סבבי שמות:
סבב שם+ צלקת פיזית *
סבב שם+ צלקת נפשית
סבב שם+ איך אוכל קרמבו/ מילקי
סבב שם+ החלטה ראשונה כראש הממשלה
סבב שם+חיה אהובה/מתחילה באות של השם/איזה היית רוצה להיות
סבב שם+ אם היית ינשוף(או כל חיה אחרת) מה היה המהלך יום שלך
סבב שם+מאכל אהוב/מתחיל באות של השם
סבב שם+ספר אהוב/ספר שהשפיע עליך/ספר אחרון שקראת
סבב שם+אם היית קניבל איזה איבר היית אוכל ראשון
סבב שם+ איזה כוח על היית רוצה שיהיה בך
סבב שם+דמות דיסני אהוב/ה
סבב שם+מקום בארץ אהוב
סבב שם+ חנות אהובה
סבב שם+עבודה שעבדת בה ועבודה שאתה רוצב לעבוד בה
סבב שם+מה השעה האהוב עליך ולמה
סבב שם+מה הדבר הכי נוראי שעשית לאח/ות שלך
סבב שם+אם היית משהו שיש במקרר מה היית
סבב שם+משפט חזק ששמעת
סבב שם+תנועה מגניבה
סבב שם + אם היית כלי נגינה איזה כלי נגינה היית
סבב שם+ משפט משיר שמתחיל באות של השם שלו
סבב שם + אם הייתם שמפו, באיזה ריח הייתם?
סבב שם + אם הייתם גלידה, באיזה טעם הייתם?
סבב שם + אם הייתם חולצה, מה הייתה הגלופה שלכם?
עוד משחקים:
#מישהו אומר את השם שלו והבא צריך לומר כת השם הקודם ואת השם שלו והבא את השמות של שניהם.. לדוגמה: מוריה. מוריה ,הלל. מוריה,הלל,תהילה.
#המדריך יביא חפצים וכל אחד יבחר חפץ שמתאר אותה
# קוביה שעל כל צד שלה רשומה שאלה לדוגמה: למה באת לפה?מה אתה מצפה שיהיה?
#חבילת מקופלת/כיף כף/ פסק זמן (או כל דבר אחר) וכל אחד בוחר שוקולד ולפי זה עונה על שאלה.
#נייר טואלט/במבה שכל אחד לוקח/חותך כמה שהוא רוצה מ1-5 ולפי הכמות שלקח צריך לספר עובדות על עצמו
#כל אחד מקבל דף שרשום עליו כמה דברים לדוגמה: מאכל אהוב, תחביב ופדיחה. הוא ממלא בלי לכתוב את השם שלו , אוספים ונותנים למישהו אחר. המישהו האח מקריא ואז כולם צריכים לנחש של מי זה *צריך עטים*
#כל אחד כותב על פתק לדוגמה:מוטו,שיר אהוב, מאכל אהוב, תחביב ואוספים ומקריאים כל פעולה. השאר צריכים לנחש של מי הפתק *צריך עטים*
*לא לכולם יש אז כדאי לשלב עם עוד משהו
#כל אחד מדליק נר/גפרור ומספר על עצמו עד שהנר/גפרור נכבה
*דורש נרות/גפרורים* *דורש זהירות*
משחקי היכרות שמות-¬ מישהו אומר את השם שלו והבא אחריו צריך לומר את השם הקודם שנאמר ואת השם שלו והבא אחריו אומר את השמות שנאמרו ואת שמו.
לדוגמה: מוריה. מוריה, שירה. מוריה, שירה, תמר...
¬ דף במרכז- המדריך עומד (על כיסא) באמצע המעגל וקורא בשם של אחד החניכים.
מי ששמו נאמר צריך לרוץ ולתפוס את הדף.במידה והדף נפל קורעים אותו לחצי וממשיכים לשחק ככה. *
צריך דף*
¬ המטאטא - אותו עיקרון כמו דף במרכז רק עם מטאטא ומשימות למי שלא תפס.
