על ידי יונתן בקרמן
» 21/01/2023, 20:11
תחילת הפעולה- שואלים את החניכים מה הם רואים מסביבם(רכבים נוסעים,אנשים הולכים,עצים וכו').
משחקים- כמות חפצים מסויימת(הסבר למטה*),כן לא שחור לבן,חוקיות(הסבר למטה**).
מסר- למשחקים ששיחקנו היה דבר משותף:הסתכלות על הדברים הקטנים,כששאלתי אתכם מה אתם רואים עניתם לי על פרטים כלליים ולא על נגיד ציפור שעברה באותו רגע או טיפה שנפלה כמו זה כך גם בחיים,לפעמים אנחנו מסתכלים על חברים שלנו בכלליות ואומרים:"הכל בסדר אצלו אין לו שום בעייה" אבל אם היינו מסתכלים על הפרטים הקטנים היינו רואים שלאותו חבר קשה או שהוא מתמודד עם משהו ואז היינו באים לעזור לו או לפחות מדברים איתו ומתעניינים בו.
* - המדריך לוקח כמה חפצים זהים ומניח אותם על הרצפה(בערך שישה חפצים לא יותר), כל פעם הוא משנה את מספר החפצים/איך הם מסודרים ושואל את החניכים אם זה זוגי או אי זוגי(החוקיות של המשחק היא לפי כמה אצבעות שם המדריך על הרצפה כשהוא יושב על הברכיים ).
** - מוציאים ילד אחד החוצה,השבט מחליט על חוקיות מסוימת שלפיה כולם הולכים,הילד חוזר פנימה ומתחיל לשאול שאלות,הילדים עונים לו לפי החוקיות והוא צריך להבין מה היא.
©הרבה פעולות שעשו לי בחיים וקצת ממני