1. נשחק עם החניכים
משחק המראה: נחלק אותם לזוגות וכל פעם אחד מהחניכים יעשה תנועות והשני יהיה המראה שלו ויצטרך לעשות בדיוק כמוהו, כמה שיותר מדויק
2. נשחק עם החניכים
'מירוץ שיכורים': כל החניכים עומדים בשורה, שמים יד ימין על ברך שמאל ויד שמאל על אוזן ימין. כשנאמר לחניכים להתחיל, הם יצטרכו להסתובב במקום במהירות. לאחר כמה זמן נאמר להם לעצור, והם יצטרכו להגיע כמה שיותר מהר לנקודה מסויימת שנאמר להם מראש (קיר/ מדריך שעומד במרחק)
-הטריק להצליח בלי לרוץ מתוך סחרחורת שזה יגרום ליפול או לרוץ עקום, זה פשוט רגע לעצור ולהתאפס ואז לרוץ...
3. נספר את
הסיפור על העני בחדר האוצרות של המלךאפשר לקרוא את הסיפור בקישור
https://b-2.co.il/component/content/art ... 4-15-10-124.
נסביר שכמו שהעני פספס שעה בלי לשים לב, ככה יכולים לעבור חיים. כשעוברים מדבר לדבר, רצים ורוצים להספיק ולא מספיקים להגיע לעיקר... אנחנו צריכים להצליח לעצור ולחשוב. לחשוב מה אנחנו רוצים. בשביל מה אנחנו חיים. איך לממש את האידיאלים והמטרות שלנו בחיי היומיום. תקופת אלול וימים נוראים / חירות פסח - מזכירים לנו לחזור לרצון הפנימי שלנו ולמי שאנחנו באמת. לא לפעול בלי מחשבה (כמו במשחק המראה) או בצורה לא מדוייקת ומכוונת (מירוץ שיכורים) אבל לא רק בתקופה הזאת אלא כל הזמן, חשוב שנשים לב עד כמה אנחנו בכיוון שאנחנו רוצים ומתקדמים אליו ומשתפרים.
5.
נשחק עם החניכים משחק בו כל דבר שאנחנו אומרים להם הם צריכים לעשות משהו אחר, לפי המקראה הבאה:
לקפוץ= ללכת
ללכת= להסתובב
להסתובב= לקפוץ
נסכם שראינו במשחק שאנחנו מסוגלים לחשוב לפני המעשים שלנו, מה אנחנו רוצים וצריכים לעשות, ולפי זה לפעול.
6. נקרא את
הקטע של אלירז פרץ הי"ד *מצורף
7.
אפשר לדון עם החניכים במשפט מהקטע, האם מסכימים או לא ולמה ועל ידי זה להעמיק בנקודה.. "בירור הזהות הזה נותן לנו מרץ, חשק ורצון לחיות, נותן משמעות לחיים משלנו, נותן לנו לחיות את מה שאנחנו באמת, לא מה שמכתיבים לנו או חושבים עלינו"