על ידי .יהלי לוי.
» 16/10/2025, 00:17
פעולת גיבורי על!
איפה אני מתגבר בחיים ומקבל כוחות לעשות טוב?
“חייכו כי חיוך זה שמחה ושמחה זה הכוח להמשיך”
-הפעולה מוקדשת לזכרו של סמל ראשון אילי גמזו הי״ד-
נסביר לחניכים שהפעולה שלנו בנושא גיבורי על, ב7/10 נפלו לנו המון גיבורים ,חיילים שנתנו את עצמם למען ארץ ישראל הקדושה.
-לציין שאת הפעולה בחרנו להקדיש לזכרו של אילי גמזו הי״ד-
קטע קצר על סמל ראשון אילי גמזו הי״ד
אילי גמזו היה חייל בצנחנים, ילד שמח וטוב לב שתמיד חייך ועזר לכולם.
הוא האמין שצריך לשמור על שמחה גם כשקשה, ואמר משפט מיוחד:
“חייכו, כי חיוך זה שמחה – ושמחה זה הכוח להמשיך.”
במלחמה הוא נלחם באומץ כדי להגן על אחרים, ונפל בקרב.
אבל הזיכרון שלו מלמד אותנו שעם חיוך ושמחה – יש לנו כוח להתגבר על הכול.
בפעולה שלנו אנחנו הופכים לגיבורים לזכרם של החיילים האהובים שלנו, נתגבר ונקבל כוחות לעשיית הטוב.
דברים להכין לפעולה :
-כתרים מנייר שכתוב עליהם סופר חניך+סוג של צמידים כזה לידיים על מנת להכנס לאווירה!✨✨
בונוס ❗️
להכין גם למדריכים כתרים ואביזרים של סופר מדריך!! ממש מדרבן ומגניב את החניכים, במיוחד אם יש חניכים שלא ממש זורמים עם זה…
המסרים שאנחנו רוצים להעביר לחניכים :
כשאנחנו מתגברים על יצר הרע שלנו ונלחמים בו אנחנו רק מרוויחים
כשאנחנו מתגברים אנחנו מקבלים כוחות לעשיית טוב!
כשאנחנו עושים טוב אנחנו מקבלים טוב בחזרה
הפעולה מתחלקת לדפוס של שני חלקים שחוזרים על עצמם :
החלק ראשון של הפעולה -
לקשט את החניכים בהתחלה עם כל האביזרים כדי להכנס לאווירה
ולאחר מכן להציג להם סיטואציות למיניהן:
לדוגמה-
סיטואציה מס׳ 1 :
בכיתה עורכים טקס לקראת יום העצמאות, המורה שאלה: מי רוצה להקריא בטקס?
הלל והודיה הצביעו והמורה בחרה בהודיה ולא בהלל, הלל קצת נפגעה והרגישה מבואסת כי ממש רצתה להקריא בטקס.
שואלים את החניכים ומפתחים דיון -
באיזה 2 דרכים הלל יכולה להגיב?
איזה שתי דרכים נמצאות?
מהי הדרך הנכונה לפעול?
דרך 1- לבחור להתעצבן על המורה
דרך 2- להגיד אולי בעצם המורה ראתה שהודיה ממש מתאימה לתפקיד הזה ולכן בחרה בה,
בדרך הראשונה-שהיא הדרך הפחות טובה זוהי הדרך שבה הלל לא בוחרת להסתכל בעין טובה ונותנת מקום ליצר הרע,
בדרך השניה-שהיא כמובן היותר טובה!
הלל בוחרת להתגבר ולוותר לחברה שלה במקום.
להגיד לחניכים שהבחירה איך לנהוג היא בידיים שלנו בלבד!!
ובגלל שאנחנו גיבורי על! אז יש בנו את הכוחות להתגבר ולוותר
החלק השני של הפעולה-
אחרי שאנחנו בחרנו להתגבר, יש לנו כמובן כוחות!
מכינים כל מיני משחקים שקשורים לעשיית מעשים טובים שבהם
״ממשים את הכוחות״ שקיבלנו מתי שהתגברנו , וכאשר נבצע מעשה טוב אנחנו נקבל טוב בחזרה!
דוגמאות למשחקים :
הגברת רחל עשתה קניות לבית שלה!️
וכל המוצרים נפלו לה על הרצפה…..
