על ידי Gili
מנהלת באתר
» 10/10/2023, 18:56
מומלץ להתקשר לכל חניך ולדרוש בשלומו, לשמוע מה מרגיש ומה עושה! כמובן שאם יש משהו חריג יש לכם חובת דיווח ואתם יכולים להעזר בקומונרית שלכם.
המשחקים פה הם מעבר, משחקים לזום השבטי.
⬅️ התחברתי: אחד החניכים מעיד על עצמו משהו, למשל: 'היום הלכתי לעזור בפירוק סוכות', חניך שהמשפט נכון גם לגבוי אומר 'התחברתי' ועכשיו תורו לומר את משפט
⬅️אחד החניכים יוצא מהזום, שאר החניכים בוחרים מילה לדוגמה 'ישראל', החניך חוזר ובוחר מישהו ושואל מה זה בשבילו המילה שנבחרה- למשל 'הבית שלנו', 'חזקים' ... לפי ההגדרות החניך צריך לנחש מה המילה שנבחרה.
⬅️כל חניך כותב מספר מ1-5 בצאט. אחרי שכולם שלחו כל אחד צריך להגיד 5 דברים שהוא מרגיש/עשה מאז תחילת המלחמה.
⬅️שולחים מראש בוואצפ שאלון עם שאלות כמו למשל תחושה אחת שהוא מרגיש, משהו טוב שעזר בו בבית, שיר שנותן לו כוח, תחביב שממלא אותו.. כל חניך ממלא ושולח לכם בפרטי, אתם מקריאים ושאר החניכים צריכים לנחש מי זה
⬅️מחלקים את החניכים לזוגות/קבוצות והם צריכים למצוא משהו משותף להם בימים אלה למשל: שניהם שמרו היום על האחיינים
⬅️אמת ושקר: כל חניך אומר משפט אחד אמיתי ומשפט אחד של שקר מבלי להגיד איזה משפט הוא מה, שאר החניכים צריכים לנחש מה אמת ומה שקר.
⬅️לפני הפעולה מבקשים מכל חניך שישלח לכם תמונה של משהו שעשה, למשל: מישהו שאסף מוצרים לחיילים שולח תמונה שלהם, חניך שהתאמן בנגינה יצלם את הגיטרה שלו...
שאר החניכים צריכים לנחש מי החניך ששלח את התמונה
⬅️סבב: מכינים מצגת עם תמונות של אימוג'ים/צבעים/חיות וכד' או משפט משיר, עושים סבב וכל חניך בוחר משהו ואומר מה הוא מרגיש
⬅️חפצים: כל חניך מציג חפץ ודרכו צריך לתאר מה מרגיש בימים אלה
אפשר גם להקרין תמונות של חפצים במצגת, לכל חניך חפץ אחר ולפי החפץ הם צריכים לספר מה מרגישים או מה עשו
⬅️לפי מילים: מקרינים מילים במצגת, נותנים לכל חניך מילה אחרת והוא צריך להגיד משפט עם המילה הזאת בתוכו
⬅️ראשי תיבות: מקרינים מילים במצגת, נותנים לכל חניך מילה אחרת והוא צריך להגיד ראשי תיבות של דברים שמרגיש/שעשה למילה הזאת
⬅️שמות: כל חניך אומר לפי השם שלו דברים שעשה/מרגיש. למשל פעולה נט: פ-ירקתי את הסוכה ,ע-זרתי לשמור על האחים הקטנים, ו- גם על השכנים, ל-מדתי לעשות משהו חדש, ה-כנתי ארוחת ערב, נ-תתי צדקה, ט- יילתי ברחוב כדי להרגע.
⬅️מקריאים משפטים וכל חניך כותב בצאט מספר של מ1-10 כמה המשפט נכון לגביו, למשל: 'אני מפחד מהמצב', 'אבא שלי התגייס' ..
⬅️מראש נותנים לחניכים לענות על קטגוריות למשל: משהו טוב שעשו השבוע, רגש מסויים שמרגישים.. ואז כל פעם מציגים כמה חניכים שיש להם משהו משותף וכולם צריכים לנחש את הקשר ביניהם.
⬅️אף פעם לא...: החניכים מרימים 10 אצבעות וכל אחד בתורו צריך להגיד "השבוע עשיתי ______" וכל מי שלא עשה את זה מוריד אצבע.
מי שנשאר עם הכי הרבה אצבעות מורמות- מנצח.
המטרה היא להוריד את האצבעות של כולם.
⬅️מחלקים את החניכים לזוגות, נותנים לחניכים 5 דקות לדבר בניהם, ב5 דקות האלה הם צריכים לומר אחד לשני כמה שיותר פרטים על עצמם,
חוזרים למעגל וכל זוג צריך לענות על שאלות שאתה שואל.
הזוג שזוכר הכי הרבה פרטים הוא המנצח.