*
צריך מטאטא* *
צריך משימות*
¬ עומדים על כיסאות במעגל. כל אחד מקבל את השם של השני מימינו. אחד עומד באמצע המעגל וקורא בשם של אחד מהחניכים, החניך שזהו שמו המאומץ קופץ למרכז וקורא בשם נטסף וכך ממשיכים..
*צריך כיסאות*
¬ העכביש- כל חניך אומר את השם שלו וזורק כדור צמר לחניך אחר ומחזיק את החוט איפה שהוא תפס. נוצרים קורי עכביש.
*צריך חוט צמר*¬עושים סבב שמות כשכל אחד אומר את השם שלו שהפה שלו מלא מים. המדריך כוב את מה שהוא הבין על מדבקה וזה יהיה שם החניך לתמיד.
*צריך מדבקות*
¬ ראשי תיבות – עושים סבב שמות פרטיים+ משפחה.
אחד החניכים עומד באמצע מעגל.
חניך אחר מתחיל ואומר 2 מילים שהן ראשי התיבות של השם של אחד החניכים האחרים.
החניך שעומד במרכז צריך להבין של מי ראשי התיבות ולתת לו מכה עם הבקבוק.
מי שאמרו את ראשי התיבות של שמו צריך לומר מהר ראשי תיבות של חניך אחר – לפני שהחניך באמצע יקלוט וירביץ לו.
חניך שהרביצו לו נכנס לאמצע.
דוגמה לראשי תיבות :
ארנבת
כחולה –
אריאל
כהן *
צריך בקבוק ריק*
¬יושבים במעגל.
פונים לאחד החניכים ואומרים לו בים או בם.
אם אמרת בים על החניך לומר את שם החניך משמאלו .
אם אמרת בם על החניך לומר את שם החניך מימינו.
¬ שבץ נא שמות – כל חניך מקבל מספר פתקים כמו מספר אותיות שמו ועל כל פתק כותב אות מהשם שלו.
המדריך שם את אותיות שמו ראשון וכל חניך בתורו תחבר לאות משותפת בשם.
חניך שמוסיף צריך לספר למה קראו לו בשמו. *
צריך פתקים* *
צריך עטים*
¬ כל חניך כותב על דף עובדה על עצמו.
המדריך לוקח את כל הדפים ועושה מהם כדור בשכבות.
המדריך זורק לאחד החניכים את הכדור.
על החניך להוריד את אחת השכבות, לקרוא מה כתוב בפתק ולנסות מי כתב אותו.
*
צריך פתקים* *
צריך עטים* *
צריך סלוטייפ*
¬מחלקים את החניכים לשתי קבוצות.
כל קבוצה עומדת בטור מול קיר שעליו דף.
הקבוצה צריכה להעביר את חפץ במהירות מאחד לשני וכשהחפץ מגיע לילד האחרון בקבוצה,
עליו לרוץ ללוח ולכתוב את שמו של העומד לפניו על הלוח.
לאחר שסיים לכתוב את השם,
הוא רץ לתחילת הטור ומתחיל להעביר את החפץ לאחרון בטור וכך הלאה.
מנצחת הקבוצה שכל משתתפיה סיימו לכתוב על הלוח.
*
צריךחפצים *
צריך פתקים* *
צריך דף שמודבק לקיר* *
צריך עטים* *
צריך חפצים*
¬ החניכים עומדים במעגל , ועל כל חניך להגיד את שמו בלי שאף חניך אחר יגיד באותו זמן.
כשמספר חניכים אומרים את שמם בו זמנית הקבוצה נפסלת ויש להתחיל מההתחלה.
משחקי היכרות עובדות-¬ קוביה שעל כל צד שלה רשומה שאלה.
לדוגמה: מה אתה מצפה שיהיה?
*צריך קוביה*¬ חבילת מקופלת /כיף כף / פסק זמן (או כל דבר אחר) וכל אחד בוחר שוקולד ולפי השוקולד שבחר זה עונה על שאלה. .
*צריך חבילת שוקולדים*¬ נייר טואלט /במבה שכל אחד לוקח /חותך כמה שהוא רוצה מ1-5 ולפי הכמות שלקח צריך לספר עובדות על עצמו .