רחל אישה מבוגרת ואין לה אפשרות להתכופף להרים הכל, אז עכשיו אנחנו מוכרחים לעזור לה!
-בוחרים 2/3 חניכים ועושים בינהם תחרות
-מפזרים על הרצפה המון המון חפצים רנדומליים על הרצפה ומקציבים זמן של 10 שניות,
המטרה היא לאסוף כמה שיותר חפצים לתוך הסל/קערה/קופסא בזמן שיש!
-עושים כל פעם סבב עם חניך אחד ובסוף אחרי כל הסבבים בודקים מי אסף הכי הרבה חפצים
סיטואציות+משחקים
לפעולת גיבורי על
סיטואציה מס׳ 1- יום ההולדת
לנועה היה יום הולדת!
חילקו קשתות במסיבת יום הולדת לכל החברות, היו 2 צבעים- ורוד ותכלת
נשארו בקופסא 2 קשתות אחרונות ,אחת ורודה ואחת תכלת
גם רותי וגם הודיה אוהבות את הצבע ורוד הרבה יותר מצבע תכלת
ולרותי ממש קשה כי זה הצבע האהוב עליה בעולם!!!
היא בסדר עם צבע תכלת אבל ממש לא כמו ורוד.
-נשאל את החניכים-
איך רותי יכולה להגיב?
מה הן 2 הדרכים?
דרך 1- היא יכולה לקחת את הקשת הורודה ואז יכול להיות שחברה שלה הודיה תתבאס קצת
דרך 2- היא יכולה להתגבר ולקחת את הקשת התכלת במקום הורוד -למרות שזה הצבע האהוב עליה, וככה שניהן יהיו מרוצות.
-לשאול את החניכים ,מהי הדרך הנכונה?-
סיטואציה מס׳ 2-הציור בכיתה
המורה ביקשה לצייר ציור על המשפחה.
אפרת השקיעה המון, אבל אחת הבנות בטעות שפכה עליה מים.
הציור התקלקל.
מה תעשה?
דרך 1- תכעס ותתחיל לצעוק.
דרך 2- תנשום, תנסה לתקן, ותסלח לחברה כי הריי זה קרה ללא כוונה רעה, המקרה התבצע בטעות.
סיטואציה מס׳ 3 – המשחק בהפסקה
בהפסקה, החברות משחקות קלאס וכולן רוצות להיות ראשונות. נטע רוצה מאוד להתחיל, אבל כל פעם חברה אחרת קופצת לפני שהגיע תורה.
נטע מתחילה להרגיש כעס.
מה תעשה?
דרך 1 -תצעק ותדרוש להיות ראשונה.
דרך 2- תנסה להירגע ולהגיד בנחת שתשחק בתורה ולא תתפרץ למשחק.
✨משחק מס׳ 1-
הדר צריכה להגיע לבית של סבתא שלה מהר כדי לעזור לה בניקיונות!
בואו נעזור לה להגיע מהר ככל שאפשר,
לוקחים צמר גפן וקשים
צמר גפן-הדר שצריכה להגיע מהר
עושים 2/3 סבבים שבהם יש תחרות בין 2 חניכים, מסמנים את קו התתחלה והסיום והמטרה שלהם זה לגרום לצמר גפן להגיע הכי מחר בעזרת נשיפות דרך הקש.
✨משחק מס׳ 2-
רחל לא רואה כלכך טוב! וצריכה עזרה לחצות את המסלול-
נבחר נציגה להיות ״רחל״ ונשים לה כיסוי עיניים, נבחר עוד נציגה להיות מי שמובילה אותה אבל במילים בלבד!
נניח על הרצפה מסלול עם שלטים שכתוב עליהם-מכשול!
ושלטים שכתוב עליהם כל מיני נקודות לדוג׳-שלט שכתוב עליו 5 נקודות, 3 נקודות וכו׳…
המטרה היא לחצות את המסלול בבטחה -מבלי לדרוך על המכשולים! ⚠️⚠️
✨משחק מס׳ 3-
הדר שכחה את המחברת שלה בכיתה והיא צריכה להעתיק את מה שרשמו , תעזרו להעביר להדר את התוכן שכתוב במחברת!
מביאים לחניכים דף עם מילים רנדומליות-״התוכן של המחברת שנשכחה״
ומשחקים טלפון שבור
הוכן על ידי יהלי לוי : )