עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

ואהבת לרעך כמוך

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

ואהבת לרעך כמוך

הודעהעל ידי הלל ו מנהלת לשעבר תודה על תרומתך! » 25/05/2021, 11:19

1. נחלק את החניכים לזוגות והם יצטרכו להיות מראה אחד של השני- אחד עושה תנועות והשני עושה במקביל אליו, כמה שיותר בדיוק ובתיאום בזמן. אחרי קצת זמן נאמר לחניכים להחליף תפקידים ביניהם.
2. נשאל את החניכים האם נראה להם הגיוני שנאהב את החבר שלנו כמו שאנחנו אוהבים את עצמנו, בדיוק אותו הדבר?
נרחיב את השאלה- למה הכוונה כשאומרים לנו 'ואהבת לרעך כמוך'? אם יש לי 50 ש"ח, ואני אוהב אותך כמו שאני אוהב את עצמי, אז למה שאני לא אביא לך אותם? למה שהם ישארו אצלי, אם אני אוהב אותך כמו שאני אוהב את עצמי?
3. נשחק עם החניכים את המשחק 'היפ- הופ' עם כיסאות (עומדים במעגל כשלפני כל חניך הכיסא שלו, הכיסאות מוחזקים נוטים כלפי פנים המעגל ונשענים זה על זה. המדריך נותן הוראה שבעקבותיה החניכים עוזבים את הכיסא וצריכים למהר לתפוס כיסא אחר לפני שהוא יפול לרצפה. חניך שהכיסא שהיה צריך לתפוס נפל- פסול. היפ- לזוז אחד ימינה, הופ- לזוז אחד שמאלה, היפ הופ- סיבוב במקום)
4. נשחק פינוקיו שמות
5. נעביר בין החניכים חבילה של חטיף, נאמר לכל אחד לקחת לעצמו ולהשאיר לחברים בלי לאכול עדיין. כשכולם יקחו, נאמר להם להחליף ביניהם- כל אחד מעביר את מה שלקח למי שיושב משמאלו. (מי שיתבאס שיש לו פחות, כנראה מלכתחילה חשב על עצמו יותר ופחות השאיר לאחרים)
6. נסביר את המשפט ' מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך'. שיכול לכוון אותנו להבין איך אנחנו יכולים להתנהג בצורה של 'ואהבת לרעך כמוך' בתוך החיים שלנו.
נבקש מהחניכים לתת דוגמאות מחיי היומיום שלהם.
נסביר שזו דרך בה ניתן לבטא את 'ואהבת לרעך כמוך', אין ציפיה שנביא את ה50 שח למישהו אחר, כמו שלא היינו מצפים שיעשו את זה בשבילנו, לעומת זאת אם היינו נתקעים בלי 50 שח וחייבים בשביל נסיעה זה כבר סיפור אחר, ושם היינו רוצים ומצפים שיעזרו לנו.. נדגיש שהאהבה לאחר מבוססת על האהבה לעצמנו- 'כמוך', ומתוך זה אפשר גם לתת לאחרים ולחשוב עליהם.
כמו שאני אוהב את עצמי והייתי רוצה שיתנהגו אלי בדרך מסויימת- כך גם אשתדל לפעול למען האחרים- לדון לזכות, לעזור וכו..
(כמו במשחקים- אפשר בכוונה להפסיל את האחרים או לדרוך עליהם, אבל- איך היינו רוצים שחברים שלנו יעשו לנו?)
7. אפשר לספר לחניכים את הסיפור על 2 האחים עם ערימות החיטה במקום המקדש

  • פישפדר 09/06/2021, 16:49
    יפה מאוד
  • בעז מלר 05/04/2024, 13:44
    הרעיון אם החטיף מגניב
  • תגובה מהירה:



    חזור אל פעולות

    השארו מעודכנים!