עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

אנשי הקצה

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

אנשי הקצה

הודעהעל ידי liel_mozes » 11/07/2022, 10:03

פעילות אנשי הקצה

מצורף גם כקובץ מוכן!

מטרה: שותפות ומעורבות שכבתית / כוחה של קבוצה
חלק א' / משחקי פתיחה
מעגל קשר -> עומדים במעגל בידיים שלובות. צריך להתהפך מבלי לעזוב ידיים.
משחק הצמר -> עומדים במעגל ונותנים לחניך חוט, הוא משאיר אצלו את קצה החוט וזורק הלאה למישהו אחר ואומר עליו משו טוב, עושים סבב עד שכולם מקבלים חוט ובסוף, נוצר קשר..

חלק ב' / תתעוררו!
רבותי, אהבת ישראל זה דבר שאנו חייבים להתחזק בו!
תדעו לכם שכל הזמן מפרידים אותנו מעצמנו.
תראו כמה חלוקות עשו לנו: יש חרדי, יש חרדי לאומי, יש לאומי, יש מסורתי ויש חילוני, חכה עכשיו זה לא נגמר! יש שמאל קיצוני, יש שמאל, יש ימין, יש ימין קיצוני, חכה זה לא נגמר! יש ספרדי, יש אשכנזי, יש תימני, חכה זה לא נגמר! באותה עדה יש עשרה בתי כנסת באותה שכונה, חכה זה לא נגמר! יש ספורט, יש קבוצות כדורגל, חכה זה לא נגמר!
תראו לאיזה שטויות אנחנו נכנסים....
רבותי, מישהו מפה שואל לאיזו מפלגה גלעד שליט שייך? מה הוא, אשכנזי או ספרדי? סבא שלו הוא חרדי לאומי, חרדי או מסורתי? מישהו יכול לענות לי על השאלות האלו?
רון ארד, תגידו, באיזה נוסח הוא מתפלל? אתם לא יודעים? איזו קבוצה הוא אוהד?
מישהו יכול להגיד לי שהדברים האלו מעניינים אותו כשאח שלו בשבי? אז למה צריך שאח שלי יהיה בשבי כדי שאני אוהב אותו? למה אני לא יכול לאהוב כל אחד לפני? למה אני לא יכולה להסתכל על בת ולאהוב אותה? למה אני לא יכול להתפלל על כל יהודי מעומק הלב? למה לא כואב לי על כל יהודי? למה אני צריך שאח שלי יהיה במילואים בשביל להתפלל עליו? למה חייל שעכשיו בעזה בפעילות לא כואב לי?
במלחמת לבנון השנייה כשקראנו תהילים, מישהו קרא רק על החיילים שמתפללים בנוסח שלו? רק על החיילים שאוהבים את הקבוצה שלו?
למה? כי בשעה של מצוקה אנחנו מגלים שאנחנו אוהבים את כולם.
רבותי, בית המקדש חרב על שנאת חינם. את השנאת חינם אנחנו צריכים לתקן! מהלב! מאהבת חינם!
לא אמרתי לך שתקבל את כל הדעות, לא אמרתי לך לקבל את הדרך... תחזיק בשלך, אין בעיה.. אבל תאהב!
האר"י הקדוש אמר שכל בוקר כל יהודי לפני שהוא מתפלל לריבונו ש לעולם, צריך לומר כך: "הריני מקבל על עצמי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך. והריני מקבל על עצמי לאהוב כל יהודי בנפשי ומעודי"
רבותי, אם נאהב, יפתרו לנו הרבה בעיות!




חלק ג' / משחק המשימות
[לכתוב על פתקיות]
  1. אתה הראשון תצעק "התחלנו!"
  2. כשמישהו צועק "התחלנו!" תקפוץ על רגל אחת 5 פעמים.
  3. כשמישהו קופץ על רגל אחת תמחא כפיים
  4. כשמישהו מוחה כפיים תשמיע קולות של חמור.
  5. כשמישהו משמיע קולות של חמור תרים יד
  6. כשמישהו מרים יד תגיד לו "כל הכבוד ימלך"
  7. כשמישהו אומר "כל הכבוד ימלך". תרוץ סביב כולם
  8. כשמישהו מסיים לרוץ סביב המעגל של הכיסאות תתחיל לצעוק ואל תפסיק
  9. כשמישהו מתחיל לצעוק תגיד לכולם "תתחילו לצעוק"
  10. כשמישהו אומר לכולם להתחיל לצעוק חכה שכולם יצעקו ותגיד תהיו בשקט המדריך הגבר שלכם מחכה .
  11. כשמישהו אומר לכולם להיות בשקט וכולם בשקט תתחיל לקפוץ על רגל אחת 
  12. כשמישהו מתחיל לקפוץ על רגל אחת תגיד "וואלה נראה נחמד לקפוץ" ותצטרף אליו
  13. כשיש שני ילדים שקופצים תגיד להם "יאללה תחזרו לשבת"
  14. כשמישהו אומר לשני ילדים שקופצים לשבת תוריד את הנעל ותרים אותה באוויר
  15. כשמישהו מרים נעל אחת באוויר תגיד לו "אחי למה אתה מוריד נעל?" ותוריד את שתי הנעליים ותרים אותם באוויר
  16. כשמישהו מרים שתי נעליים באוויר תעמוד על הכיסא ותגיד "חבר'ה, היה נחמד אבל נגמר המשחק"