*צריך נייר טואלט / במבה*¬ כל אחד מקבל דף שרשום עליו כמה דברים לדוגמה: מאכל אהוב, תחביב ופדיחה.
הוא ממלא בלי לכתוב את השם שלו , אוספים ונותנים למישהו אחר.
המישהו האחר מקריא ואז כולם צריכים לנחש של מי הפתק.
*צריך עטים*¬כל אחד כותב על פתק לדוגמה: מוטו, שיר אהוב, מאכל אהוב, תחביב ואוספים ומקריאים כל פעולה. השאר צריכים לנחש של מי הפתק.
*צריך עטים* *צריך פתקים*¬ משחק הזיכרון- החניכים עומדים במעגל וחניך אחד יוצא החוצה.
כל אחד מהחניכים מנסה למצוא משהו משותף עם מישהו אחר במעגל.
החניך שיצא חוזר וצריך לשאול את המשתתפים מה משותף להם וככה כמו משחק הזיכרון להתאים. זוג שעלו עליו יוצא מחוץ למעגל.
¬ זוגות – החניכים מתחלקים לזוגות וצריכים למצוא מכנה משותף ביניהם.
כל זוג צריך למצוא עוד זוג שיש להם משהו נוסף אחר משותף.
ממשיכים וממשיכים עד שמגיעים ל-2 קבוצות גדולות ואז מוצאים משהו משותף לכולם.
לדוגמה: כולנו באותו שבט.
¬שעון פגישות - מחלקים לחניכים דף עם ציור של שעון.
החניכים מסתובבים ביניהם וכותבים בכל שעה שם של מישהו אחר, בתיאום כמובן.
כשכולם מסיימים, המדריך מכריז על שעה וכולם מתיישבים מול מי שרשום להם בשעון באותה השעה, ומדברים על נושא מסויים שהמדריך החליט.
לדוגמה: המשפחה שלו.
*צריך עטים*.
*צריך דף עם ציור של שעון*¬ חתימות – כל חניך מקבל דף עם הגדרות וצריך להסתובב בין שאר החניכים ולהחתים חניכים שמתאימים להגדרות בדף.
*צריך עטים* *צריך דף הגדרות*.¬בת ¬התחברתי - המדריך פותח חטיף, מספר עובדה על עצמו שלדעתו לא תקפה לאף אחד אחר.
אם יש מישהו שהעובדה נכונה גם לגביו הוא אומר 'התחברתי', לוקח את החטיף ומספר על עצמו. על כל עובדה לוקחים מהחטיף.
*צריך חטיף*¬אפרופו- במקום התחברתי אומרים אפרופו. (למשל: מישהו אומר שהוא גר ברחוב אדמה ואז מישהו אומר אפרופו, זה הרחוב של סבתא שלי)
*צריך חטיף אפרופו*
¬ קרח- מקפיאים קרח ושמים באמצע 'קליק'. עושים סבב וכל אחד מחזיק את הקרח ביד ומספר על עצמו כמה שיותר עובדות עד שהקרח נמס. אוכלים את ה'קליק'-
המסר: כשנשבור את הקרח יווצר קליק. *
צריך קרח עם קליק באמצע*
¬ הרוח נושבת – החניכים עומדים במעגל והמדריך עומד באמצע המעגל ואומר: "הרוח נושבת לכיוון..." ואומר הגדרה. לדוגמה: כל מי שעם סנדלים, כל מי שיש לו 3 אחים. כל מי שההגדרה נכונה לגביו צריך להחליף מקום. האחרון שנשאר עומד ללא מקום לשבת בו הוא העומד באמצע וצריך לומר הגדרה.
*צריך הגדרות*¬ המשחק הוא כמו הרוח נושבת רק שבמקום להתחלף במקומות זזים כיסא אחד ימינה.
אם יושב שם מישהו מתיישבים עליו.
אם העובדה נכונה למישהו עליו אתה יושב כל מי שיושבים עליו עוברים איתו כיסא ימינה.
אם העובדה נכונה למישהו מהאמצע ולמי שלפניו לא כל מי שיושב עליו זזים איתו.
