך מיד." (הרב קוק)
- קבצים מצורפים
-
- אני מר איקס.pdf
- (364.08 KiB) הורד 978 פעמים