חלק ד' / אני נותן כשצריך, לא רק כשנוח לי
בחודש אוקטובר 1994 חטפה חוליית חמאס את נחשון וקסמן הי"ד, שהיה חייל בגולני. עם
ישראל כולו היה שותף לחרדת המשפחה ולדאגה לשלומו של נחשון. בטלוויזיה הוקרנה
קלטת וידאו שבה צולם החייל החטוף כשהוא פונה לממשלה בבקשה להיענות לדרישת
החוטפים ולשחרר את מנהיג החמאס, השייח אחמד יאסין. לאחר חקירה מודיעינית נתגלה
מקום המסתור של החוטפים, בבית מבוצר בעיירה ביר נבאללה. החוטפים הגישו אולטימטום
למילוי בקשתם ואיימו בהוצאת החייל להורג. הצבא נערך לפעילות חילוץ ע"י כוח של סיירת
מטכ"ל. מפקד הכוח הפורץ היה סגן ניר פורז, שהיה באותו זמן כבר בחופשת שחרור, ולמרות
זאת התייצב מיד למשימה והוביל את הכוח הפורץ אל הבניין בו הוחזק נחשון. בעת הפריצה
התקשה הכוח לפרוץ את דלתות הברזל המבוצרות, ובזמן הזה הספיקו המחבלים לרצוח את
נחשון וקסמן. בפעולה מבצעית זו נהרג מפקד הכוח, סגן ניר פורז ז"ל.

דיון
למה ניר פורז הי"ד יצא להקריב את החיים שלו כדי להציל מישהו שהוא לא מכיר?
האם נכון לתת למישהו אחר כשזה יכול לפגוע בך?
איך זה נוגע לחיים שלנו?
איפה אנחנו יכולים לתת מעצמנו יותר?

חלק ה' / ילדים מסויימים...
ילדים מסויימים הם כמו מריצות - יש צורך לדחוף אותם.
ילדים מסויימים הם כמו סירות - יש צורך לחתור איתם.
ילדים מסויימים הם כמו עפיפונים - אם לא תקשור אליהם חוט, הם עשויים לעוף.
ילדים מסויימים הם כמו קרון - יש צורך למשוך אותם.
אחרים הם כמו בלון - ועשויים להתפוצץ, אלא אם כן נטפל בהם בזהירות.
וילדים אחרים הם כמו מים שקטים - חודרים עמוק ואחראיים.
וכולכם יקרים וחביבים, ועלינו למצוא יחד את הדרך לליבו של כל אחד כי אתם אנשי הקצה.
האנשים שכל חברה צריכה שיובילו, ינהיגו, ישקיעו ויאמינו בה! הטובים לקצה!

חלק ו' / משחק המרשמלו
מחלקים לכל חניך שיפוד שבקצה שלו שמים מרשמלו. אומרים לחניכים לשים את השיפוד בפה, כשהמרשמלו בקצה השני. המטרה של כל חניך היא לאכול מרשמלו, אבל אסור להשתמש בידיים.
אפשר להצליח במשימה רק אם כל אחד ישים את המרשמלו שלו בפה של מישהו אחר. ז"א אני נותן את המרשמלו שלי, ומרוויח שגם אני מצליח את המשימה.

חלק ז' / צ'ופר
להיות אתם זה להיות אנשי קצה, זה לשאוף כל הזמן הכי גבוה שאפשר-לא להישאר בבינוניות.
הרב קוק כתב בספרו "שמונה קבצים": "כל מה שאדם מתגדל, מתגדל העולם כולו עמו", ככל שאדם מכוון גבוה, שואף, גדל, כך הוא משפיע יותר, ככל שאדם גדול יותר כך הוא מושך איתו את העולם כולו. אני חושב שהמשפט הזה מבטא את התפקיד אותו באנו לעשות, קיבלתם תפקיד גדול.

כשנותנים את הנפש כולה, את הכישרון והלב- נתינה זו מדליקה עוד להבות. אשרי הגפרור שהצית להבה!                       
הרב נריה



 
קבצים מצורפים
פעילות אנשי הקצה 1402.pdf
(473.13 KiB) הורד 892 פעמים

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!