*צריך כיסאות* *צריך הגדרות*רעיונות להגדרות לרוח נושבת ומגדלים:× כל מי שאוהב שוקולד
× כל מי שאף פעם לא היה מחוץ לארץ
× כל מי ששמח לגור איפה שהוא גר
× כל מי שיודע עוד שפה חוץ מעברית
× כל מי שהשיעור האהוב עליו זה חנ"ג
× כל מי שיש לו אחים שקטנים ממנו
× כל מי שיש לה חורים באוזניים
× כל מי ששבר פעם יד
× כל מי שיש לו עדשות או משקפיים
×כל מי שהיו לו או יש לו או יהיו לו קוביות..
אמת ושקר- ¬
כל חניך אומר על עצמו משפט אמת אחד ופסוק שקר אחד ושאר החניכים צריכים להגיד מה המשפט האמיתי ומה השקר
¬עובדות - כל חניך בתורו מספר עובדה על עצמו - שהוא חושב שהעובדה לא תקפה לאף אחד חניך אחר.
אם חניך אומר שהעובדה תקפה לגביו ממציאים משימה מביכה ומצחיקה לחניך שאמר את העובדה.
אם העובדה לא תקפה לאף חניך אחר הוא מקבל סוכריה.
*צריך סוכריות* *צריך משימות*¬ צלצולים- יושבים במעגל וכל אחד משמיע את הצלצול בטלפון שלו.
מי שיושב מימינו צריך לספר עליו רק לפי הצלצול. *
צריך טלפונים*
¬ אומרים קטגוריה ועל החניכים להסתדר לפיה כמה שיותר מהר.
דוגמאות לקטגוריות: מידת נעליים, גובה, מספר אחים..
¬ המדריך יביא חפצים וכל אחד יבחר חפץ שמתאר אותו.
לדוגמה: בטריה- מלא בכוחות.
*צריך חפצים*¬ אף פעם לא... - יושבים במעגל.
החניכים מרימים 10 אצבעות וכל אחד בתורו צריך להגיד "אף פעם לא עשיתי
______" וכל מי שכן עשה את זה מוריד אצבע.
מי שנשאר עם הכי הרבה אצבעות מורמות- מנצח.
המטרה היא להוריד את האצבעות של כולם.
דוגמה למשפט- "אף פעם לא אכלתי סושי".
¬מחלקים את החניכים לזוגות.
נותנים לחניכים 5 דקות לדבר בניהם.
ב5 דקות האלה הם צריכים לומר אחד לשני כמה שיותר פרטים על עצמם.
חוזרים למעגל וכל זוג צריך לענות על שאלות שאתה שואל.
הזוג שזוכר הכי הרבה פרטים הוא המנצח.
¬ספידייטים - החניכים יושבים במעגל פנימי וחיצוני.
כל אחד מהזוגות שנוצרו צריך לספר על עצמו לפי הנושא שהמדריך החליט.
אחרי כמה דקות המעגל הפנימי זז מקום מימינו.
¬ המדריך יביא חפצים וכל אחד יבחר חפץ שמתאר אותו.
לדוגמה: בטריה- מלא בכוחות.
*צריך חפצים*¬ כל חניך מקבל חמישה פתקים ועל כל אחד מהם כותב עובדה על עצמו.
לאחר מכן כל חניך מקבל פתק ריק ועליו מצייר "לוגו" אישי (סמיילי, פרח, ריבוע וכדו')
את הלוגו הוא מצייר בצורה בולטת גם על כל אחד מהפתקים שרשם.
כל חניך נותן את פתק הלוגו למדריך ויוצא עם שאר הפתקים וסלוטייפ לשטח שהוגדר מראש,
הוא מדביק את חמשת הפתקים שלו במקומות בולטים לדוגמה: עצים, ספסלים.
החניכים חוזרים אל המדריך והוא מחלק לכל אחד באופן אקראי פתק לוגו של חניך אחר.
כל חניך יוצא לחפש בשטח את חמשת הפתקים עליהם מופיע הלוגו שבידיו.
כאשר כל החניכים סיימו עליהם לנחש מי החניך שאת פתקיו מצאו.
*צריך פתקים* *צריך סלוטייפ* *צריך עטים* ¬המדריך זורק כדור לאמצע ושואל שאלה.
החניכים צריכים לחשוב על תשובה כמה שיותר מהר.
המנצח הוא זה שיש לו תשובה לפני שהכדור נופל על הרצפה - הוא מרים יד
אחרי שהכדור נפל לרצפה הוא עונה על השאלה.
*צריך כדור*
שאלות לדוגמה:× על מה היית יוצא לרחוב להפגין?
× מה המקום האהוב עליך בארץ?
× למה קראו לך השם שלך?
× מה הזיכרון הראשון שלך?
× מה לדעתך האירוע הכי משמעותי במדינה מאז הקמתה?
× אם היית מאכל היית..?
× מיהו המודל לחיקוי שלך?*צריך כדור* *צריך שאלות* ¬המדריכים מנפחים מראש בלונים ומכניסים לכל בלון פתק עם שאלה.
כל חניך יבחר בלון ויפוצץ אותו בתורו.
החניך יצטרך לענות על השאלה שבתוך הבלון.
*צריך בלונים* *צריך שאלות על פתקים*¬נותנים לחניכים לענות על קטגוריות למשל, אם הם גרים בבית פרטי או בניין, אם יש להם שם שני ומהו ואז כל פעם מציגים 2 חניכים (למשל מוריה ורננה) וכולם צריכים לנחש מה הקשר ביניהם. (למשל השם השני של שתיהן הוא שרה)
*צריך שאלון קטגוריות*
¬
משחק העובדות *צריך משימות* *צריך סוכריות/גומי*
¬מבקשים מכל אחד לענות בוואצפ על הודעה עם כל מיני שאלות על עצמו.
מחלקים אותם לשתי קבוצות, כל פעם אומרים את אחת התשובות של מישהו, ונציג מהקבוצה צריך לרוץ לצד השני של החדר/ לאכול משהו או כל משימה אחרת ואז להגיד למדריך מי הם חושבים שזאת התשובה שלו.
*צריך לשלוח להם הודעת שאלות* *צריך אוכל/משימות*
¬כל חניך בתורו מסובב בקבוק ואז מוציא שאלה מהבקבוק ושואל את החניך שהפקק יצא בכיוונו.
*צריך בקבוק* *צריך פתקים עם שאלות*
¬קרדיט לרותם טובול- כל חניך כותב על פתק מטרה אחת שהוא רוצה להשיג, בין אם זה בתקופה הקרובה או בחיים, מפזרים פריטים אקראיים על הרצפה. את הפתקים מקופלים לכובע/לכוס(משהו שתוכל לערבב) לאחר מכן כל אחד בוחר פריט מבלי לדעת למה, אחרי זה מבקשים מתנדב שיקח פתק והוא צריך להציג איך הבן אדם שכתב יגשים את מטרתו עם הפריט, הם מקבלים ניקוד מ-1 עד 10 על:
יצירתיות
כמה זה מצחיק
ואם זה באמת השימוש של הפריט.
*צריך כוס/כובע* *צריך פתקים* *צריך עטים* *צריך פריטים לפזר על הרצפה*
¬חניך אחד יוצא מחוץ לחדר. המדריך בוחר כמה מתנדבים. הוא יושבים במרכז החדר מכוסים בשמיכה. החניך שיוצא חוזר עם כיסוי עיניים וצריך לנחש מי נמצא מתחת לסדין. הוא יכול לגעת בהם ולשאול מי נמצא שם ואז מתחבאים צריכים להשמיע קולות.
¬ מבקשים שיביאו תמונת ילדות, מחלקים ל2 קבוצות ועושים תחרות מי מזהה הכי הרבה.
*צריך תמונות שלהם*
¬יושבים במעגל פנימי ומעגל חיצוני ויש עכשיו תחרות בין הזוגות שנוצרו למצוא כמה שיותר מהר אדם שלישי ששניהם מכירים. לאחר מכן, זזים ימינה ומתחילים מחדש עם זוגות אחרים.
התאמה לתקופת הקורונה
משחקים עם מגע, אוכל פתוח והעברת חפצים אל תעשו :)